Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa kirppikselle myymään mutta olen huono matikassa! APUA!!!!

Vierailija
17.04.2012 |

Pelottaa etten osaa laskea mitä ostokset tekevät ja etten osaa antaa oikein vaihtorahaa takaisin! Pelottaa jo etukäteen :(((

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kännyköissäkin taitaa olla laskin nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-5e 10-15

Vierailija
4/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lasken aika useesti kännykällä lounareita asiakkaiden edessä (joskus asiakkaat laskee omalla kännykällä itse jos oma känny jääny kotiin :D HEHEHE=

Ei mitään noloa, parempi vain kaikille että rahastus menee oikein

Vierailija
5/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi ostaa sulta esim. 4,50 eurolla tavaraa ja haluaa maksaa 10e setelillä. Kun annat vaihtorahaa, alat laskea siitä ostosten hinnasta eteen päin, ostajan antamaan summaan asti eli tässä tapauksessa lasket vastarahat ensin viiteen euroon (50cnt), sit kymppiin (euro kerrallaan tai 5e seteli tai mitä sulla onkaan siinä antaa vastarahana).

Ei voi tulla virhettä kun ei tarvi laskea mitään vähennyslaskua, näet rahat kädessäsi kun lasket ne ostajalle. Ihan vaikka ääneen sanot aina missä kohtaa mennään. Niin kuin laskisit rahoja mitkä sinulla on. 4,50, 5 ja kymmenen ole hyvä.

Vierailija
6/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi ostaa sulta esim. 4,50 eurolla tavaraa ja haluaa maksaa 10e setelillä. Kun annat vaihtorahaa, alat laskea siitä ostosten hinnasta eteen päin, ostajan antamaan summaan asti eli tässä tapauksessa lasket vastarahat ensin viiteen euroon (50cnt), sit kymppiin (euro kerrallaan tai 5e seteli tai mitä sulla onkaan siinä antaa vastarahana). Ei voi tulla virhettä kun ei tarvi laskea mitään vähennyslaskua, näet rahat kädessäsi kun lasket ne ostajalle. Ihan vaikka ääneen sanot aina missä kohtaa mennään. Niin kuin laskisit rahoja mitkä sinulla on. 4,50, 5 ja kymmenen ole hyvä.

Tämä on äärettömän kätevä systeemi, kun tämän oppii ei tasan tule virheitä. Itse olen onneton matikassa ja kiitän ensimmäistä työnantajaa siitä ettei antanut käyttää kassalla sitä toimintoa joka laskee vaihtorahat vaan jokaisen oli tämä opeteltava. Hetken se ottaa mutta äkkiä menee jo rutiinilla

Vierailija
7/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas maksaa 4,50 ostoksen 10 euron setelillä.

Pitää antaa vaihtorahaa takaisin seuraavasti. Laske jokaisen tasaeuron kohdalla yksi euro lisää (viis viiskymentä, kuus viiskymmentä, jne) ja lisää vaihtorahaan viiden euron seteli. Sitten kun tulet kohtaan "yhdeksän viiskymmentä" niin pane vaihtorahaan viisisenttinen. Tämä tasoittaa summan oikeaksi. Ja asiakas on tyytyväinen. Helppoa!

Vierailija
8/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas maksaa 4,50 ostoksen 10 euron setelillä. Pitää antaa vaihtorahaa takaisin seuraavasti. Laske jokaisen tasaeuron kohdalla yksi euro lisää (viis viiskymentä, kuus viiskymmentä, jne) ja lisää vaihtorahaan viiden euron seteli. Sitten kun tulet kohtaan "yhdeksän viiskymmentä" niin pane vaihtorahaan viisisenttinen. Tämä tasoittaa summan oikeaksi. Ja asiakas on tyytyväinen. Helppoa!

Vierailija
9/12 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei ole kovin valiä, että minkä verran saat rahaa, niin vie paikanpäälle vaikka sellaisia tuotteita vain, joista voit pyytää esim. 2 euroa kappale ja sitten lupaat kolme tuotetta vitosella.

Pahin tuolla kirppiksellä nimittäin on se, että ihmiset tinkaa ja sit jos tulee monta ostajaa yhtä aikaa, niin on kohta vaikea muistaa, että mitä on luvannut kellekin.

Silloin jos hinnoittelet tuotteet noin, että kaikki tuotteet 2 euroa ja 3 vitosella, niin et joudu laskemaan mitään vaikeita laskuja.

Jos loppupäivästä tuntuu, että kauppa hyytyy, niin sit myytkin tuotteita vaikka 1 e kpl ja taas on helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
10/12 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin on mukana mutta en tiedä toimiiko, aurinkokennolaskin?? Mutta yritän päässälaskua ja kännykässä on laskin, olen vain hidas käyttämään sitä :D Mutta tuo melban keino 3 tuotetta vitosella on kanssa hyvä! Kiitti!

Vierailija
11/12 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myyjä

Vierailija
12/12 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on helpottunut olo! Minä pelkäsin niin että nolaan itseni! Suurin osa asiakkaista maksoi tasarahalla tai melkein, että piti antaa vaihtarahaa vain 50 senttiä tai euro. Sen osaan laskea päässä. Suurin laskutehtävä oli kun eräs osti kolmella eurolla ja maksoi 20 euron seteillä. Sain kyllä laskettua senkin päässä, 17 e takaisin :)

Pelkäsin esim. että joku ostaa 4,5 eurolla ja maksaa 20e setelillä tai ostaa 1,5 eurolla ja maksaa 5 e setelillä... Ne on minulle vaikeita.

Mutta en joutunut noloon tilanteeseen! Ja sain 50 eurolla myytyä :) Siellä ei ollut kyllä kova vilinä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme