Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vesirokosta ja sen sairastamisesta?

Vierailija
26.04.2012 |

Onko kenenkään lapsi sairastanut vesirokon muutamalla näpyllä? Ja onko ollut kuumetta tai muita oireita?

Minulla on 11kk ikäinen tyttö. Naapurissa ovat sairastaneet vesirokon ja olen odotellut että josko se nyt meillekin tulee, kun kontaktia ei ole täsyin vältetty. Tytöllä on nyt kolme sellaista vesikellomaista näppyä, yksi selässä, yksi silmäkumlassa ja yksi mahassa. Nämä ovat ilmestyneet jo kaksi päivää sitten.

Kuumetta ei ole, eikä mitään muutakaan vaivaa. Onko tämä vesirokkoa vai jotain ihan muuta? Tuleeko kuume myöhemmin, jos tulee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rakkuloita olisi vähän niin ei oikeastaan mikään muu aiheuta vesikellomaisia rakkuloita kuin vesirokko. Rakkulat rupeutuvat ja vasta sen jälkeen lapsi ei enää tartuta tautia muihin. Melko tavallista on että tauti on noin lievä. Vaihtoehtona voisi olla Hepres simplex ensi-infektio mutta siinä rakkulat ovat yleensä nauhana esim. kasvo-tai kaulahermon alueella peräkäin. Kyllä tuo minusta vesirokolta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vesikellot niissäkin. Eli kyllä tämä alkaa aika selkeältä näyttämään. Kuumetta ei vieläkään ole. Mutta hienoa jos tämä näin helpolla menee.. Tokihan nuo tuosta voi vielä lisääntyä ja kuumekin tulla.

ap

Vierailija
4/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 4-vuotias, kun sairasti vesirokon "tavallisesti", mutta vähän ajan perästä kuopukselle, joka oli silloin vain muutaman kuukauden ikäinen, tuli joku yksi tai kaksi vesikelloa, en enää edes muista. Että oli kyllä tosi lievä pienemmällä. Toivottavasti antaisi saman suojan? On nyt kohta 5-v. eikä ole mistään ainakaan napannut vesirokkoa.

Vierailija
5/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se edes tartu meihin vaikka kuinka on yritetty.

On myös tutkittu lääkärissä kaikki vasta-aineet, ja totta se on, meillä ei ole sitä koskaan edes ollut huomaamaatta.

Luontainen vastustus tuota kohtaan vissiin.

Vierailija
6/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin ilman näppyjä ilmeisesti samoihin aikoihin kun 2,5-vuotias veljeni sen sairasti.

Myöhemmin verikokeessa tutkittiin vasta-aineet, jotka olivat vastaavat kuin sairastaneilla.

Vierailija
7/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisessa vaiheessa sairasttu.

Vierailija
8/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän päälle kolmikymppisenä ja mulla tauti oli aika lailla oireeton. Menin lääkäriin niiden vesikellojen takia ja lääkäri totesi taudin vesirokoksi. Mitään kipeyden oireita mulla ei ollut, ei kuumetta, huonoa oloa ei mitään. Niitä vesikelloja tuli sitten jonkin verran lisää mutta kipeäksi en tuntenut oloani missään vaiheesa enkä pitänyt siksi sairaslomaakaan. Kysyin tätä lääkäriltä ja se sanoi että eihän sun toki lomaa tarvitse ottaa jos tuntuu että jaksat töissä - eli ilmeisesti hän ei pitänyt pahana että istuu siellä tartuttamassa tautia.

Vierailija
9/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa me selvittäis näin vähällä tästä. Sinällään ajattelinkin että vesirokon voisi ihan sairastaa ilman rokotteita.

ap

vähän päälle kolmikymppisenä ja mulla tauti oli aika lailla oireeton. Menin lääkäriin niiden vesikellojen takia ja lääkäri totesi taudin vesirokoksi. Mitään kipeyden oireita mulla ei ollut, ei kuumetta, huonoa oloa ei mitään. Niitä vesikelloja tuli sitten jonkin verran lisää mutta kipeäksi en tuntenut oloani missään vaiheesa enkä pitänyt siksi sairaslomaakaan. Kysyin tätä lääkäriltä ja se sanoi että eihän sun toki lomaa tarvitse ottaa jos tuntuu että jaksat töissä - eli ilmeisesti hän ei pitänyt pahana että istuu siellä tartuttamassa tautia.

Vierailija
10/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, niin, verikokeissa näkyy JOS on sairastettu, oli se sitten miten aikaisessa vaiheessa sairasttu.

Vierailija
11/11 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tuota 4:lle osoitettua kommenttia. Verikoe paljastaa kyllä molemmat tilanteet.

4, niin, verikokeissa näkyy JOS on sairastettu, oli se sitten miten aikaisessa vaiheessa sairasttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän