Onko teistä kellään ollut MIESKÄTILÖÄ?
Kommentit (43)
onko kenenkään miehellä ollut vaikeuksia hyväksyä mieskätilö mukaan synnytykseen?
Miksi ihmeessä olisi? Ehkä näitä löytyy näistä ulkomaalaistaustaisista, mutta ainakaan minua ei haitannut, että neljännen lapsen synnytyksessä oli mukana mieskätilö, joka antoi itsestään erittäin pätevän vaikutelman. Hänellä oli samalla opastettavanaan kätilöopiskelija ja seurasimmekin mielenkiinnolla, kuinka huomaamattomasti, mutta tarkasti, opastus sujui hoidon ohessa.
Ensimmäisen lapsen synnyttyä vuoroon tullut mieskätilö (eri henkilö kuin neljännellä kerralla) oli se, joka huomasi, että meitä ei voitu päästää perhehuoneeseen (lapsiveden menosta yli 24 tuntia). Tietysti se harmitti, mutta tarkkuus ja täsmällisyys on hoitotyössä aina ansio.
samassa huoneessa. En, varsinkaan kun oma mies oli halunnut lähteä pois synnytyksestä koska pelkäsi "näkyjen" vaikuttavan seksihaluihinsa myöhemmin. Lähti siinä vaiheessa karkuun kun vauvan päähän kiinnitettiin jotain anturia. Älysi sitä kiinnitystouhua katsoessaan jopa kysyä että "kiinnitetäänkö se alateitse". Joo, ei vaan vatsanpeitteiden läpi tietenkin! Huikkasi pelkonsa seksihaluista ja katosi. Synnyttelin yksin seuranani naiskätilö joka pahoitteli miesten ajoittaista itsekkyyttä.
Mä pistäisin pellolle tollasen miehen. Hyi hitto!
Aivan mahtava tyyppi. Kiitettiin häntä Hesarin kasteilmoituksessammekin. Tämä oli vuonna 2005 Haikaranpesässä. Aluksi jollain tapaa arastelin, kun kuulin, että mieskätilö on tulossa vuoroon, mutta heti kun hänen vuoronsa alkoi, huomasin, että arasteluni oli aivan turhaa. Hän oli about minun ikäiseni, ja tuntui olevan samalla aaltopituudella, ei ainoastaan minun vaan myös mieheni kanssa.
Suosittelen. :)