Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin rakennetaan omakotitaloa pitkästä tavarasta

Vierailija
17.04.2012 |

ja siellä on runko paikallaan ja tulee kovasti lunta niin kastuuko rakenteet ja menee pilalle vai kuivaako ne tuosta? runkopalkit paikallaan, kattoa ei vielä. meille tuli talopaketti niin en tiedä näistä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa =) tuleeko tuohon siis kattokin ennen kuin tulee villat vai tuleeko nuo tuulensuojalevyt suojaamaan joka puolta?? ei ole aikaa koko ajan kytätä :D tyhmä olen mutta tosiaan vain valmistalon tilaaja =)

En ymmärtänyt heti, ettei ole vielä kattoakaan vaan pelkät runkotolpat :)

Ensin tietysti katto ja ainakin aluskate, ennen kuin aletaan nikkaroida tuulensuojalevyjä paikoilleen - tai ainakin ennen kuin ruvetaan laittamaan villoja. Joka tapauksessa, jos perustuksen päällä jököttää pelkkiä puutolppia, ei niiden kastuminen haittaa, koska ne kyllä kuivuvat sitten ajan kanssa, kun niitä ei ympäröidä joka puolelta tiivisti muovilla vaan ne ovat siellä ilmarakojen tuuletettavina sitten valmiissakin talossa.

Kyttäile rauhassa naapurisi rakentamisia. Tuskinpa he siitä harmistuvat. Pitkästä tavarasta työajan jälkeen itse rakentaen siihen menee hyvinkin useita vuosia, joten kerkeät kyllä tsekkailemaan työn edistymistä. Meillä tuli juuri 3 vuotta täyteen, ja vielä puuttuu maalia ulkoa ja listoja sisältä... hohhoijaa.

Vierailija
22/24 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne talopaketit olis kastuneet, kun sisätiloissa tehdään?

No meidän naapuriin tuli elemnttitalo. Asuivat vain muutaman kuukauden kun todettiin että talon on asumakelvoton (ihan virallisten mittaustenkin mukaan).

Miten lie mahdollista ? Tosin kyllähän sitä hieman ihmeteltiin kun elementit kasattiin taloksi hirveällä sateella ja olivat suojaamatta silloin.

Toista se on kun tehdään ensin runko sitten katto jne niin edelleen että saadaan oikeasti kuiva talo kunhan rakennetaan järjen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kiitos =) Tätä se on kun ei tiedä. mutta eikö pitkästä rakentaessa ole villat säälle alttiina?

Ensin laitetaan runkotolpat. Sitten laitetaan ulkopuolelle tuulensuojalevyt. Vasta sen jälkeen laitetaan sisäpuolelle runkokoolinkeihin villat. Ne villat eivät siis lepata siellä ulkopuolella säälle alttiina vaan ne otetaan sisätiloissa pois muovipakkauksista ja laitetaan kuivina kuivissa sisätiloissa paikoilleen.

Ahaa =) tuleeko tuohon siis kattokin ennen kuin tulee villat vai tuleeko nuo tuulensuojalevyt suojaamaan joka puolta?? ei ole aikaa koko ajan kytätä :D tyhmä olen mutta tosiaan vain valmistalon tilaaja =)

Eihän niitäkään missään paketteina tehty vaan pitkästä tavarasta.

Ovat muuten yksiä parhaita taloja, ei home eikä muitakaan ongelmia ellei ole myöhemmin väärin peruskorjattu.

Mutta alkuperäiseen:

Jos runkotolpat vähän kastuu niin kyllä ehtivät kuivaa kun katto tulee päälle ja aletaan seiniä ym tekemään. On meinaan tuuletus sen verran hyvä ennenkuin seinät saadaan umpeen.

Vierailija
24/24 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sisällä rakennettu elementti ja sateelta suojaan asennus" ei suojaa sitten yhtään miltään kosteusvauriolta:

Kyllä, elementit kasataan kuivassa hallissa, mutta arvatkaas missä ne tavarat on ennen sitä elementtiin ja muoviin nitomista? Makaa vesisateessa, josta haetaan villat ja puut suoraan märkinä ja lyödään muovit päälle. ihan olen itse nähnyt tunnetun talotehtaan tehtaassa (ja ihan suhteellisen arvostettu talomerkki), joten se siitä. Samaa märässä rakentamista se kaikki on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä