Emme järjestäneet 1-vuotisjuhlia esikoisellemme. Haluatko kysyä jotain?
Vastaan jo valmiiksi kysymykseen "Miksi?":
Lapsi tuskin muistaa itse. Emme antaneet hänelle myöskään 1-vuotislahjaa tai joululahjaa (oli alle yksivuotias jouluna). Sai ihan tarpeeksi lahjoja sukulaisilta ja kummeilta.
Kommentit (10)
lapsella on ollut kavereita joita kutsua juhliin. Eli eskari-ikäisenä aikaisintaan.
Mummot ja papat on käyneet joka vuosi, mutta ei sen ihmeempiä juhlia ole pidetty tuota aiemmin.
Kävikö isovanhemmat ja kummit kuiten kahvilla? :)
En mäkään ajatellut hankkia mitään 1-vuotislahjaksi tuolle meidän pienokaiselle. Juhlat kyllä pidetään, koska tykkään järkätä juhlia. Meillä on tavaraa jo yllin kyllin, joten en halua hankkia mitään turhaa pienelle, vain siksi että on synttärit.
Aivan... eli tuolla logiikalla ei kannata paljon juhlia järjestää myöhemminkään kun eivät ne jää erityisesti mieleen muutenkaan. Mutta veikkaan että myöhemmin jää kyllä mieleen se, jos synttäreitä EI järjestetä. Samoin kuin se, että ei ole kuvia tai mitään siitä, että lasta on juhlittu ja huomioitu.
ja soitelleet, että koska ja mitä voin ostaa?
Meillä myös kuuluu, että lapsi saa itse syödä kakkunsa, oli sotku kuinka paha tahansa, joten meillä kaikki kyselisivät, että kuka kuvaa videolle, onko se jo sovittu?
mua nimittäin harmittaa kovasti kun ei ole juuri pidetty juhlia. Siis on juhlittu oman perheen kesken kyllä, yksivuotiaasta alkaen, mutta vähän kutsuttu sukulaisia. Eikä lapsia ole kastettu tai pidetty nimiäisiä. Ollaan oltu vissiin liian uupuneita tai laiskoja. Ne ovat tilaisuuksia joissa rakennetaan suvun yhteyttä. Kannattaa ainakin ne 2-v juhlat pitää.
Aivan... eli tuolla logiikalla ei kannata paljon juhlia järjestää myöhemminkään kun eivät ne jää erityisesti mieleen muutenkaan. Mutta veikkaan että myöhemmin jää kyllä mieleen se, jos synttäreitä EI järjestetä. Samoin kuin se, että ei ole kuvia tai mitään siitä, että lasta on juhlittu ja huomioitu.
Eikö kummit ja mummit ihmetelleet ja soitelleet, että koska ja mitä voin ostaa?
Meillä myös kuuluu, että lapsi saa itse syödä kakkunsa, oli sotku kuinka paha tahansa, joten meillä kaikki kyselisivät, että kuka kuvaa videolle, onko se jo sovittu?
Ja toivat lahjoja ja kakkua ihan omia aikojaan. Eipä vaivauduttu järjestämään kun osa sukulaisista asuu todella kaukana ja loput tosiaan kävivät kun heille sopi ja toivat lahjat silloin.
Teitä saattaa harmittaa myöhemmin. mua nimittäin harmittaa kovasti kun ei ole juuri pidetty juhlia. Siis on juhlittu oman perheen kesken kyllä, yksivuotiaasta alkaen, mutta vähän kutsuttu sukulaisia. Eikä lapsia ole kastettu tai pidetty nimiäisiä. Ollaan oltu vissiin liian uupuneita tai laiskoja. Ne ovat tilaisuuksia joissa rakennetaan suvun yhteyttä. Kannattaa ainakin ne 2-v juhlat pitää.
Minä olen myös laiska järjestämään mitään koska aiemmin järjestetyt juhlat ovat olleet mitä sattuu kun vieraita ei ole ilmestynyt paikalle kun heillä on ollut tärkeämpää menoa. Kyllä me muut juhlat aiotaan pitää, varsinkin kun 2.v iloitsee jo ikäisistään juhlijoista.
Tosin asumme ulkomailla, joten vain yksi isovanhempi olisi päässyt paikalle, jos hänkään.