Päästäisittekö lapsenne tälläiselle leirille?
http://turrileiri.blogspot.fi/
Minua hieman epäilyttää.. Mun oma 14v tytär tahtoisi kovasti mennä. Nuo sivut on kuitenkin aika alkeellisesti tehdyt ja leirillä ei taida olla yhtään oikeasti pätevää leiriohjaajaa. Lisäksi ei käytetä oikeita kuvia esimerkiksi järjestäjistä vaan tuollaisia piirrettyjä. Lisäksi ei ole edes mikään virallinen taho vaan näyttäis olevan jonku kaveriporukan järkkäämä.
Mitä mieltä, päästäisittekö itse?
Kommentit (63)
Jos tietäisin mikä on turri, ehkä päästäisin. Turrit näyttävät tämän vähän tiedon perusteella jakomielitautisilta tai vähintäänkin todellisuudentajunsa menettäneiltä haahuilijoilta, joten jos lapseni osoittaisi kiinnostusta, olisin a) pettynyt, b) yllättynyt ja c) keskustelisin lapsen kanssa niin pitkään, että hoksaisi itsekin moisen pelleilyn turhaksi.
Eiköhän tuo liity läheisesti japani/animefanitukseen ja ihan tavalliselta ko. kohderyhmän harrastukselta vaikutti. Turrit ovat ilmeisesti furryja, eli pörröisiä eläimiä. Leirin ohjelmassa näkyi olevan piirtämistä (tärkeää japanifaneille) ja fursuit on käsittääkseni tällainen pörröinen "eläinpuku". t. 9
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 21:48"]
kyllä mä päästäisin, en näe tossa mitään kummallista ^.^ mutta en olekaan ahdasmielinen niinkuin aika moni muu...
[/quote]
Taidatkin olla yks niistä sinne menossa olevista, ainaki viestis perusteella kuulostat nuorelta.
(en tiedä miten tänne päädyin) ;D oon nyt pari kuukautta tiennyt furryilystä ja suunntteilla on oman turriasun tekeminen (ja toi shycolour osaa muuten tehdä hyviä suitteja, sen blogi löytyy muun muassa furaffinitystä!) itse olen aika kypsä ikäisekseni ja kyllä nuo järjestäjätkin ovat ihan fiksuja. nää turrit ja furryt harrastaa julkisilla paikoilla suittailua (karvapukuilua) ja lapsien ilahduttamista :)
Itse olen teininä kiertänyt ties mitä larppaus (liveroolipelaaminen) tapahtumia, joiden järjestäjistä ei ollut sen parempaa tietoa, joten periaatteessa miksikäs ei. Todennäköisesti kuitenkin soittaisin ensin järjestäjälle ja varmistaisin numerotiedustelusta tiedot, jos on prepaid niin unohtaisin asian. Varmistaisin paljonko leiriläisiä on tulossa ja sopisin oman lapseni kanssa tietyt turvasäännöt. Yksi hyvä konsti: kun tullaan hakemaan asemalta, niin autosta + kuskista kuva ja kuskin kuullen kertoo lähettävänsä sen vanhemmilleen. Näin vetäjätkin tietävät, että muualla on tieto kenen seurassa lapsi on.
Itse olen äiti ja olen turri. Tämä fanikunta on erittäin kirjavaa ihan niin kuin mikä tahansa muukin isompi ryhmittymä. Uskoisin että ihan järjellä ajateltuna kaikki varmasti tietävät, että meitä on moneen junaan vaikka siinä omassa virkkuukerhossa tai koripallojoukkueessa sitten.
Kuitenkin, näen äitinä paljon epäkohtia tuolla sivustolla ja haluaisin tavata järjestäjät etukäteen tai ainakin puhua heidän kanssaan pitkään ennen päätöstä. Haluaisin varmistaa että luvat ja esimerkiksi. paloturvallisuussuunnitelmat sun muut mitä tuollaiselle leirille pitää olla, kunnossa. Tälläisen leirin järjestäminen näiltä nuorilta aikuisilta on hieno veto siihen nähden mitä on tätä nykynuorisoa nähnyt. Suosittelisin kuitenkin heillekin jotain ohjaavaa koulutusta tms. ennen kuin alkavat tälläistä tekemään.
Joo ei taida olla ihan lakiteknisiä pykäliä ja tarvittavia kursseja suoritettu... ihan kiva ajatus ottaa puol sataa E, vähä reilu siitä että lapsi saa piirtää ja käydä saunassa viikon ajan, mutta ei taida pelkkä kiva ajatus riittää vaan pitää olla sitä tietotaitoakin.
Onkohan näillä edes luvat leirin järjestämiseen? On nimittäin pakko olla, mikäli leiri maksaa ja siellä tarjoillaan ruokaa / majoitetaan ihmisiä. Sen lisäksi on oltava hygieniapassi ja turvallisuuskartoitus tehty ja järjestyksenvalvonta kunnossa. Ei leirejä noin vain järjestetä kenen tahansa takapihalla.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:22"]
(en tiedä miten tänne päädyin) ;D oon nyt pari kuukautta tiennyt furryilystä ja suunntteilla on oman turriasun tekeminen (ja toi shycolour osaa muuten tehdä hyviä suitteja, sen blogi löytyy muun muassa furaffinitystä!) itse olen aika kypsä ikäisekseni ja kyllä nuo järjestäjätkin ovat ihan fiksuja. nää turrit ja furryt harrastaa julkisilla paikoilla suittailua (karvapukuilua) ja lapsien ilahduttamista :)
[/quote]
Joo et varmaan tiedä miten päädyit ;D ihan vaan blogisi kautta ;D, ahhahahha.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 22:39"]
Itse olen äiti ja olen turri. Tämä fanikunta on erittäin kirjavaa ihan niin kuin mikä tahansa muukin isompi ryhmittymä. Uskoisin että ihan järjellä ajateltuna kaikki varmasti tietävät, että meitä on moneen junaan vaikka siinä omassa virkkuukerhossa tai koripallojoukkueessa sitten.
Kuitenkin, näen äitinä paljon epäkohtia tuolla sivustolla ja haluaisin tavata järjestäjät etukäteen tai ainakin puhua heidän kanssaan pitkään ennen päätöstä. Haluaisin varmistaa että luvat ja esimerkiksi. paloturvallisuussuunnitelmat sun muut mitä tuollaiselle leirille pitää olla, kunnossa. Tälläisen leirin järjestäminen näiltä nuorilta aikuisilta on hieno veto siihen nähden mitä on tätä nykynuorisoa nähnyt. Suosittelisin kuitenkin heillekin jotain ohjaavaa koulutusta tms. ennen kuin alkavat tälläistä tekemään.
[/quote]
Miten saat yhdistettyä turreuden ja vanhemmuuden? Täällä päässä vähän eri päin kun plikka haluaa askarrella noita karvapukuja....
En päästäis, eikös ala olla jo aika selvää ettei kukaan normaali, hyvä vanhempi tee niin...
En päästäisi, mutta coniin saisi lähteä turreilemaan miitteihin 2-4 päiväksi, yöt hotellissa kavereiden kanssa.
en usko että 12vuotiaita otetaan hotelliin pelkässä kaveriporukassa? voisi tulla nopiaan soitto sossutädiltä että missä lapsukaiset luuhaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:46"]
en usko että 12vuotiaita otetaan hotelliin pelkässä kaveriporukassa? voisi tulla nopiaan soitto sossutädiltä että missä lapsukaiset luuhaa.
[/quote]
Täysi-ikäinen hoitaa varauksen ja on sitten kuulemma vastuussa alaikäisten tekemisistä, oli mukana tai ei.
Olen itse järjestänyt paljon leirejä ja tuollaiselle leirille ei lapseni pääsisi.
- Kaikkien ohjaajien oikeat nimet ja yhteystiedot ja esim. koulutus pitäisi selvittää.
- Joku jo mainitsikin hygieniapassit.
- Pakolliset vakuutukset.
- Kenellä ensiapukoulutus?
- Kuinka kahdella täysi-ikäisellä saadaan ympärivuorokautinen valvonta? Jonkun pitää olla aina tavattavissa.
- Missä numero, josta saa aina kiinni leiriläiset?
ym, ym.
Lisäksi kuka kerää rahat? Pitäisi olla yhdistys tms. Lasten leireillä ei sitäpaitsi voi olla noin paljon vapaa-aikaa.Lisäksi jos ilmoitetaan, että ohjelmaan ei ole pakko osallistua, tarkoittaa se käytännössä sitä, että alaikäiset voivat haahuilla missä tahansa koko leirin.
Leireillä ruokailu on tärkeää. Tuollaiset varhaisaikuiset eivät tajua, että 12-vuotias ei osaa huolehtia ruokailuistaan. Siellähän piti osa ruokailuista hoitaa itse! Järjetöntä.
Ennenkaikkea jonkun on oltava leiristä aina päävastuussa. Keksitty nimi ei paljon lämmitä. Leirin järjestäjien hirvittävän monet kirjoitusvirheet sivuilla antaa myös ymmärtää, että järjen jättiläiset eivät ole asialla.
Mutta siis; tuolla leirillä lapsi olisi valvomatta, vastuutta, nälissään ja ilman vakuutusta.
Se on kaveriporukan tapahtuma, eikä mikään ohjattu juttu. Turrit ovat ihan rentoa porukkaa ja heidän kanssaan on hauskaa, mutta alkoholi virtaa.
En päästäisi alaikäistä.
nimimerkillä Turrin vaimo
kyllä mä päästäisin, en näe tossa mitään kummallista ^.^ mutta en olekaan ahdasmielinen niinkuin aika moni muu...