Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hemoglobiini nousuun?

Vierailija
13.04.2012 |

Oon raskaana ja hemoglobiini on 112. Rautatabletteja en voi syödä, koska vatsa ei kestä niitä. Lihaa yritän syödä mutta aika vähäiseksi jää, koska en tykkää kypsästä lihasta. Mikä muu kuin liha nostaisi hemoglobiinia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaatti on hyvä raudan lähde.

Vierailija
2/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisellä neuvolakäynnillä.

Itse olen nyt alkanut käyttää Maltofer-merkkistä rautavalmistetta jota saa tippoina, ja aloitin sen tosi pienellä annoksella ja olen joka päivä nostanut määrää vähän. Näin vatsa on tuntunut kestävän kun ei tule yhtäkkiä liian paljon rautaa.

Pinaatissa, persiljassa ja basilikassa ainakin on tosi paljon rautaa ja kaikissa vihreissä lehdissä jonkin verran. Myös ruisleivässä. Katso, että saat samanaikaisesti jostain tarpeeksi c-vitamiinia (auttaa raudan imeytymisessä), kun taas vastaavasti maitotuotteet ja kofeiini vaikeuttavat raudan imeytymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin näin.

Vierailija
4/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

appelsiiniä tms. c-vit. pitoista samalla kun syöt rautapitoista ruokaa. Älä juo samalla maitoa, koska silloin ei imeydy...

Vierailija
5/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet halua aiheuttaa kehitysvammaa lapsellesi. A-vitamiinin kanssa pitää olla varovainen raskausaikana.

Kurkkaa Finelistä:

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2160&fuclass=all&specdiet=none…

Vierailija
6/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama hemppa enkä ole edes raskaana. Kukaan ole sanonut mitään että sitä pitäisi nostaa. Tosin tulehduksen aiheuttama "anemia" edes parane rautaa syömällä?

Vierailija
7/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olin unohtanut. Ruisleipääkään ei maha kestä, joten sekin on pois laskuista, ja maksa on tällä hetkellä kielletty tietenkin. En ole vielä ihan raskauden puolivälissäkään, joten hb tulee vielä laskemaan tästä varmasti jonkin verran. Mitenköhän alas se saa mennä?

ap

Vierailija
9/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousi 102:sta 121, kun join floradix nimistä yrttimehua (myös nimellä Kräuterblutsaft) 20 milliä päivässä. Sitä saa ihan marketeista ja myös apteekista. Pillereillä kun yritin viime raskaudessa saada arvoja kohoamaan, niin tehoa ei tuntunut olevan, mutta sain sen sijaan ummetusta.

Tuota mehua siis suosittelisin, vaikka maistuu kyllä ihan hirveältä.

Vierailija
10/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousi 102:sta 121, kun join floradix nimistä yrttimehua (myös nimellä Kräuterblutsaft) 20 milliä päivässä. Sitä saa ihan marketeista ja myös apteekista.

Vatsakaan ei pannut pahakseen. Kaikilla kuulemme ei riitä nostamaan hb:ta yhtä tehokkaasti kuin rautatabletit, mutta mulla toimi hyvin kummassakin raskaudessa.

Vierailija
11/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään kyllä suositusten mukaan saa syödä raskaana ollessa maksaa kohtuudella.

Vierailija
12/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt aamupalaksi ruisleivän maksamakkaralla, syönyt puolikkaan appelsiinin/greipin ja juonut lasillisen karpalomehua. Hemoglobini ollut nyt raskaana yli 140, edellisessä raskaudessa se romahti melkein sataseen.

Vierailija
13/13 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan, maksan ym. rauta on sellaisessa hyvin imeytyvässä muodossa. Rukiissa, persiljassa ym on kyllä rautaa, mutta se on paljon huonommin imeytyvässä muodossa kuin lihan rauta. Tuo ei vissiin ole kovin hyvin tiedossa, kun terveydenhoitajakin joskus mulle hehkutti innoissaan, että "syöt vaan paljon ruisleipää ja pinaattilättyjä niin kyllä hb nousee!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi