Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä voitte syödä noin vähän? Itse laskin, että syön

Vierailija
12.04.2012 |

n.2500 -3000 kcal/ vrk. Mittani ovat 166/65. Olen ajatellut laihduttaa 5kg vähentämällä kalorit 2000/vrk.

- jotkut sanoo, että laihduttajalle 1200kcal olis sopiva, mutta ei kuulosta terveeltä.

mainittakoon, että pyöräilen päivittäin n.15-20km.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollasta perusruokaa... Ja nälkä tulee n 3h välein, joten pakko syödä.

ap

koska perusannos kotiruokaa on n 300-400 kaloria. Tietty jos muussia tai riisiä on monta desiä, pari leipää margariinilla ja pullaa välipalaksi niin kertyyhän siinä kaloreita.

Mullakin tuli ennen nälkä 3 tunnin välein, mutta kun aloitin hyväkarppauksen se loppui kuin seinään. Heti jos syön hiilareita esim puuroa, vaaleaa leipää, pastaa tai perunaa enemmän nälkä tulee todella nopeasti uudelleen. Nyt fuskaan välillä tuosta hyväkarppauksesta mutta vain esim sen desin muussia tai croissantin kerran viikossa. Lisäksi mun annokset on tosi pieniä (10v syö enemmän kuin minä tai isänsä).

Vierailija
2/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä joutuu sitten tekemään valinnan sen väliltä että syökö enemmän ja lihoo vai syökö vähemmän ja yrittää pitää linjansa.

Ja tietysti tuo liikunta ja se, että sinulla on todennäköisesti jonkin verran lihaksia, lisäävät omaa kulutustasi verrattuna ihmisiin, jotka eivät liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei toki sun kannata kituuttaa millään 1200 kcal / vrk jos kerran et liho nykyisestä edes 2500 - 3000 kcalilla. Silloinhan vähentämällä 2000 kcaliin pudotus on merkittävä, eli vastaisi 0,5-1 kg viikkolaihtumista mikä on normaalipainoiselle erittäin hyvä tahti. Vähentämällä kalorit vielä pienemmäksi periaatteessa laihdut nopeammin, mutta keho menee säästöliekille eli laihdutuksen hyötysuhde pienenee ja pahimmassa tapauksessa kroppa oppii pysyvästi tulemaan toimeen kovin pienellä energiansaannilla etkä sitten enää pysty koskaan syömään paljoa lihomatta.

Mutta kieltämättä minäkin ihmettelen täällä näitä ihmisten kalorimääriä. Minä olen noin nelikymppinen istumatyötä tekevä liikuntaa harrastamaton naisihminen, mitat 165 cm ja 53 kg, ja syön noin 1800-2000 kcal päivässä ja pysyn sillä tässä painossa. Samankokoiset täällä sanovat etteivät voi syödä kuin noin 1200 kcal tai heti lihovat, vaikka erilaisten tutkimusten mukaan jo peruskulutuksen pitäisi ylittää tuo. Joskus mietin onkohan kyse pahasta säästöliekki-ilmiöstä vaiko siitä että oikeasti niitä kaloreita menee enemmän esim. määrien väärin arvoimisen takia.

Vierailija
4/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.2500 -3000 kcal/ vrk. Mittani ovat 166/65. Olen ajatellut laihduttaa 5kg vähentämällä kalorit 2000/vrk. - jotkut sanoo, että laihduttajalle 1200kcal olis sopiva, mutta ei kuulosta terveeltä. mainittakoon, että pyöräilen päivittäin n.15-20km.

Tuo pyöräily vienee about tunnin ja kuluttaa jotain 400 kcl. Lisäksi peruskulutus vaihtelee (aika vähän, jos ei ole sairauksia), samoin ihmisen olemisen tyyli (joku löhöää, toinen hipsii koko ajan jotain pientä tekemässä). Joku laskee liikunnaksi kävelyn lapsen kanssa puistoon ja takaisin, toinen pitää sitä peruskulutukseen kuuluvana. jne.

Vierailija
5/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koskaan lihava - vanttera ja vahva kylläkin, vähän niinkuin joku eskimo :D. ...tuntuu, että ikäiseni naiset (28) syövät ihan valtavan vähän. Eräs ystäväni kuntoilee päivittäin ja sanoi syövänsä vain n.1600kcal päivässä. Itse tulisin vain vihaiseksi siitä määrästä!

ap

Vierailija
6/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei toki sun kannata kituuttaa millään 1200 kcal / vrk jos kerran et liho nykyisestä edes 2500 - 3000 kcalilla. Silloinhan vähentämällä 2000 kcaliin pudotus on merkittävä, eli vastaisi 0,5-1 kg viikkolaihtumista mikä on normaalipainoiselle erittäin hyvä tahti. Vähentämällä kalorit vielä pienemmäksi periaatteessa laihdut nopeammin, mutta keho menee säästöliekille eli laihdutuksen hyötysuhde pienenee ja pahimmassa tapauksessa kroppa oppii pysyvästi tulemaan toimeen kovin pienellä energiansaannilla etkä sitten enää pysty koskaan syömään paljoa lihomatta. Mutta kieltämättä minäkin ihmettelen täällä näitä ihmisten kalorimääriä. Minä olen noin nelikymppinen istumatyötä tekevä liikuntaa harrastamaton naisihminen, mitat 165 cm ja 53 kg, ja syön noin 1800-2000 kcal päivässä ja pysyn sillä tässä painossa. Samankokoiset täällä sanovat etteivät voi syödä kuin noin 1200 kcal tai heti lihovat, vaikka erilaisten tutkimusten mukaan jo peruskulutuksen pitäisi ylittää tuo. Joskus mietin onkohan kyse pahasta säästöliekki-ilmiöstä vaiko siitä että oikeasti niitä kaloreita menee enemmän esim. määrien väärin arvoimisen takia.

Mun eilinen "saldo" oli 1270 kaloria enkä yhtään enempää olisi voinut syödä (mitat 164/65):

- aamulla marjasmoothie ja kahvi

- lounas uunimakkara (150g) ja muussia, sekasalaattia reilusti, juomana rasvaton gefilus piimä

- välipala 2 palaa tummaa suklaata kahvin kanssa

- päivällinen iso annos kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa, ruisleipäsiivu

- iltapala juustovoileipä ja kahvi

Tuossa tuo makkara oli aivan poikkeuksellista mulle, yleensä syön vaikka ruokaisan salaatin, keiton tai jotain kasvispihvejä tms mielummin.

Mun mielestä tuo oli jo todella runsas ruokamäärä... Toki viikonloppuisin syön runsaamman aamiaisen (tuo em + 1 munan munakas tai 1 voileipä), päiväkahvilla lauantaisin "namipäivän" tumman croisantin hillon kanssa jne.

Vierailija
7/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuinen laihduttaja, kun syön aina alle 1500 kaloria... En tarkkaile syömisiäni, mutta joskus laskeskelen että miten paljon niitä kaloreita nyt sitten on tullut. Kertaakaan en ole päässyt lähellekään 2000 kaloria.

- 160/52

Vierailija
8/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eilinen "saldo" oli 1270 kaloria enkä yhtään enempää olisi voinut syödä (mitat 164/65):

- aamulla marjasmoothie ja kahvi

- lounas uunimakkara (150g) ja muussia, sekasalaattia reilusti, juomana rasvaton gefilus piimä

- välipala 2 palaa tummaa suklaata kahvin kanssa

- päivällinen iso annos kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa, ruisleipäsiivu

- iltapala juustovoileipä ja kahvi

Tuossa tuo makkara oli aivan poikkeuksellista mulle, yleensä syön vaikka ruokaisan salaatin, keiton tai jotain kasvispihvejä tms mielummin.

Mun mielestä tuo oli jo todella runsas ruokamäärä... Toki viikonloppuisin syön runsaamman aamiaisen (tuo em + 1 munan munakas tai 1 voileipä), päiväkahvilla lauantaisin "namipäivän" tumman croisantin hillon kanssa jne.

