Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan yskaks tuli mieleeni, onko täällä perhepäivähoitajia paikalla? Ja saa muutkin

Vierailija
15.04.2012 |

kommentoida. Eli mulla on lapsi jo kouluiässä, lapsia ei ole minulle enempää suotu yrityksestä huolimatta. Rakastan lapsia, kaikkia lapsia. Minusta heitä on ihana seurata ja tutkistella heidän eri tempperamenttejaan ja miten lapsen mieli toimii. Niin viattomasti.

Olen siis ammatiltani terveyden- ja sairaanhoitaja. Olisin halunnut alunperin äitiys- ja lastenneuvolaan tai kouluterveydenhuoltoon töihin. Tällä paikkakunnalla niitä paikkoja ei vain ole ja ne muutamatkin on menneet suhteilla.

Olen nyt työssä kotisairaanhoidossa, tykkään siitäkin kyllä ihan mielettömästi! Mutta kaipuu on lasten pariin aivan mieletön! Ääh, tästä tuli jo niin pitkä selostus ettei varmasti kukaan jaksa lukea, mutta kysyisin siis kun asumme tälleen vanhanaikaisesti. On hirsitalo (sähköt ja vedet on), mutta on myös elukoita. On koira, on hevonen ja kesiksi aina otamme 2 lammasta ja sikaa, että toisiko kukaan lapsiaan tämmöiseen miljööseen? Kaupunki on 17km päässä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin eläimiä (4kpl), joten ei se nyt ainakaan este ole. Toki allergisille, mutta ei kaikki lapset sentään allergisia ole. Itse ainakin toisin tuollaiseen miljööseen.

Vierailija
2/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletkohan sinä ihan ok? Perhepäivähoito on työtä, ei siinä seurailla viattomia kullannnuppuja, vaan tehdään töitä, myös hankalien lasten ja vielä hankalempien perheiden kanssa.

Työajalla hoidat lapsia, et elukoita. Tutkiskelut ja seurailut on aika vähissä.

Toinen seikka sitten on, riittääkö siellä pöndellä hoidettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin eläimiä (4kpl), joten ei se nyt ainakaan este ole. Toki allergisille, mutta ei kaikki lapset sentään allergisia ole. Itse ainakin toisin tuollaiseen miljööseen.

ettei se tyssää niihin eläimiin sitten ainakaan! Mun varmaan tarvis joku täydennyskoulutus käydä kuitenkin? Miten tuo rahapuoli? Ajattelin, että 3-4 leikki-ikäistä menisi hyvin. Mut ei mulle se raha ole kyllä niin tärkeää tässä, kunhan toimeen tultaisiin... ja mitä eroa on yksityisellä ja kunnan pph:lla, kerrotko siitä vielä tää on ihan uutta mulle :).

alkup.

Vierailija
4/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä että yksityinen hoitaja on yrittäjä, vanhemmat maksaa hänelle suoraan. Kunnallinen on kunnan palkkalistoilla ja saa palkan sieltä. Yhdestä lapsesta saa kunnallisena hoitajana n. 400e /kk + kulukorvaukset. Parhaiten saat tietää kun otat yhteyttä oman kunnan perhepäivähoidonohjaajaan. Tiedät heti onko lisähoitajalle tarvetta.

Vierailija
5/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä että yksityinen hoitaja on yrittäjä, vanhemmat maksaa hänelle suoraan. Kunnallinen on kunnan palkkalistoilla ja saa palkan sieltä. Yhdestä lapsesta saa kunnallisena hoitajana n. 400e /kk + kulukorvaukset. Parhaiten saat tietää kun otat yhteyttä oman kunnan perhepäivähoidonohjaajaan. Tiedät heti onko lisähoitajalle tarvetta.

tästä. Entä kumpi sinun mielestä on parempi systeemi, olla yksityinen vai kunnallinen?

Vierailija
6/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan makuasia. Jos asut jossain peräkylillä niin voi olla varmempaa olla kunnallinen. Riippuu myös makstaanko teidän kunnassa erillistä yksityisenhoidon kuntalisää.

tästä. Entä kumpi sinun mielestä on parempi systeemi, olla yksityinen vai kunnallinen?

Vierailija
7/7 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusta asutuksesta, se on varmaan suurempi ongelma kuin eläimet.

Lisäksi ne pph-lapset tuppaavat olemaan suurelta osin alle 3-vuotiaita ja kunnallinen ei lasten ikiä saa valita.

Yksityinen voisi teoriassa valita ketä hoitaa, mutta käsittääkseni yksityisne hoidon tuen suuruus pienemmillä takaa yksityisillekin pieniä lapsia.

Omassa kunnassani vaaditaan pph-koulutus, jonka saa hankittua näillä seuduin ihan työn ohessa kouluilloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän