Raskaustesti "heikosti positiivinen"?
Auttakaas nyt tietäväisemmät; tein tänään testin, kun menkkoja ei kuulunut ja torstain/perjantain ruskeahko vuoto ei muuttunut menkoiksi, vaan loppui. Nyt siis jo n. kolme viikkoa kulunut ovisplussasta.
Testi oli todella heikosti positiivinen, kuitenkin selkeä plussa, ei mikään "haamu". Oireita ei kuitenkaan ole ollenkaan, päänsärkyä lukuunottamatta. Eikö näillä viikoilla jo kuuluisi aika vahva plussa tulla?!
Lisäksi olen syönyt (Tein testin 5 päivää sitten ja se oli ihan puhdas nega) nyt antibioottikuuria, paljon buranaa ja duactia, jotka kaikki ovat raskaanaollessa kiellettyjä.
Miten suhtaudun, onkohan kyseessä tuulimuna, vai oikea raskaus ja mitä vahinkoa olen tehnyt jo alkiolle, jos sellainen oikeasti kasvaa?! Argh!!!
Kommentit (11)
että positiivinen on aina positiivinen, nega taas saattaa toisinaan olla posi. Mitään vaaraa noin varhaisesta lääkkeiden käytöstä ei ole, kun nyt itsellesikään et ole mitään yliannoksia ottanut. Tuulimunan ja oikean raskauden eroa ei voi itse tietää, aika näyttää. Tuliko sulla siis vuotoa normaalien menkkojen aikaan vai muuten vaan? Onko se tavallista sinulle? Mahdollista tietysti on sekin, että sait hyvin varhaisen keskenmenon. Helppoahan se on sanoa, että odottele tovi ja tee sitten testi uudelleen. Muutapa taas oikein voi sanoa. Voimia.
plussa on kuitenkin aina plussa eli raskaushormonia on elimistössä. Ota heti yhteyttä neuvolaan ja samalla kun varaat ensimmäisen ajan kysele lääkkeistäsi varmuuden vuoksi.
Ja altistaako se Burana keskenmenolle vielä pitkäänkin sen jälkeen, kun sitä on ottanut?!
että Duact lamauttaisi istukan toiminna.
vuodosta; ei oikeastaan tullut, kuin pari ruskeaa viirua, mutta luulin niiden enteilevän menkkoja. Siksi olin ihmeissäni, kun ei alkaneetkaan...
Huh, oon ihan rauniona täällä, en uskalla edes miehelle vielä kertoa, kun olen niin shokissa itsekin! :O
että Duact lamauttaisi istukan toiminna.
No mitenhän nopeasti/kauan se vaikuttaa?! Tää on ihan kamalaa!!!
ei siellä vielä mitään istukkaa ole. Noin alkuraskaudessa (siinä paikkeilla kun menkkojen pitäisi alkaa) otetut lääkkeet eivät yleensä vielä vaikuta raskauden kulkuun mitenkään. Alkio ei ole vielä siten yhteydessä sinuun, että aineet kulkisivat siihen.
Älä nyt hyvä ihminen jostain duactin ym. otoista stressaa :) Onnittelut vaan!
Huh, nyt vähän helpotti... :)
Koitan tässä nyt vähän tasailla ja kerron sitten miehellekin, kunhan tiedän miten. :D
plussa on plussa, ja sillä selvä.
Noista lääkkeistä osaan vaan sanoa, että burana altistaa keskenmenolle, siksi kielletty alkuraskaudessa, ja ihan lopussa. Soita neuvolaan?