Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni kaksoiselämä vs. tyttären viha

Vierailija
28.04.2012 |

Odotan ensimmäistä lastani ja olen onnellisessa parisuhteessa. Vanhempani asuvat kaukana toisella paikkakunnalla ja ovat avioliitossa mutta isäni on vuosia pettänyt äitiäni.

Tämänhetkistä tilannetta en tiedä, sillä en ole enää vuosiin asunut kotona mutta uskon sen jatkuvan edelleen "aina tilaisuuden tullen". Pettäminen alkoi minun ollessa teini (nyt olen nyt 30-vuotias). En ole väleissä isäni kanssa- en pysty edes kotona kylässä käymään isäni siellä ollessa, olen niin vihainen että... Äitini kanssa välini taas ovat lämpimät. Tunnen suurta suojelu-tarvetta äitiäni kohtaan. Äitini välttelee pettämis-asiaa enkä ole asiasta koskaan hänen kanssaan puhunut. Se on tabu mm. koska äitini on hyvin uskonnollinen eikä meillä ole ikinä oikein asioista osattu puhua.

Vihaan tilannetta mutta en voi antaa anteeksi isälleni. Eikä hän ole anteeksi pyytämässäkään, ehei, sen sijaan on kieltänyt kaiken vähätellen minua ja uskotellen, että olen kuvitellut kaiken. Kuitenkin olen itse nähnyt isäni toisten naisten kanssa, samoin kaverini ovat kertoneet nähneensä ja kuulleensa näistä tapauksista. Kadun, ettei minulla ollut, näitä tapauksia nähdessäni,

uskallusta kävellä isäni luo jotta hän olisi jäänyt rysän päältä kiinni. Mutta olin tuolloin nuori, järkyttynyt ja arka. Edelleenkin tunnen olevani erittäin loukkaantunut ja petetty.

Nyt olen alkanut miettiä asioita syntyvän lapseni kannalta: mm. ristiäisiä (mieheni sukulaisten kysymyksiä, miksei isäni tullut ristiäisiin, vain äitini), entä mitä kerron lapselle kun hän alkaa kysellä toisesta "ukistaan", kuinka/voinko ottaa asian puheeksi äitini kanssa ym ?

Pelkään sohaisevani muurahaispesää ja äitini reaktiota ja... kaikkea mutta tämä kaikki vaivaa todella mieltäni ja haluaisin eroon tästä kaikesta "vanhasta, negatiivisesta painotaakasta" mutta miten?!

Onko minulla kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on molemmilla ollut sivusuhteita ja toki se on loukannut meitä lapsia, mutta en koe sitä sellaiseksi asiaksi, että minulla olisi aikuisena ihmisenä oikeutta puuttua siihen.

Olen hyvin läheinen vanhempieni kanssa, mutta ei se silti minulle kuulu. Samalla tavalla kuin lapsilleni ei kuulu kaikki aikuisten asiat.

Nyt mun vanhemmat on vanhoja ja heillä terveys reistailee. Veljeni on siellä haukkana neuvomassa, mitä ihmettä heidän pitäisi tehdä ja toimia. Minä kunnioitan heidän päätösvaltaansa ja aikuisuuttaan niin paljon, että en ikinä menisi sinne meuhkaamaan ja komentelemaan.

Vierailija
2/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miksi vanhempasi ovat edelleen yhdessä, jos toiset suhteet kiinnostavat niin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat yhä naimisissa kun ovat nyt 74 ja 75. Niin pitkään suhteeseen mahtuu aika paljon. Nyt pitävät huolta toisistaan ja muistuttelevat lääkkeistä. Yhteisiä lapsiakin on neljä. Lapsenlapsia 8.

Minä en näe jotain satunnaisia suhteita noin pitkässä liitossa minään kauheana kynnyskysymyksenä. He ovat luoneet elämänsä yhdessä ja siihen on sattunut huonojakin vuosia, mutta ehkä 53 vuotiaaseen liittoon voi pari mahtuakin.

2

Vierailija
4/4 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin heitin miehen ulos sivusuhteiden ilmennyttyä.

Minua on aina loukannut, ettei lapset ole olleet minään isänsä toimien suhteen. Minua olisi lämmittänyt, jos olisivat jotenkin ottaneet minun puoleni, vaikk olisivat isänsä kanssa tekemisissäkin. En minä siitä moiti kuin mielessäni. heidän kannaltaa varmaan parempi, etteivät koe samanlaista tilannetta kuin sinä.

Neuvoni sinulle on, että keskustele asiasta äitisi kanssa. Pakota hänet keskustelemaan. Hän on kuitenkin päättänyt sietää isäsi käytöstä. Ehkä tuskasi helpottuu, kun saat selville hänen ajatuksensa. Yrittäisin vielä myös puhua isälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän