Harmittaa kun mies ei tajua.
Lapsemme haluaisi nähdä isomummonsa, jota ei ole koskaan nähnyt, mutta välimatka ei ole este. Isomummosta puhutaan (siis lapsen mummo puhuu). Isomummo on jonkinlaisessa hoitokodissa ja lääkityksessä, mutta mitäs siitä. Mies sanoi, että käytä sinä lasta mummos luona, jos se haluaa vanhaa ihmistä nähdä. HUOH! Eihän lapsi halua vanhaa ihmistä nähdä vaan toisen isomummonsa (minun mummon luona kyllä ollaan käyty).
Mies ei halua puhua asiasta, hän sanoi että hän menee seuraavan kerran mummonsa hautajaisiin. Sanoin, että hänen äitinsä saa lapsemme kanssa käydä joku kerta katsomassa isomummoa. Mietin vaan, että pitäisikö minun soittaa anopille tuosta asiasta (en haluaisi että anoppi kertoo miehelleni/pojallensa soitosta) vai sanoa ihan vaan kaikkien kuullen kun käydään anoppilassa, että olisiko mahdollista, että hän ottaisi lapsen mukaan katsomaan äitiään.
Mies ei varmaan haluaisi, että tekisin hänen selkänsä takia tällaista ja siksi en haluaisi että anoppi soitostani kertoisi miehelle...Ei varmaan anopista tunnu hyvältä, miten mies mummoonsa suhtautuu...Toisaalta kyllä anoppi tietää miehen suhtautumisen asiaan. Tai ei ehkä niin tarkkaan kuin minä, kun mies on voinut sanoa "joku toinen kerta".
En tajua mikä siinä on niin vaikea tajuta, jos lapsi haluaa nähdä isomummonsa?!? En tiedä mitä lapsi tuosta isänsä suhtautumisesta oppii ja miten harmittaa, jos mummo kuolee eikä ole ehtinyt nähdä. Mutta minkäs teet, ei toista voi pakottaa eli ainut vaihtoehto on se, että pitää kysyä, jos anoppi järjestäisi silleen, että voisi lapsen kanssa käydä.
Ja tähdennän vielä lopuksi, mies teki minulle eilen selväksi, että minun on turha hänen kanssaan aiheesta puhua. YHTÄÄN.
Kommentit (5)
miehelle sanonut, että hänen äitinsä saa lapsenne kanssa käydä joku kerta katsomassa isomummoa? Selvästi olet asian hänelle ilmaissut ja nyt vaan sitten soitat anopille ja kysyt, että voiko hän ottaa lapsenne mukaan ensi kerralla, kun menee äitiään katsomaan, kun teidän lapsi kovasti haluaisi nähdä isomummonsa. Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta näin kovin hankalaa...?
miehelle sanonut, että hänen äitinsä saa lapsenne kanssa käydä joku kerta katsomassa isomummoa? Selvästi olet asian hänelle ilmaissut ja nyt vaan sitten soitat anopille ja kysyt, että voiko hän ottaa lapsenne mukaan ensi kerralla, kun menee äitiään katsomaan, kun teidän lapsi kovasti haluaisi nähdä isomummonsa. Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta näin kovin hankalaa...?
Sanoi että on ollut yli 5 v ihan tajuton, vaikka on pelkästään liikuntakyvytön. Eli valehteli/liioitteli.
Soitin jo anopille, mutta ei se kerro, tietää että mies ei tykkää "että minä puutun asioihin". No mielestäni en puuttunut, tein sen vaan lapseni vuoksi.
ap
Onko kyse siitä, että miehelläsi on ollut niin huonot välit mummonsa kanssa, että ei halua olla missään tekemisissä? Vai eikö halua lapsen näkevän laitosvanhusta?
Ei se ole mitään "puuttumista", jos sinä järjestät oman lapsesi asioita. Sehän on sinun velvollisuutesi!
ja jos hän ei halua lähteä matkaan, menette lapsen kanssa kaksin.
Meillä lapseni yksi isovanhempi on hoitokodissa. Tuo ukki ei tunnista lapsenlapsiaan eikä omiakaan lapsia, mutta käymme siellä silti. Lapsi puhuu ukistaan ja pohdiskelee sitä, miksi ukki on hoitokodissa ja miksi ukki ei tunnista meitä, miten ukin sairaus on tullut jne. Luonnollisia asioita. Minusta se on vain hyvä asia, kun hän on kuitenkin elämässämme. Sairauskin kuuluu elämään.