Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette palanneet töihin kun lapsi on reilun vuoden!

Vierailija
18.11.2005 |

Tuntuiko, että töissä pääsette helpommalla kuin kotona?

Mulla on töihinlähtö parin kuukauden päästä, kun poika on 1,5v. Välillä tuntuu rankalta, että poika ehtii koko ajan joka paikkaan ja tekee vaikka mitä, jos ei kulje perässä.

Toisaalta en haluais vielä töihin, mutta välillä on miettinyt, että olishan sekin vaihtelua ja sais tehdä kaikkia " aikuisten juttuja" ja jutella aikuisten kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki en raaski viedä pintä hoitoon paras hoito mitä lapsi voi saada on kotihoito.

Mutta....

Vierailija
2/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui luksukselta, ihanan rauhalliselta omalta ajalta kotona olemiseen verrattuna.

Vaikka työni onkin kiireinen ja vastuullinen, oli ihan mieletön fiilis saada KESKEYTYKSETTÄ samaa juttua pitempään kuin 10 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse ainakin sisäsiistissä suht rennossa toimistotyössä olevana pääsin tuhat kertaa helpommalla töissä. Saa esim. syödä rauhassa ja juoda kahvikuppinsa rauhassa silloin kun haluaa. Toisaalta kotona ollessa voi suunnitella päivänsä jossain määrin vapaammin, voi esim. kyläillä tai käydä lapsen kanssa kaupungilla. Nyt kun on kaksi lasta, tilanne on toinen, en jaksa raahata kahta vilkasta ipanaa kaupunkiin...

Esikoinen meni hoitoon 1-vuotiaana, toisen synnyttyä olen ollut kotona jo yli 2 vuotta. Kolmas syntyy ihan pian, mutta saa varmaan mennä hoitoon vuoden ikäisenä. Alan olla ihan kypsää kamaa töihin...

Vierailija
4/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui ainakin alkuun, että ihan kun olisin lomalla,eikä tarvinnut olla vastuussa kuin itsestään.

Nytten, kun aikaa on kulunut ja olen ollut töissä 3 vuotta niin olishan se toisaalta ihana olla taas vaihteeks lasten kanssa kotona.

Eli kyllä niitä töitä kerkiää tehdä sitten myöhemminkin,onhan ne lapset kerran vaan pieniä ja kasvavat niin nopeasti.

Jos on mahdollisuus rahallisesti, niin nauti kotona olosta vielä vähän aikaa ja käykää lapsen kanssa perhekerhossa missä itse saat keskustella muiden äitien kanssa aikuisten juttuja ja lapsella on seuraa toisista lapsista.

Vierailija
5/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kyllä asian tekee raskaaksi se, että lapsi kiukkuaa kahta kauheammin oltuaan päivän erossa. Mun lapsi oli 1 v 2 kk kun vein hoitoon ja hoitoon opetteluun se oli ainakin hänelle hyvä aika. Ei ole pahemmin hoidossa osannut ikävöidä äitiä mutta näytti ja (näyttää vieläkin) hoidon jälkeen että ikävä on ollut.

Vierailija
6/6 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti musta ei ole kotiäidiksi, vaan pelkkä lapsen kanssa oleminen on mulle liian tylsää. Töissäkäynnissä on vaan se huono puoli, että kaikki kotityöt on tehtävä iltaisin ja viikonloppuisin, kun kotona ollessa ne ehti tehdä päivällä.