Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko te lasten notkua asialla ja kaupungilla?

Vierailija
21.04.2012 |

Kenen tahansa seurassa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kuudennella ja vielä hyvin järkipuhe tehoaa. Ja täällä maalla päästän kyllä kylille, kun ihastuksia on alkanut tulemaan. Muistan itse sen viattoman ajan :)!

Täällä maalla on myös hyvää että jos lapsi on huonossa seurassa tai tekee jotain pahaa niin puheet kyllä kulkee äkkiä kotiin. Se on pienien paikkakuntien plussa ja miinus. Muutimme pois Helsingistä kun lapset olivat pieniä juuri sen takia että siellä lapsia on todella vaikea valvoa.

Vierailija
2/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti sitä, kuinka moni antaa. Helsingissä varmaan 80% koululaisista, pienistäkin, viettää iltapäivänsä kauppakeskuksissa käyden maistiaisissa ja yrittäen näpistää karkkia.

t. kassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin eilen puol 11 maissa helsingin kamppiin,niin sielä se nuoriso notkui,siis ettekö te aseta nuorille kotiintuloaikoja ja viel perjantai? Ei jumalauta mitä meininkiä vanhemmilta. Sielä ne nuoriso vaa hengas puolen yön aikaa. Tiedättekö yhtään mistä kultamussukkanne liikkuu?

Vierailija
4/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt perheessä on teini, jonka ainoa mielenkiintoa on roikkua kauppakeskuksessa kavereiden kanssa. Harrastukset eivät kiinnosta. Teiniä ei voi aina pakottaa pysymään kotonakaan, joten vaihtoehdot tuntuu olevan vähissä.

Kotiintuloaika on klo 22, joten yöllä ei tyttö kylillä roiku. Kaverista kyselen tarkkaan ,mutta en tietysti voi 100 varmasti tietää missä seurassa liikkuu.

Minäkin kävin joku viikonloppu sitten 22 aikaan Kampissa ja olin kyllä järkyttyny näkemisestäni.

Vierailija
5/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 6-luokkalaisen vanhempi vastailee näihin ketjuihin kauhistellen "ei meidän lapsi ainakaan", mutta minkäs teet kun 15-vuotias haluaa notkua kampissa yömyöhään. Ei tuon ikäistä voi vielä yhdeksäksi pakottaa kotiin (vaikka järkevät kotiintuloajat pitääkin olla), kuten alakouluikäisen kanssa voi tehdä. Eikä kukaan mamma tiedä varmasti mitä muksu puuhaa kun vanhemmat eivät ole näkemässä tai kuulolla.

Nyt perheessä on teini, jonka ainoa mielenkiintoa on roikkua kauppakeskuksessa kavereiden kanssa. Harrastukset eivät kiinnosta. Teiniä ei voi aina pakottaa pysymään kotonakaan, joten vaihtoehdot tuntuu olevan vähissä.

Kotiintuloaika on klo 22, joten yöllä ei tyttö kylillä roiku. Kaverista kyselen tarkkaan ,mutta en tietysti voi 100 varmasti tietää missä seurassa liikkuu.

Minäkin kävin joku viikonloppu sitten 22 aikaan Kampissa ja olin kyllä järkyttyny näkemisestäni.

Vierailija
6/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan kotona. vanhempi se on joka määrää. mites teillä?

Vierailija
7/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä näe siinä mitään pahaa, että viettää kavereiden kanssa aikaa kaupungilla.

Vierailija
8/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavata käydä asioilla ja kaupungilla.

Meillä on 15 ja 16 vuotiaat joita ei notkuminen kauppakeskuksissa kiinnosta.

Nuorempi on kotona viihtyvä ja vanhempi viettää aikaa poikaystävän kotona tai ovat meillä.

Meillä ei ole tarvinnut koskaan edes keskustella kotiintuloajoista. Olemme onnekkaita sillä nuoremme ovat hyvässä seurassa.

Kumpikaan ei ole koskaan edes maistanut tupakkaa. Vanhempi on maistanut muutaman kerran siideriä.

Olen yksinhuoltaja jolla fiksut ja hyvin käyttäytyvät nuoret.

Vierailija
9/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saavat käydä kaupungilla. Asialla? Assalla?

Lapset ovat 10-15veet, nuorin ei vielä käy missään itsekseen, eikä edes kavereiden kanssa, leffaankin joku aina vie.

Vierailija
10/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjetöntä vastuuttomuutta, sori vaan.

ite olin arkisin 15-vuotiaana kasilta kotona (eikä kyllä olis kiinnostanutkaan notkua missään ku aamulla aikainen herätys), viikonloppuisin sain olla kymppiin.

nyt itellä 12v lapsi ja 18.30 on ulkoa tuloaika. Kaverilla jos on kylässä, voidaan neuvotella erikseen, esim. kaveri pyytää että sais jäädä vielä 19 saakka niin ok, sitten joustetaan, mutta kaverilta tullaan suoraan kotiin joka tapauksessa.

meillä systeemi on se, että kotoa ei lapset lähde ulos ennen kuin on läksyt tehty, vanhemmat tullut kotiin ja ollut päiväruoka, eli aika usein joskus 17 aikaan pääsee ulkoilemaan vasta. Harrastukset ja kerhot on sovittu juttu ja sinne saa totta kai mennä, vaikka olisi vain käynyt heittämässä repun kotiin.

suurperheessä kasvanut, hyvän kurin saanut

Vierailija
11/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pian 16-vuotias tyttö on kaiket illat kaupungilla kavereitten kanssa. En mä ole vahtimassa, mitä ne siellä tekee, mutta ei ainakaan ole perästä kuulunut, että mitään pahoja tekisivät. Arkisin tulee puoli ysin aikaan kotiin, viikonloppuisin viimeistään klo 23.

Vierailija
12/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pian 16-vuotias tyttö on kaiket illat kaupungilla kavereitten kanssa. En mä ole vahtimassa, mitä ne siellä tekee, mutta ei ainakaan ole perästä kuulunut, että mitään pahoja tekisivät. Arkisin tulee puoli ysin aikaan kotiin, viikonloppuisin viimeistään klo 23.

Vierailija
13/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nyt kutosella ja vitosella eivätkä vielä tietenkään notku missään kylillä. Eivät päivällä eivätkä illalla.

Vierailija
14/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumpikaan ei ole koskaan edes maistanut tupakkaa. Vanhempi on maistanut muutaman kerran siideriä."

Ja tiedät tämän mistä? Siitä kun ovat itse kertoneet asian olevan näin etkä ole huomannut tupakan hajua tai lasten olleen kännissä?

Tasan tarkkaan kukaan vanhempi ei varmaksi tiedä mitä lapset puuhaa silloin kun ovat keskenään. Jos on vanhempien edessä fiksu ja hyvinkäyttäytyvä 15- tai 16-vuotias, voi kaveriporukassa olla jotain ihan muuta. Ja fiksuhan osaa myös peittää jälkensä.

Kyse ei myöskään ole siitä kuka määrää tai ei. Teini-iässä kuuluu kapinoida ja rikkoa rajoja, pakottaminen on huono vaihtoehto.

Vierailija
15/15 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti sitä, kuinka moni antaa. Helsingissä varmaan 80% koululaisista, pienistäkin, viettää iltapäivänsä kauppakeskuksissa käyden maistiaisissa ja yrittäen näpistää karkkia.

t. kassa

Ihmettelen oikeasti vanhempia.

t. toinen kassa