Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutteko jouluaattona juhlavaatteisiin?

Vierailija
18.11.2005 |

Mua on aina huvittanut noi kuvat lehdissä, missä jouluaattona kaikilla on hienot juhlavaatteet. Me ei olla ainakaan itse pukeuduttu mitenkään juhlavasti jouluaattona eikä pukeuduta vieläkään. Olisi kiva kuulla miten muilla on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hiukan siistimmin kun arkena, mut ei nyt mihinkään juhlahörhelöihin.

Vierailija
2/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa opittu tapa, niin minulla kuin miehellä. vaikka onkin aika hassua illaksi pukeutua hienommin, mutta joulu on kerran vuodessa vaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaon jälkeen uusi yöpaita.

Vierailija
4/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet (miehillä kauluspaidat, solmiot, suorat housut ja naisilla hame/housut jne) ovat yksi tekijä joulun tunnelmassa. Yhteen aikaan kaikilla oli juhlakengätkin mutta nykyään ei taideta enää pitää. Aattoaamuna ja keskipäivällä on siistit vaatteet mutta joulusaunan jälkeen pukeudumme parhaisiin ja sitten menemme juhla-aterialle:) Joulupäivänä asu on rento, yleensä jotain sellaista mitä ollaan saatu lahjaksi.

Vietämme joulun siis minun vanhempieni luona jonne tulee siskoni ja veljeni perheineen.

Minua taas on ihmetyttänyt kun olen kuullut kuinka jotkut ovat jopa verkkareissa jouluna!

Vierailija
5/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe pukeutuu juhla-asuihin. Joulupäivänä sitten vietetään pyjamapäivää.

Vierailija
6/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä suorat housut ja paita, naisilla joko hame ja pusero tai housut ja pusero, lapsillekin laitetaan melkeinpä suntikset päälle! On ihanaa, kun on juhlan humua :) Pöydän kattamiseen ja ruokien esille tuomiseen, pihan koristeluun ja lautasliinojen taitteluunkin käytetään normaalia enemmän aikaa ja vaivaa!

Olisipa pian joulu! :)

Vierailija
7/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytä on yleensä kauniisti katettu ja runsas. Viiniä nautitaan pari lasia ja tunnelma on yleensä rennon juhlallinen.

Vierailija
8/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia. tänä vuonna teemme sen viikon etuajassa, koska aattona pukeudun bikineihin ;)

Vierailija
9/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei sitten ekana yhteisenä joulunamme viitsinyt kertoa että heillä oli tapana pukeutua perheen kesken vähän paremmin ja painoin anoppilaan risat farkut ja joku villapaita päällä. Arvatkaas hävettikö kun mammoilla ja mummoilla oli pikkukengät ja hameet. No siitä kerrasta oppineena.

Lapsena kotona ainoastaan joulukirkkoon pukeuduttiin kauneimpaan. Mutta aattoiltana kotona laitettiin mahdollisimman mukavat vaatteet eli yleensä yöpaidat tai pyjamat.

Eriasia jos joku tuli meille kylään mutta harvemmin..

Vierailija
10/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä ja tapanina on myös siistit vaatteet, mutta ei mitään hienoa (farkut ja paita) eli ei mitään verkkarilinjaa. Jos tulee aaton jälkeisinä päivinä vieraita syömään tai kahville, pukeudutaan parhaimpiin (kauluspaitaa, mutta ei mitään iltapukua tms.).

Vierailija
11/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollut myös molempien lapsuudessa.

Vierailija
12/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa ollaan verkkareissa ja appi-ukko yhtenä jouluna retusissa kalsareissa. Kyllä yökötti vaikka on muuten ihan hyvä tyyppi. Itse pistän aina vähän hienompaa päälle, vaan en niin hienoja kuin jos minun kotonani vietettäisiin joulua.

Tänä jouluna anoppilassa...

Vierailija
13/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kauluspaita/ puku

Lapsena inhosin kun piti änkeä sukkahousuja jalkaan saunan jälkeen;)

Vierailija
14/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei ollut kertonut että heillä pukeudutaan niin hienosti aatoona. Oli minulla siistit vaatteet, varmaankin jakkupuku ja sopivat kengät, mutta oli hymy hyytyä kun näin kaikilla muilla naisilla ILTAPUVUT. Opin kerrasta ja nyt minäkin pukeudun joka toisena aattona iltapukuun....

Vierailija
15/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

n päälle.

Haluan nauttia joulusta rennosti.

Vierailija
16/16 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juhlavaatteita pitäisi olla lapsen oksentelun takia varmaan kahdeksat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi