Kauanko viikon vanha vauva yleensä syö rintaa kerrallaan
Opettelen imetyksen saloja. Oppiiko nopeammaksi ja koska
Kommentit (10)
Alussa imetykset saattoi kestää pitkäänkin, mutta ajan kanssa nopeutuivat kun sai voimia imaista vatsansa täyteen lyhyemmässä ajassa. Alussa imetykset kestivät siis pitkään, puolesta tunnista tuntiinkin joskus iltaisin.
ei voi sanoa mitään aikoja oppiiko ja koska.
Mulla on ollut suihkutissit ja nopeat syöjät. Esikoinen söi 5 minuuttia, kuopus oli tuplasti hitaampi ja ruokaili jopa 10 minuuttia kerrallaan. Kuopus vähensi tuota aikaa pikku hiljaa myös 5 minuuttiin.
Esikoinen oli hidas syöjä. Söi kolmen tunnin välein aina tunnin kerrallaan (huoh!).
Mun esikoinen söi pidempään kuin mitä ruokailujen välit olivat...
Normaalista syömisnopeudesta en siis tiedä mitään.
Minulla vanhin söi rintaa tunnin kerrallaan, mutta toisaalta hän söi vain 5-6 kertaa vuorokaudessa. En muista, että hän olisi missään vaiheessa olennaisesti nopeuttanut syömistä. Nuoremmat söivät nopeammin, mutta tiheämmin.
On myös täysin normaalia, että pieni vauva viihtyy illalla rinnalla 4-5 tuntia suunnilleen yhteen menoon.
Jos sinulla ei ole muita lapsia, järjestä vain itsellesi viihdykettä imetyksen ajaksi: lue kirjoja, katso TV:tä / DVD:tä, kuuntele musiikkia/radio-ohjelmia jne.
eihän se alussa ole pelkkää syömistä vaan läheisyyttä. Kannattaa varata aikaa, loikoilla vauva rinnalla sängyllä. Hätäilemällä saat maidon loppumaan. Varaa viereen puhelin, lehtiä, kirja, tv ja anna vauvan lupsuttaa. Tissittelystä tulee syömistä myöhemmin, ehkä parin kk iässä? Toki yksilöitä on, mutta anna vauvalle aikaa nauttia läheisyydestä se on parasta mitä voit pienelle tehdä :)
meiläkin esikoinen tissutteli ja torkkui vaikka tuntiakausia, kuopus (isompi muutenkin) veteli noepammin. Mulla on kai jonkinlaiset hitaasti antavat rinnat, koko oli se normaali B koko imetysajan, ja syöttö kesti, mutta täysimetyksellä tuo isompikin oli 4 kk. Paksu ja pitkä vauva :D
Mutta varsinkin ensimmäisen kanssa sitä aikaa oli, luin paljon samalla, kun syötin imetystyynyn kanssa sohvalla istuen
esikoinen söi varmaankin tunnin kerrallaan. Ensimmäiset kuukaudet oli puolet vuorokaudesta tississä kiinni. Kuopus on ollut nopea syömään alusta asti. Muutaman minuutin imi ja vatsa oli täynnä.
Meilläkin siinä 2-3 kk kohdalla tissuttelu loppui ja syönti oli määrätietoisempaa. Mutta edelleen siihen menei esikoisella se 20-30 min, kuopuksella 10 min.
Esikoinen oli hidas syöjä. Söi kolmen tunnin välein aina tunnin kerrallaan (huoh!). Hyvin hitaasti nuo ajat lyheni. Jossain kahden kuukauden paikkeilla oli kolme varttia ja puolen vuoden kohdalla enää puoli tuntia.
Toinen taas oli jo pienenä nopea. Alusta asti ruokailut oli max 30 min mutta mieluummin vain 20 min.
Molempien kokemuksella sanoisin, ettei mitään merkittävää muutosta tapahtunut vastasyntynyt -> viikonikäinen välillä. Tai no se tietenkin, että ennen maidonnousua oli rinnoilla molemmat melkein tautotta (pari ensimmäistä päivää).