Anopin letkautus. :D
Anopilla oli 50v. juhlat ja olin sitten auttelemassa vielä juhlapäivänä järjestelyissä, koska kaikki oli vielä kesken. Minä siellä imuroin hiki hatussa, pyyhin pölyjä, järjestelin astioita ja ruokia ja pääsin lähtemään kotiin vasta tuntia ennen juhlien alkua.
Siinä sitten kamalalla kiireellä suihkuun ja laittautumaan ja mies laittoi valmiiksi itsensä ja lapsen. Olimme silti n. puoli tuntia myöhässä ja kun pääsimme paikalle niin anoppi kuuluttaa suureen ääneen, että "aina teitä saa odottaa, miten te ootte joka kerta myöhässä."
Ai, että kun tuli taas sellanen olo, että mun apuani osataan arvostaa, huhhahhei. :D
Kommentit (13)
vastata aina tuollaisiin tahdittomiin letkautuksiin samalla tavalla reilulla äänellä juuri siinä tilanteessa!!!!
Nyt olisi pitänyt sanoa: no voi kun näitten juhlien viimetippajärjestelyt veivät mun kaikenajan, siksi ollaan myöhässä! Sanat sanotut ajallansa ovat hyvä keino mielen pahoittumista vastaan! Hioppa taitojasi=D
Olisit 2.5 tuntia ennen juhlan alkua kantanut imurin siivouskomeroon ja sanonut anopille, että lähden tästä kotiin laittautumaan. En ymmärrä kaltaisiasi kynnysmattoja.
Anopit ne joskus osaa olla vähän outoja! Me käytiin eilen anopin ja appiukon mökillä ja sovittiin, että lähdetään sinne ajamaan kunhan taaperomme herää päiväunilta. Anoppi kailotti heti, että jo me olemme täällä teitä puolipäivää odoteltukin! Olisko se lapsi sitten pitänyt herättää kesken päiväunien? Selvällä suomen kielellä sanoin, et menee varmaan yli kahteen, kunnes olemme siellä ja niin se menikin. Silti ei tajua. Sitten paistettiin makkaraa nuotiolla ja yksi ainoa makkara jäi syömättä. Sitten alkoi se huokailu, kun ei edes makkara kelpaa...
olitte niin mieluisia vieraita, että he alkoivat odottaa tuloanne jo aamusta. Viis sovitusta ajasta:) Saahan sitä odottaa ihan niinkuin tulevaa vloppuakin odotetaan jo torstaista lähtien!
Sitten paistettiin makkaraa nuotiolla ja yksi ainoa makkara jäi syömättä. Sitten alkoi se huokailu, kun ei edes makkara kelpaa...
Niin ärsyttävää! Meillä yksi sukulainen tekee TODELLA hyvää ruokaa, mutta sitä on niin paljon ja montaa eri sorttia että aivan kaikesta jää yli puolet syömättä. Ja sitten se alkaa se taivastelu kun jää syömättä :/ Siis muuten täydellisen hyvä ruoka ja seura ja kaikkea mutta lopussa alkaa se tuputtaminen. Ja sitten puolisollekin jo hermostutaan kun edes se ei voi sitten syödä kuppeja tyhjäksi.
Itse olisin tehnyt niin että olisin jo aamulla laittautunut niin paljon kuin mahdollista, esim kampaus ja osa meikkiä. Sitten ennen juhlia käynyt vain viimeistelemässä itseni. Niin vaikka tähän tietysti sanotaan että hikoilee imuroidessaan niin paljon että kampaukset ja meikit on piloilla :)
Sitten paistettiin makkaraa nuotiolla ja yksi ainoa makkara jäi syömättä. Sitten alkoi se huokailu, kun ei edes makkara kelpaa...
Niin ärsyttävää! Meillä yksi sukulainen tekee TODELLA hyvää ruokaa, mutta sitä on niin paljon ja montaa eri sorttia että aivan kaikesta jää yli puolet syömättä. Ja sitten se alkaa se taivastelu kun jää syömättä :/ Siis muuten täydellisen hyvä ruoka ja seura ja kaikkea mutta lopussa alkaa se tuputtaminen. Ja sitten puolisollekin jo hermostutaan kun edes se ei voi sitten syödä kuppeja tyhjäksi.
Ja sitten jos jotenkin porukka saa kupit tyhjäksi alkaa voihkiminen ja hiusten repiminen siitä, miten ruoka loppui kesken.
Ja sitten jos jotenkin porukka saa kupit tyhjäksi alkaa voihkiminen ja hiusten repiminen siitä, miten ruoka loppui kesken.
kaivamaan pakastimesta lisää tarjottavaa, vielä siinäkin vaiheessa kun on haettu jo lisää ruokaa. Ja siis kaivaa lisää tarjottavaa vaikka mikään ei vielä olisi edes loppu.... huoh.
huokailu, kun ei edes makkara kelpaa...
Mun äiti olis laittanut sen makkaran kahtia ja syönyt itse toisen puolen ja tuputtanut jolle kulle muulle sen toisen puoliskon. Mitäänhän ei voi heittää hukkaan.
Lapsena maitopurkit väkisin tyhjiksi ennen reissua, että ei mene haaskuuseen. Sen jälkeen napistiin kun piti pysähtyä pissalle. Tavasta luovuttiin kun mun broidi oksensi autoon ne väkisin juodut maidot.
Itse olisin tehnyt niin että olisin jo aamulla laittautunut niin paljon kuin mahdollista, esim kampaus ja osa meikkiä. Sitten ennen juhlia käynyt vain viimeistelemässä itseni. Niin vaikka tähän tietysti sanotaan että hikoilee imuroidessaan niin paljon että kampaukset ja meikit on piloilla :)
Miksi ei saa tehdä niinkuin ap? Miksi anopin pitää yrittää sanoa jotain muka vitsikästä? Miksi siitä pienestä letkautuksesta tuli ap:lle niin iso asia, että me puidaan sitä vielä päivien jälkeenkin?