Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolmipyörä 2-vuotiaalle?

Vierailija
26.04.2012 |

olemme miettineet kesällä 2 täyttävälle lapsellemme kolmipyörää. millaista suosittelette? lähinnä ollaan testattu työntöaisallisia, joissa jalat saa muuallekin kuin polkimille. vai joko 2-v oppii polkemaan? kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille 2-vuotiaille polkimien käyttö on vielä hankalaa. Potkupyörä kannustaa itsenäiseen ja aktiiviseen liikkumiseen ja tuo onnistumisen riemua.

Meillä 2,5-vuotias ajaaa potkupyörällä ja tasapaino on kehittynyt hurjasti. Ajaa esim. loivissa alamäissä jalat ylhäällä täydessä tasapainoossa. Ja nauttii hurjasti.

Vierailija
2/6 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puky-merkkisen kolmipyöräisen, jossa on irroitettava ohjaustanko ja lisävarusteena turvavyöt. Tosi laadukas peli, ja poika nautti alusta lähtien kyydissä istumisesta, vaikka ei toki heti polkea osannutkaan. Mutta polkimet eivät kuitenkaan pyöri ilman polkemista, joten lapsi pystyi hyvin "lepuuttamaan" jalkojaan ihan polkimilla, ei tarvinnut erillistä tasoa sitä varten. Ja vähitellen n. 2v5kk-ikäisenä oppi polkemaan, ja polki pyörällään innolla vielä yli 3-vuotiaanakin, jolloin ostimmekin pojalle jo ihan kunnon pyörän tukipyörillä. Itse en tykännyt potkupyörästä, kun sen vauhti naapurin lapsilla näytti välillä ihan hurjalta, ja kaatumisiakin sitten toki sattui. Mutta tasapainoahan se toki kehittää, ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ajanut viikon potkupyörällä ja tasapaino on kehittynyt jo niin hyvin että laskee mäet mennen tullen. Minä suosittelen ilman muuta myös potkupyörää, minulla on kokemusta molemmista. Mutta toki tämäkin riippuu lapsesta. Meidän poikaa ei voisi vähempää kiinnostaa kolmipyörällä polkeminen (kokeiltu on puistossa ja naapurilta lainassa) mutta potkupyörä on ihan ykkönen.

Ja sekin on totta että aisallinen kolmipyörä sopii myös aikuisille jotka eivät halua juosta lapsensa perässä joka ajaa potkupyörällä. Minä itse vaan nautin siitä kun lapsi saa kokeilla kaikkea vähän hurjempaakin ja nähdä kuinka taidot kehittyvät.

Vierailija
4/6 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmipyörää enkä potkupyörää vaan oikean 12" polkupyörän. Tämä kesä menisi apupyörillä ja työntötangolla, ensi kesänä osaisi varmaan ajaa jo ilman apupyöriäkin. Tai näin siis meillä meni.

Vierailija
5/6 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin viime keväänä loppukesällä 2v täyttäneelle tavallisen polkupyörän apupyörillä & työntöaisalla. Oppi kesän aikana polkemaan ja tänä keväänä osaa jo ajaa tasamaalla omin avuin, kunnon ylämäkeen ei vielä ihan voimat riitä. Kolmipyörä on vähän turha, mieluummin vaikka potkupyörä tasapainon harjoitteluun (pitää valita oikeankokoinen, muuten harjoittelu ei onnistu).

Vierailija
6/6 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika aloitti potkupyörällä 1v9kk iässä ja tasapaino kehittyi nopeasti. Vuoden kuluttua ajeli viikon, pari 12" pyörällä apurattailla, jonka jälkeen apparit pois ja alkoi suoraan ajamaan ilman apurattaita. Eli todennäköisesti tulette pääsemään helpommalla sitten myöhemmin pyöräilyn opettelussa, kun hankitte potkupyörän. :)

Meillä oli tämmöinen peli: http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/rothan.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi