Löysin sormuksen
Kommentit (18)
jos löytötavaran omistaja ei kolmen kuukauden kuluessa nouda omaisuuttaan poliisilta, se siirtyy löytäjälle.
mistä löysit sormuksen?
oliko kaiverruksia?
kerro pleace mistä löysit sormuksen?
mistä päin?
missä sormus oli?
itseltäni saattanut pudota sormus autoon...?
Velvollisuutesi on viedä sormus löytötavaratoimistoon, jos löysit sen jostain julkisesta paikasta, kaupasta, kirjastosta tms.
Minulle kävi näin, että hukkasin korun, löytäjä piti itsellään ja sain sen takaisin vain poliisin kautta. Oli onnea mukana, että koru löytyi, mutta ikävämpää löytäjällä. Poliisi ilmoitti tapauksesta löytäjän työnantajalle, koska löytäjä oli epärehellinen (eli otti omaan käyttöön) ja käsitteli rahaa työssään. Potkut tuli.
Jos sille ei kolmen kk aikana ilmaannu omistajaa, poliisi antaa sen sulle ja SITTEN voit myydä sen.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/0/2C805C4AF547EBB1C2256DF0003488…
Mikset vienyt sitä silloin löytötavaratoimistoon?
Löysin sormuksen. Rainer .. .. ....
Jos sormuksen arvo on yli 20 e, sinun on vietävä se löytötavaratoimistoon tai poliisille.
Löysin jo 4 v sitten porvoon s marketista. Kaiveruksia on. Nimi Rainer ja päivämäärä.
Voi olla minun kihlasormus jonka viskasin menemään. Saat pitää. Arvo jotain 15 euroo. Mies oli paitsi lortto, niin myöskin pirun pihi.
Voi olla parasta nakata se Tuomiovuoren syövereihin. Kannattaa olla varovainen, siinä voi tulla kaikenlaista örveltäjää riekkumaan matkan varrella.
t. eräs nörde
Et voi. Se on kavallus. Viet sen poliisille ja voit vaatia löytöpalkkion. Jollekin sillä sormuksella voi olla suuri tunnearvo. Eikö se lohduttaisi, että joku saa rakkaan sormuksensa takaisin ja sinä löytöpalkkion ja kaikki hyvän mielen?
Minäkin löysin juuri sormuksen. Siinä oli kaiverrukset, se näytti arvokkaalta ja vein sen viikko sitten poliisille. Kysykää poliisin löytötavarapuolelta.
mistä löysit sormuksen?
minkälaisen?
oliko kaiverruksia?
minulla on mennyt hukkaan vihkisormus....