Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni lopettaa tänä

Vierailija
18.04.2012 |

keväänä peruskoulun. Haki lähihoitajakouluun ja ensi kuussa pääsykokeet. Tämä voi kuulostaa kamalalta, mutta jotenkin toivon, ettei pääsisi. Vielä. Olen itse lähihoitajana vanhuspuolella, enkä todellakaan toivisi sinne kovin nuorta väkeä töihin. On niissä tolkkujakin, mutta yleensä n. 17-vuotiaan on aika vaikea käsittää asioita, jotka liittyvät vanhuuteen, sairastamiseen, agressiivisuuteen ym.. Juujuu, olen kamala äiti. Tottakai kannustan tytärtäni pääsykokeisiin ja olen ihan oikeasti iloinen, mutta toisaalta kauhuissani, jos pääsee kyseiseen kouluun. 18v olisi hyvä alaikäraja tuohon kouluun.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lähihoitajia pikkulastenkin parissa.

Vierailija
2/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän monia alalla olevia, jotka ovat samaa mieltä. Monesta näistä nuoresta varmasti tulee hyviä hoitajia, mutta vasta vähän vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lähihoitajia pikkulastenkin parissa.

Työhrjoittelua tulee kuitenkin olemaan vanhuspuolella, suuntautui mihin tahansa.

ap

Vierailija
4/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ikärajasta. Peruskoulun jälkeen jotain muuta pari vuotta ennen lähihoitajakoulua. Kerkiää kasvamaan.

Vierailija
5/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut 17 v? Kun muistan, että yksi -82 syntynyt tuttuni ei voinut mennä sinne heti peruskoulun jälkeen, vaan joutui odottelemaan että täytti sen 17.

Vierailija
6/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta ikärajasta. Peruskoulun jälkeen jotain muuta pari vuotta ennen lähihoitajakoulua. Kerkiää kasvamaan.

mille alalle aikoo, jos ei vielä 15-vuotiaana tiedä?

Vierailija
7/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan samaa mieltä. Mutta voihan sitä sitten valmistuttuaan käydä jonkusen vuoden muualla töissä jos tuntuu, ettei ole vielä kypsä niihin hommiin.

Tärkeintä mielestäni kuitenkin on, että menee koúluun mikä kiinnostaa ja saa ammatin.

T: 20 vuotias lähihoitaja.

Vierailija
8/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykskään mun lapsista ei ole lähtenyt hoitoalalle!

Ei näillä palkoilla eikä näillä työmäärillä.

Vierailija
9/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin, jos työharjoitteluja ei aloita sieltä vanhusyksiköstä, niin jo niissä aiemmissa harjoittelussa ehtii tottua siihen, mitä työ oikeasti on ja joutuu kohtamaan niitä ihmisruumiin ikävämpiäkin puolia.

Lapsesi saattaa olla vahvempi kuin kuvittelet.

Vierailija
10/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin, jos työharjoitteluja ei aloita sieltä vanhusyksiköstä, niin jo niissä aiemmissa harjoittelussa ehtii tottua siihen, mitä työ oikeasti on ja joutuu kohtamaan niitä ihmisruumiin ikävämpiäkin puolia.

Lapsesi saattaa olla vahvempi kuin kuvittelet.

Tottahan on, että eka työharjoittelu on yleensä päiväkodissa. Kuitenkin tuntuu pahalta ajatella, että esim. joku väkivaltainen vanhus pahoinpitelee tytärtäni. Eihän niin välttämättä käy, mutta se on hoitotyössä ihan arkipäivää. Sitten asiakkaisiin paikasta riippuen saattaa kuulua ihan tosissaan pervoja ja sekin ajatus ahdistaa, että nuori tyttäreni joutuisi tuollaisen kohteeksi työpaikallaan. No joo, voisin ajatella positiivisemminkin, totta.

ap

Vierailija
11/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskaasti

Vierailija
12/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarvitsee nuoria ja terveitä lähihoitajia!

Vierailija
13/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistun parin viikon sisällä mielenterveys- ja päihdetyönkoulutusohjelman lähihoitajaksi ja olen onnellinen että tuli lukio js muutama työkkärin tyharjoittelu (hoitoalalla) käytyä läpi enneku haki lähihoitaja kouluun. Nyt on ihan eri fiilis opiskella koska on oikeesti kiinnostunu asioista, eikä vaan käydä koulua siksi ku on pakko...

Vierailija
14/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori, mutta jos kouluun pääsee hänellä on yksi et: Sinä. Jos jaksat, niin voit varmaan olla isoksi avuksi kouluhommissa ja etenkin keskusteluapuna, jos työharjottelupaikassa on jotain miotä on vaikea käsittää. Tsemppiä =)!

Vierailija
15/15 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi