Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katetri ja käveleminen

Vierailija
20.04.2012 |

Piti tehdä uusi aloitus kun kukaan tuskin lukee tuota gammakuvausketjuani enää. Minua häiritsee siis että voiko katetrin kanssa muka kävellä ilman että se hiertää virtsaputken pilalle ja lisää tulehdusriskiä? Ootteko kävelleet? Entä voiko sen kanssa pitää omia vaatteita? Luullakseni synnyttäneillä on jotain kokemusta katetreista, vai oonko ihan väärässä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, joo. Katetrin kanssa voi pitää omia vaatteita. Eikä kai se hierrä, koska sitä käytetään. Lisää tulehdusriskiä, mutta ei sitä laitetakkaan ko pakon edessä!

Vierailija
2/6 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katetroituna vain vessaan, jossa se poistettiin. En muista,että olisi mitenkään ikävästi tuntunut kävellessä. Tosin oli aika kovasti muita kipuja sillä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan muistaa ottaa se pussi mukaan sängynlaidalta kun lähtee vaeltamaan, nykäsee meinaan inhasti jos ei muista.. Mutta en ainakaan ite huomannu liikkumisessa mitään ongelmaa. Reilun viikon olin katetrin kanssa rakonleikkelyn jälkeen. Sitä katetrin laittoa ja vaihtoakaan ei kannata pelätä, vähän kirpasee mutta ei pahasti.

Vierailija
4/6 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pitää omia vaatteita, voi kävellä, ei hierrä, tulehdusriski on pidemmässä käytössä, tällöin suojana ab-lääkitys. Jos katetri on oikein laitettu se ei tunnu tai koske. Urologisilla potilailla voi olla kestokatetri pitkiäkin aikoja kotona käytössä. Kokemusta löytyy niin omalta kohdalta kuin myös työni puolesta.

Vierailija
5/6 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista !

-aloittaja

Vierailija
6/6 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kysytään vain yhdestä päivästä minulla tämä juttu on ollut 2 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän