Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaasugrillin puhdistus - MILLÄ AINEELLA ja VÄLINEILLÄ?

Vierailija
26.04.2012 |

Mikä on paras pesuaine kaasugrillin ritilöiden ja rasvapeltien puhdistamiseen? Ihan fairy vai jokin muu? Uuninpuhdistusaine kenties?

Ja mikä väline? Teräsvilla? Astiaharja (epäilen ettei iske..)

Kiitos avusta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on metalliharja ja metallikaavin. Astiaharjalla ei tee yhtään mitään. Tarkoitukseen on olemassa myös omat aineensa. Niissä on varmaan vahvoja liuottimia. Kannattaa ehkä kokeilla vaikka mäntysuopaa myös. Teräsvillalla voi putsata teräsritilät. Kuulemma kannattaisi vuorata grilli hienolla hiekalla tai foliolla putsaamisen helpottamiseksi.

Vierailija
2/7 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapistus, jossa on harja, villaosa ja sellainen teräslasta, jolla voi ensin rapata pahimmat liat pois. Maksaa muutaman euron, löytyy varmasti marketeista. Ja uuninpuhdistusaine on hyvä pinttyneeseen likaan, astianpesuaine riittää hyvin silloin, kun lika on tuoretta.

Ja muista öljytä valurautaosat jokaisen pesun jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se samalla hoitaa valurautapintaa.

Vierailija
4/7 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä parhaat vinkit grillin puhdistukseen: https://lomapaikka.fi/grillin-puhdistus/

Vierailija
5/7 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneeseen.

Vierailija
6/7 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrolyysipuhdistus kuten vastaavasti sähköuunilla eli grilli kuumaksi, jos haluaa tehdä mekaanista puhdistus niin fairyveteen liukenemaan, teräsharjaa ja sitten grilliin kuumenemaan. Öljykäsittely sitten kun osat ovat jäähtyneet, kaupasta löytyy tuubista rasvaa (muurikka tms.) joka on kätevää rautaosien käsittelyyn. 

Vierailija
7/7 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse putsaan hiiligrillin ritilän tulella ja puukepillä hinkkaamalla. Tämäkin vain jos olen ollut grillaamisen lopussa niin laiska, että olen jättänyt roiskeita ritilään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi