"Ei oo mitään tekemistä!"
Kutsuin tuossa pojan tarhakaverin meille leikkimään muutamaksi tunniksi.
Pojat tulevat erittäin hyvin toimeen tarhassa ja ovat aikaisemminkin kyläilleet toistensa luona.
Asutaan ok-talossa ja pihassa on paljon leluja ja puuhasteltavaa samoiten metsää johon saa mennä leikkimään.Pihalla on mm 2x liukumäkiä,kiipeilyteline,kiipeilyseinä,palomies tanko ym ym ja iso hiekkis.
Noh,vartin leikkimisen jälkeen vieraileva poika tulee kysymään missä teidän trampoliini on? Mä haluan hyppiä siinä! No vastaan pojalle että me ei olla vielä otettu trampoliinia varastosta kun on vielä lunta siellä minne se kasataan.
Menee viisi minuuttia ja kaveri tulee ilmoittamaan "Ei oo mitään tekemistä" Ja oma poikani huutaa hiekkikseltä että tule leikkimään mun kanssa tätä työmaa juttua...! Mä sitten siihen et mene leikkimään kun teillä taitaa olla joku leikki tuolla kesken,johon kaveri taas ettei ole tekemistä kun ei ole trampoliinia.
Kerroin sitten pojalle että tuolla riittää teille kyllä tekemistä ihan ilman trampoliiniakin.
No taas menee ehkä vartti ja kaveri tulee sanomaan ettei ole tekemistä,haluan sisälle katsomaan leffaa,ja oma poikani keräilee leluja harmistuneena hiekkikseltä kun ei saanutkaan leikki seuraa.
Ilmoitin pojille että nyt on kaunis aurinkoinen ilma ja me ollaan nyt koko porukka ulkona ja sillä siisti,ottakaa vaikka matsi futista,mä tulen mukaan kunhan saan kuopuksen unille vaunuihin...
ei kelpaa kaverille,ei kelpaa myöskään majan rakentelu,hippa,piilosta leikki yleensäkkään mikään leikki mitä ehdottelin.
Oma poikani alkoi jo olemaan todella tympiintynyt.
No luovutin ja mentiin sisälle,itse aloin paistamaan lättyjä ja pojat meni leikkimään legoilla...Kävin sitten katsomassa kuinka leikki sujuu ja sanoin ettei sitten saa rikkoa lego poliisilaitosta mutta sen saa ottaa mukaan leikkiin.
Oma poikani jo levitteli alustoja huoneen lattialle ja suunnitteli lego kaupunkia.
Palaan takaisin hellan ääreen ja menee 5minuuttia ja kaveri valittaa taas ettei ole tekemistä.Ehdotan taas kaikki mahdolliset leikit,lelut,lautapelit,palapelit kaikki mitä talosta löytyy paitsi Wiin ja leffan katsomisen.
Sain kuitenkin pojan suostuteltua "leikkimään" lastenhuoneeseen siksi aikaa että sain letut paistettua. Kutsuin pojat syömään ja kyselin mitä olette puuhailleet.Niin oma poikani sanoin että luin akkaria ja kaveri ei mitään.
Syötyään kaveri alkoi taas narisemaan ei oo mitään tekemistä ja onko teillä mitään karkkia. Joo meillä ei ole karkkia kun ei ole karkkipäivä...
No kaverille tuli selväksi ettei leffaa katsota ja karkkia ei ole joten hän päätti sitten siirtyä ulos leikkimään...
Ulkona sitten hän istui joko keinussa tai kivellä ja taas ei oo mitään tekemistä ja koska isi tulee hakemaan. Tämän ajan oma poikani suostutteli ties mihin leikkeihin kaveriaan jolla ei ollut mitään tekemistä!!!!
Kertokaahan nyt arvon Av-mammat,mitä sen tekemisen olisi pitänyt olla???
Olisiko minun pitänyt olla siellä hiekkalaatikolla leikittämässä kaveria vai mitä???
Ja olenko mä jotenkin kieroon kasvattanut poikani kun se osaa leikkiä ulkona ja sisällä ja käyttää mielikuvitustaan erinäisissä leikeissä,ilman että olen pitämässä kädestä kiinni.
Ja lisään vielä että asumme kumpikin perhe maalla,joten ei kuitenkaan voi olla mikään älytön kulttuurisokki kaverille leikkiä ulkona.
Sainpas vuodatettua tämänkin asian
Kommentit (5)
Kauhean romaanin onnistuit aiheesta vuodattamaan :) Kaikki lapset nyt ei vaan tule toimeen, tai ehkä oli outo tilanne tai huono päivä? Unohda koko juttu.
tuollaista ap:n romaania ei kukaan jaksa lukea, väärä foorumi asialle!
tai rehellisesti, kuinka moni jaksoi lukea?
ymmärrän tuskan, mutta sen viisaampaa en osaakaan sanoa. Meillä joskus kävi naapurin tyttö selvästi hakemassa minun seuraani ja sain tehdä töitä, jotta ymmärtäisi että minä en todellakaan ala leikittämään häntä, vaan jos meidän lapsen seura ei kelpaa, niin kipin kapin kotiin sitten vaan.
ja kaverille olen tuossa tilanteessa sanonut, että jos ei leikki suju, niin voi lähteä kotiin. Jos on sen verran kaukaa, että vanhemmat tulevat hakemaan, niin olen sanonut, että voin soittaa vanhemmille jotta tulevat aiemmin hakemaan. Yleensä tuo tepsii ja leikki alkaa kiinnostaa. En todellakaan ala mitään lettuja paistelemaan jos ei se ole suunnitelmissa ollut muutoinkin.
Joku,onko teille käynyt näin että kutsutusta leikkikaverista ei olekaan leikkikaveriksi...-ap-