Oksennustauti, miksi tulee aina uudelleen?
kestää pari päivää, sitten pari päivää ihan ok olo, sitten oksettaa taas kovasti yhtenä päivänä, sitten ok olo pari päivää kunnes taas kamala ripuli ja oksetus. Ei ole ikinä tällaista ollut.
Kommentit (16)
jos vain jatkuu ja jatkuu. sitten on syytä tutkia, mistä on kyse.
Alkoi tiistaina. Koko perheellä on ollut tätä vaihtelevastiAP
sitten ei vielä mitään epänormaalia. Mahatauti nyt vain voi joskus kestää. tuollainen on ihan tyypillistä, että tauti kerää välillä voimia ja sitten tulee taas rytinällä. Syö maitohappobakteereja.
Viime maanantaista asti ollaan koko perhe sairastettu.
Meillä ainakin ihan tutkitusti virus (ei kyllä ole saatu selville, että mikä virus).
Sitä nyt vaan on liikkeellä. 6 päivää kestänyt nyt, laatta ei enää lennä, mutta perse laulaa edelleen riemulla. Enkä tunnista, mikä lähtölaulu on kyseessä :D
viidentenä päivänä oli eka kertaa nälkä... (ja silti teki vielä syöminen vähän huonoo)
Keskimmäinen oksensi maanantaina eka kerran ja eilen vielä valitteli oloaan. Päivällä oli eilenkin ihan ok.
kun on tuollaisen kunnon pitkän oksutaudin sairastanut, muistaa taas, miksi kaikki karttavat vatsatautia kuin ruttoa. Suolistolla voi mennä viikkokausia siihen, että normaali tasapaino palautuu. Voimien palautuminenkin voi kestää kauan.
Mulla ollut reilu viikon kovaa oksetusta. Välillä menee ohi, sitten taas meinaa tulla ja olo on ihan hirveä. Lapsilla samaa ja työkavereillakin ollut joillain!??!
kolmeen otteeseen viikon välein, ekalla kerralla oksensi kolmena yönä, sen jälkeen oli viikon ok (maha löysä), oksensi taas yhtenä yönä, taas viikon ok (kakkakin jo ok) ja taas oksensi yhden yön. Nyt on ollut onneksi jo reilun vkon kunnossa, joten eiköhän tauti ala olla selätetty.
Kanta-Hämeessä ollaan.
Se on varmaan samaa kuin meillä. Mä oksensin keskiviikon. Perjantaina olin töissä, mutta olisi pitänyt olla poissa, kun olikin heikko olo. Vieläkään ei ruoka maistu.
Keskiviikkona oksensi myös nuorin lapsista. Sen jälkeen ei mitään. Torstaina lapset niin pirteitä kuin voivat olla. Vein perjantaina hoitoon lapset, kun luulin ohi menneen ja kuvittelin siinä ajassa tulleen esikoisellekin, jos on tullakseen.
Lauantaina oksensi nuorin taas, sen jälkeen ei mitään. Nyt juuri aloitti esikoinen oksentamisen. Joo, ennen oksennustauti on kerralla ohi mennyt.
AP