Olipa aika kevyitä sitten nuo pääruoat kun noin vähän tuli yhteensä... Mulla tuli eilen Kiloklubin mukaan 1700 kcal ja siihen söin:

- aamu: cappuccinoa, 3 kaurakeksiä

- lounas: halloumisalaattia, iso viipale leipää, rasvatonta piimää, marjoja ja 0,5 dl kermavaahtoa

- päivällinen tomaattiriisiä, sitruunaisia broilerin rintaleikkeitä, parsakaalia oliiviöljyssä paistettuna, appelsiini

Vierailija
9/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eilinen "saldo" oli 1270 kaloria enkä yhtään enempää olisi voinut syödä (mitat 164/65): - aamulla marjasmoothie ja kahvi - lounas uunimakkara (150g) ja muussia, sekasalaattia reilusti, juomana rasvaton gefilus piimä - välipala 2 palaa tummaa suklaata kahvin kanssa - päivällinen iso annos kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa, ruisleipäsiivu - iltapala juustovoileipä ja kahvi Tuossa tuo makkara oli aivan poikkeuksellista mulle, yleensä syön vaikka ruokaisan salaatin, keiton tai jotain kasvispihvejä tms mielummin. Mun mielestä tuo oli jo todella runsas ruokamäärä... Toki viikonloppuisin syön runsaamman aamiaisen (tuo em + 1 munan munakas tai 1 voileipä), päiväkahvilla lauantaisin "namipäivän" tumman croisantin hillon kanssa jne.

Olipa aika kevyitä sitten nuo pääruoat kun noin vähän tuli yhteensä... Mulla tuli eilen Kiloklubin mukaan 1700 kcal ja siihen söin: - aamu: cappuccinoa, 3 kaurakeksiä - lounas: halloumisalaattia, iso viipale leipää, rasvatonta piimää, marjoja ja 0,5 dl kermavaahtoa - päivällinen tomaattiriisiä, sitruunaisia broilerin rintaleikkeitä, parsakaalia oliiviöljyssä paistettuna, appelsiini

Muussia oli desi ja kaalilaatikkoa n 250g. Mun mielestä ihan riittävästi. Jos olisin syönyt normaalin ison tonnarisalaatin lounaalla, mun kalorit olis jääneet 1000 koko päivältä

Sulla tuli kaloreita tuosta cappucinosta (rasvaton), kekseistä, halloumista (100g), kermavaahdosta ja tomaattiriisistä (1dl) jo yli 700 kaloria.... kyllähän niitä kaloreita tulee... Esim toi halloumisalaatti oli saman verran kuin mun makkara ja muussi:)

Vierailija
10/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seuraillut syömisiäni kiloklubin avulla, ja mun normaalilla ruokavaliolla näyttäisi tulevan noin 1600 kcal päivässä. Syön jotakuinkin näin:

Aamu: maustamatonta rahkajogurttia, mustikoita, ripaus sokeria

Lounas: Salaatteja työpaikkaruokalan salaattipöydästä, oliiviöljyä kastikkeeksi, sämpylä+levite

Välipala: hedelmä tai kaksi

Välipala: juustoleipä tai kaksi, vihanneksia

Päivällinen: normaali kotiruoka, pienehkö annos + paljon salaattia

Muutamana päivänä viikossa tuohon päälle jotain herkkuja, kahvipullaa tms. mutta ne olen yrittänyt nyt jättää pois koska haluaisin tiputtaa pari kiloa kesäksi

Vierailija
11/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuli kaloreita tuosta cappucinosta (rasvaton), kekseistä, halloumista (100g), kermavaahdosta ja tomaattiriisistä (1dl) jo yli 700 kaloria.... kyllähän niitä kaloreita tulee... Esim toi halloumisalaatti oli saman verran kuin mun makkara ja muussi:)

totta, juon vielä cappuccinoni tai macchiatoni aina täysmaitoon tehtynä, että aamunälkä lähtee. Mä en kyllä tuosta pienemmäksi saisi kaloreita päivässä päästääkään kun nytkin olen hieman turhan laiha jo. Riisiä tempaisen myös yleensä kerralla keitettyä semmoiset 3 dl, ei mulle desi ole kuin nähdä ;) Onneksi en satu olemaan niitä joille painoa tulee kovin helposti, olen onnistunut lihomaan vain liialla alkoholinkäytöllä joskus, en ruoalla koskaan.

Vierailija
12/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: 3x ruisleiväns., voita, juustoa, kasviksia... Maitokahvia.

välipala: banaani

lounas: makaroonilaatikkoa, kasviksia, ruisleiväns., kahvia

välipala: pulla

päivällinen tulee sisältämään perunamuusia ja silakkapihvejä ja salaattia.. Ja aina santsaan vähintään kerran!

iltapalaksi syön vielä jotain, yleensä rahkaa, jugurttia, leipää tms.

ap

Vierailija
13/13 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollasta perusruokaa... Ja nälkä tulee n 3h välein, joten pakko syödä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä