Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttavaa. Yksi tuttu ei ole "ikinä" sairaslomalla. Sitte se laskee muiden saikut. (OV)

Vierailija
25.04.2012 |

Itse kulkee töissä vaikka pääkainalossa. Ja tosiaan laksee tarkasti muiden sairaslomat. Minä olen joutunut paljon olemaanlasten takia ja kun itsellä on selkä ihan rikki. Hymyilee vaan ihan vähän ivallisesti, kun sille selittää. Mutta joku ihme tare sille on selitellä. Kiitti ku sain purkautua. :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imevät muiden selkänahasta ja jos joku vähänkään kysyy syytä poissaoloihin, niin itketään että on oikeus olla pois... Ja lapsi on minullakin, pyrin järjestämään hoitajan jos mahdollista. Tollaset lusmut vätykset ärsyttää.

Vierailija
2/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ju tollaset saikuttajat on raivostuttavia. Imevät muiden selkänahasta ja jos joku vähänkään kysyy syytä poissaoloihin, niin itketään että on oikeus olla pois... Ja lapsi on minullakin, pyrin järjestämään hoitajan jos mahdollista. Tollaset lusmut vätykset ärsyttää.

työkaveri, jolla oli eräs todella vakava sairaus. Siis semmoinen sairaus, joka saattaa johtaa jopa kuolemaan. Hän ei halunnut yleisesti avautua sairaudestaan, mutta esim. minulle kertoi siitä. Sitten tuollaiset kaltaisesi ihmiset juorusivat ilkeämielisesti kahvihuoneessa, miten tämä ihminen oli "lusmu vätys" ja "saikuttaja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. yh-äiti, sukulaiset kaukana. Ei ole vaihtoehtoja. Ja itse kyllä en haluaisi noin katkeraksi kuin tuo eka vastaaja. Just varmaan se pahin laskija. AP

Vierailija
4/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri oli selkä ihan romuna, mutta siellä se könkkäs ja valitti kun on niin korvaamaton. Muiden saikut on "pitämättömiä sairaslomia" ts. epäilee melkein aina..

Itse olen nyt lapsen sairauden takia kotona, mutta teen samalla etänä töitä, ettei tuu vittuiluja tekemättömistä töistä.. ei meillä saa olla pois..

Vierailija
5/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden sairaspoissaoloja?

Tekeekö se hänestä mielestään paremman vain huonomman ihmisen

Vierailija
6/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on. Olen huomannut, että varsinkin pienten lasten vanhemmat, jotka joutuvat välillä hoitamaan sairaita lapsiaan kotona, saavat sitten kuitenkin eniten tulosta aikaan kun ynnätään kuviot yhteen.

He joustavat mitä pystyvät ja pyrkivät tekemään etänä, tulevat joskus iltaisin tai viikonloppuisin tekemään rästejä kun saavat akuutin tilanteen taas ohi.

Nämä saikunlaskijat tuhlaavat sitä työssäoloaikaansa aika paljon muiden kyttäämiseen ja kun ovat itse sairaana töissä, eivät saa senkään vertaa tehdyksi, kun pitää marttyyrina valitella kaikille kun on niin kipeä.

t. 25 v työelämässä jo aika paljon nähnyt

Vierailija
7/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ymmärtää kaikki. Kyse on niistä perusterveisrtä ihmisistä, jotka jatkuvalla syötöllä ovat pois töistä, eri vaivan takia. Milloin itsensä, milloin lapsensa takia. On tosiasia, että monissa naisvaltaisissa työpaikoissa on henkilöitä, jotka eivät ole yhtään ehjää viikkoa töissä, muut tekevät sitten heidänkin työt. Ei kaikkia töitä voi itse tehdä myöhemmin ( opetus, terv.huolto jne), Kyllähän se totuus on se, että monilla on asennevamma....miksi mennä töihin jos voi olla saikullakin. Kynnys jäädä saikulle on todella erilainen eri ihmisillä ja se on ihan fakta.

Vierailija
8/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 45-vuotias nainen, joka näytti 10 vuotta ikäistään vanhemmalta. Hän vietti reippaat ja ahkerat työpäivänsä hoitaen kahden yläasteikäisen tyttärensä koulutehtäviä... :))

"Pitää ottaa vielä pari värikopiota sitä uutta tehtävää varten."

Vierailija
9/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa saman palkan tekemällä kolmasosan siitä työmäärästä mitä itse teen. Lisäksi otan vastaan haukut asiakkailta asioiden viivästymisestä ja kireän työilmapiirin. Senttiäkään enempää palkkaa en saa.

Vierailija
10/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ymmärtää kaikki. Kyse on niistä perusterveisrtä ihmisistä, jotka jatkuvalla syötöllä ovat pois töistä, eri vaivan takia. Milloin itsensä, milloin lapsensa takia. On tosiasia, että monissa naisvaltaisissa työpaikoissa on henkilöitä, jotka eivät ole yhtään ehjää viikkoa töissä, muut tekevät sitten heidänkin työt. Ei kaikkia töitä voi itse tehdä myöhemmin ( opetus, terv.huolto jne), Kyllähän se totuus on se, että monilla on asennevamma....miksi mennä töihin jos voi olla saikullakin. Kynnys jäädä saikulle on todella erilainen eri ihmisillä ja se on ihan fakta.

onko kyseessä vakava sairaus. Kerroin tuolla ylempänä jutun tästä vakavasti sairaasta työkaveristani, jonka monikaan ei tiennyt olevan vakavasti sairas. Sairaus ei näkynyt ulospäin.

Ja mitäpä lasten sairauksille voi tehdä? Jotkut lapset ovat sairaita usein, minkä sille voi?

Vierailija
11/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuo oli raskauden aikana niin ja niin paljo saikulla, ja tuo oli niin paljon saikulla ku oli raskaana. Minä en ollut päivääkään pois, kun olin raskaana."

RAIVOSTUTTAVAA. Olisi nyt tyytyväinen että itse on pystynyt oleen töissä. mitä tuota muiden olemista laskee..

Vierailija
12/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nilkkaan. Tietysti turhasta saikuttelijat on suorastaan varkaita, varastavat työnantajalta ja toisilta työntekijöiltä.

Tätini meni työhönsä 23-vuotiaana, sai kaksi lasta, piti minimiäikkärit, lapset hoiti sairaana mummu ja 48-vuotiaana saattoi todeta, ettei koskaan ole ollut päivääkään äitiyslomien lisäksi pois töistä. Irvaili aina "tekosairaita" työkavereitaan. Sitten alkoi vatsakivut, löytyi suolistosyöpä ja sairaslomasta tuli loputon. Lopulta sairaseläke ja kuoli 52-vuotiaana.