Facebook ja kaverien poistaminen (siinäpä murhe)
Viikko sitten päätin, että poistan Facebookin kaverilistaltani kaikki sellaiset henkilöt, joiden kanssa en ole todellisuudessa tekemisissä ja/tai joiden elämä ei minua kiinnosta (tällaisia ovat mm useat entiset opiskelukaverit).
Nyt eräs poistamani ihminen on laittanut yksityisviestin ja kysyy miksi poistin hänet kavereista.
Miten voisin asian hänelle kohteliaasti sanoa? Hän ei ole minun päivityksiäni kai ikinä kommentoinut. Asumme eri paikkakunnilla ja emme ole nähneet pariin vuoteen. Emme ole missään tekemissä. En halua loukata kyseistä henkilöä (tai, olen jo tainnut loukata poistamalla hänet kavereistani).
Kommentit (11)
Olisithan vaan voinut laittaa estot eli estää häntä näkemästä päivityksiäsi ym.
Toivon sinulle lämmintä kevättä, kenties tapaamme kuumilla kesäkaduilla!"
Olisithan vaan voinut laittaa estot eli estää häntä näkemästä päivityksiäsi ym.
vaikka muutama henkilö minut on kavereistaan poistanut. En ole heidän kanssaan oikeastaan missään tekemisissä ja tiedän, että ainakin yhdellä elämässä tapahtui niin ikäviä asioita, että ehkä halusi kaikki "ylimääräiset" poistaa.
Itselleni on käynyt juuri noin, että minut on poistettu parin tyypin fb-kavereista juuri siksi, ettemme ole paljon tekemisissä/olen ollut passiivinen. Minusta se on loukkaavaa. Yksi henkilö oli paras ystäväni joskus kauan aikaa sitten. Jos et halua olla ihmisten kanssa tekemisissä, voit rajata nämä ihmiset päivitystesi ulkopuolelle, mutta miksi pitää poistaa kavereista kokonaan?
Kaiken lisäksi elämäntilanteessani on tapahtunut sellainen muutos, että tulen nyt näkemään tosielämässä aika paljonkin yhtä ihmistä, joka minut listaltaan on poistunut. Muistan asian kyllä, enkä aio yrittää enää ystävystyä hänen kanssaan. Tilanne on hänelle nolo, ei minulle.
ja joita en muutenkaan tapaa. Miksi ihmeessä roikottaa jollain estolistalla????
Mitä ne ihmiset jäävät minussa  kaipaamaan tai minä heissä, jos on nähty naamakirjassa kuukausia/ vuosia eikä ikinä ole ollut mitään sanottavaa? Yksi numero "kavereiden" määrässä?
Ulos, potkis!
Miksi siis teit noin? Pelkällä estolla olisit ajanut asian paljon hienovaraisemmin.
Mistä sen tietää vaikka joutuisi jatkossa pois potkitun kanssa uudestaan hyvinkin läheisiin tekemisiin. Vaikka työkaveriksi tms.
En siis todellakaan lähtisi poistamaan ketään vain passiivisuuden tms. vähäpätöisen syyn vuoksi.
ja joita en muutenkaan tapaa. Miksi ihmeessä roikottaa jollain estolistalla????
Mitä ne ihmiset jäävät minussa kaipaamaan tai minä heissä, jos on nähty naamakirjassa kuukausia/ vuosia eikä ikinä ole ollut mitään sanottavaa? Yksi numero "kavereiden" määrässä?
Ulos, potkis!
tahdot jakaa elämäsi fb:ssä vain heidän kanssan, joita tapaat myös irl ainakin pari kertaa/kk.
Toivota kuitenkin tervetulleeksi kahville, jos käy teillä päin.