Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotaanko pikavipit tai luottokorttiostot TULOKSI toimeentulotuessa?

Vierailija
19.04.2012 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pienituloinen perhe, minä opiskelen ja mies on pienissä hanttihommissa silloin tällöin. Sossusta emme saa mitään vaikka tulomme ovat kelan tukien varassa, sillä minun pitäii hakea opintolainaa. Sitä en halua kuitenkaan hakea, sillä en halua 10 000 euroa takaisin maksettavaa lainaa vain sen takia, että kuukausitulomme jäävät hyvin pieniksi. Eli se 100e toimeentulotukeakin olisi meille paljon tervetulleempaa kuin sitoa itseni lainan takaisinmaksuun sen jälkeen kun olen joskus opintojen jälkeen saanut työpaikan.

Vierailija
22/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lakipykälä mihin vedoten luottokortilla oleva rahamäärä on ensin käytettävä loppuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pienituloinen perhe, minä opiskelen ja mies on pienissä hanttihommissa silloin tällöin. Sossusta emme saa mitään vaikka tulomme ovat kelan tukien varassa, sillä minun pitäii hakea opintolainaa. Sitä en halua kuitenkaan hakea, sillä en halua 10 000 euroa takaisin maksettavaa lainaa vain sen takia, että kuukausitulomme jäävät hyvin pieniksi. Eli se 100e toimeentulotukeakin olisi meille paljon tervetulleempaa kuin sitoa itseni lainan takaisinmaksuun sen jälkeen kun olen joskus opintojen jälkeen saanut työpaikan.

Jos tulonne ovat liian pienet laskennallisesti kun laina on nostettu voitte saada toimeentulotukea. On ihan oma päätös olla nostamatta lainaa.

Vierailija
24/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulonne ovat liian pienet laskennallisesti kun laina on nostettu voitte saada toimeentulotukea. On ihan oma päätös olla nostamatta lainaa.

luottokortin käyttövaraa tuloksi. Valitus asiasta ja soittopommitus sossujen päällikölle jos näin on tapahtunut.

Velaksi ei voida pakottaa elämään muita kuin opiskelijoita.

Ja sulle, joka et halua opintolainaa nostaa, opiskelu on oma valintasi ja tietoinen sellainen.

Olet opiskelija omasta halustasi etkä voi olettaa että olet muita opiskelijoita etuoikeutetumpi ja sossu kustantaisi elämisesti.

Vierailija
25/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi eläminen on inhottavaa. Mitä, jos tekisit niin, että jättäisit vaan sen lainan nostamatta - se katsotaan joka tapauksessa tuloksi, mutta ei sitä ole pakko nostaa - ja sitten miehesi muuttaisi kirjat toiseen paikkaan. Jos olette edelleen oikeutettuja toimeentulotukeen, saat enemmän tukea (jos perheessä on vain yksi aikuinen on hänen perusosansa isompi) eivätkä miehen tulot vaikuta tukeen. Se vähän kompensoisi tilannetta, jossa tulot jäävät pienemmiksi sen lainasumman verran.

Vierailija
26/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

utta olen kuullut että pikavippejä saattavat laskea tuloiksi.

Vierailija
27/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottorajaa ei lasketa, ei edellytetä Visalla elämistä tietenkään.

Vierailija
28/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on ihan kho:n päätöksiä, joten jos on laksettu tuloksi niin oikaisupyyntö ja/tai valitus vaan menemään!

Vierailija
29/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottokorttiostothan ovat eri asia. Jos ostan jonkun tavaran luotolla, ei tilille tule yhtään ylimääräistä rahaa. Luottokorttilasku tulee sitten seuraavassa tai sitä seuraavassa kuussa, jolloin se maksetaan pois. Mutta alkaako sossu sitten vähentää niiden takaisinmaksujen perusteella toimeentulotukea?

Vierailija
30/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottokorttiostothan ovat eri asia. Jos ostan jonkun tavaran luotolla, ei tilille tule yhtään ylimääräistä rahaa. Luottokorttilasku tulee sitten seuraavassa tai sitä seuraavassa kuussa, jolloin se maksetaan pois. Mutta alkaako sossu sitten vähentää niiden takaisinmaksujen perusteella toimeentulotukea?

Vierailija
31/31 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi eläminen on inhottavaa. Mitä, jos tekisit niin, että jättäisit vaan sen lainan nostamatta - se katsotaan joka tapauksessa tuloksi, mutta ei sitä ole pakko nostaa - ja sitten miehesi muuttaisi kirjat toiseen paikkaan. Jos olette edelleen oikeutettuja toimeentulotukeen, saat enemmän tukea (jos perheessä on vain yksi aikuinen on hänen perusosansa isompi) eivätkä miehen tulot vaikuta tukeen. Se vähän kompensoisi tilannetta, jossa tulot jäävät pienemmiksi sen lainasumman verran.

Uskomatonta mikä ehdotus! Sanoit, että velaksi on inhottava elää. Tiedätkö, että suomi (=me) elää velaksi miljardikaupalla joka vuosi?

On ihan loogista, että opiskelijoita edellytetään ottamaan opintolaina ennen sossuun menoa. Siellä sossussa on ensinnäkin jono pullollaan ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuutta saada niin edullista lainaa kuin opintolaina on, ja resurssien pitää riittää ensisijaisesti heille.

Sitä paitsi opintolainaa voi lyhentää vaikka 20 e kuussa eli se ei kenenkään taloutta kaada. Opiskelija valitsee ihan itse köyhyyden tässä tilanteessa. Miettikää, jos kaikki opiskelijat hakisivat pienituloisuuteensa vedoten toimeenutulotukea, mitkä kustannukset se aiheuttaisi julkiselle puolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan