Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskotko siihen että jos teet jotain pahaa / ilkeästi niin joskus elämässä

Vierailija
11.04.2012 |

saat tästä ns kostoa. Eli jossain vaiheessa saat maistaa omaa lääkettäsi, ? Minä uskon kyllä tähän, että jos olet joskus tehnyt jotain oikein väärin / rumaa jollekin niin elämässäsi joskus eteen tilanne missä itse olet "uhrina".

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, vaikuttaa hyvin paljon siihen, miten sinua kohdellaan. Eli niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ihan arkisessa elämässä. Jos olet ystävällinen ja avulias kanssaihmisiäsi kohtaan, sinusta pidetään ja koska sinusta pidetään, sinuakin kohdellaan ystävällisesti ja avuliaasti.

Vierailija
2/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen uskon, että pahan tielle lähtenyt usein saa maistaa omaa lääkettään ihan niiden valintojensa seurauksena, joita elämässä tekee. Eli jos vaikka kohtelee muita huonosti, niin kyllä muut maksavat jossain vaiheessa samalla mitalla. Tai jos lähtee ihan rikoksen polulle, niin siitä seuraa hyvin todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin tuomio, josta taas seuraa maineen menetys, toivon mukaan "herääminen" tunnontuskineen jne.

Tietysti sitten on näitä breivikejä, jotka eivät kykene edes katumaan tekojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siihen, että tässä maailmassa tapahtuu ihmisille riittävän paljon pahoja asioita, meidän kenenkään ei tarvitse niitä erikseen työllä ja vaivalla toisillemme (tai itsellemme) järjestää. Voimme siis huoletta keskittää energiamme siihen, että autamme toinen toistamme tällä tiellä pystyyn ja eteenpäin.

Vierailija
4/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat enimmäkseen sattumaa. Olen ollut kiltti koko elämäni ajan ja silti mulle on sattunut aivan kauheita, ilman omaa syytäni ja ilman kenenkään syytä. (Ehkäpä sitten ilkeilin edellisessä elämässäni.)

Vierailija
5/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3vuotta myöhemmin kätkytkuolema vei toivotun vauvani.

Vierailija
6/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin silti tekemään oikein. Ja pahaa tapahtuu hyville ja pahoille.

Vierailija
7/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä niin pahaa olisin voinut tehdä lapsena, että olisin voinut ansaita jotain sellaista. Ja jotkut todelliset pahantekijät näyttävät vuodesta toiseen porskuttavan iloisesti eteenpäin, hyötyen kaikista pahuuksistaan, ilman pienintäkään vastoinkäymistä.

Vierailija
8/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee toisinkin päin. Kun laitan hyvän kiertämään, saan sen aina takaisin moninkertaisena ( :

Vierailija
9/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus halusin uskoa, mutta ei ole todeksi näytetty ainakaan omalla kohdallani. Muistan sen tunteen, kun taas kerran sattui ikäviä, ja mulle tuli oikein uhma että vittuako minä mitään yritän, autan ketään, palauttelen löytötavaroita, huomautan kassan antamasta ylimääräisestä rahasta, kierrätän ajatuksen kanssa, annan hyväntekeväisyyteen rahojani ja aikaani, huolehdin kenestäkään - teen YHTÄ AINUTTA hyvää tekoa elämässäni, kun ei mitään hyvää satu itsellekään. Ajattelin ryhtyä ihan kamalaksi, itsekkääksi paskapääksi, josko sitten saisin esim. samaa hyvää kuin vaikkapa eksäni, varsinainen Hannu Hanhi, vaikka on väkivaltainen pikkurikollinen... No, vaikea siitä nyt olisikaan ollut tapojaan alkaa muuttamaan, joten se ei ollut mikään kauaskantoinen suunnitelma, mutta joo, en ainakaan usko että ketään ikinä ainakaan palkitaan hyvistä teoista. Tuntuu olevan ihan päinvastoin. Kun on kunnollinen ja rehellinen, niin ihmiset ennemmin yrittävät hyötyä, mutta kun on itsekäs, ilkeä ja röyhkeä, kuten vaikka eksäni, niin sillehän sataa vaan kaikkea hyvää. Ihmiset matelee sen edessä, se hyväksikäyttää ja hyötyy sekä materiaalisesti että henkisesti (saa palvontaa).

No, en mä sille mitenkään katkera ole, toimii vaan hyvänä esimerkkinä tästä omassa elämässäni. Kun on paska, niin saa hyvää, ja toisinpäin.

Mutta minä elän elämääni niin, että mulla on hyvä olla itseni kanssa, se riittää mulle palkkioksi.

Vierailija
10/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kuoli liki kouluikäinen lapsi, kuka teki silloin pahaa? Lapsi itse vai minä, mieheni, mummo kenties?

Ei kostoa ole. Joku kateellinen tai katkera saattaa ajatella että toinen saa takaisin mutta kyllä elämä koostuu ihan kaikenlaisista asioista, harvassa on ne Hannu Hanhet jotka ei mitään virhettä tai vääryyttä tee. Asioilla on muutenkin puolensa; kun kumartaa yhteen suuntaan niin pyllistää toiseen, joten "kostoa" tulee aina.

Vierailija
11/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porskuttavat vain tyytyväisinä eteenpäin. Minä olen auttanut muita ja antanut vähästäni mutta lopetin sen kun muut vain hyväksikäyttivät eivätkä koskaan auttaneet vastavuoroisesti. Aion opettaa lapsenikin pitämään huolta vain itsestään koska kaikki muutkin on niin itsekkäitä. Enkä auta enää, en hoida toisten lapsia tai ole käytettävissä aina kun tarvitaan likasanko, en auta töissä tai opinnoissa...

Vierailija
12/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän järjestämille yllätyksille tosin emme mitään voi, mutta ihan näille jokapäiväisille arkijutuille kyllä, eli omalla käytöksellään voi hyvinkin paljon vaikuttaa siihen, miten muut käyttäytyvät itseä kohtaan.

Vierailija
13/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selvää ettei "paha saa palkkaansa". Tämän ovat ihmiset jo ajat sitten muutenkin huomaneet kautta maailman ja siksi on kehitetty ajatumalleja jossa oikeus toteutuisi sitten tavalla tai toieslla kuoleman jälkeen, joko taivas/helvettityylisesti tai uusissa jälleensyntymissä. Itse en usko "oikeudemukaisuuteen" näissä asioissa, asiat menee niin kuin menee, eikä teoilla ole muita seurauksia kuin niiden luonnolliest seuraukset, ja jos vaikka pahan teon luonnolliset seuraukset välttää niin ei siitä koskaan myöhemmin mitään mystistä karmista rangaistusta tule.

Vierailija
14/20 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tässä elämässä, niin sitten seuraavassa. Se ei ole kosto, vaan väistämätön seuraus, universaali laki.

Vierailija
15/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat kaikkein vähiten syyllisiä mihinkään. Ilkeät sen kun porskuttaa. Mitekäs sen selitätte?

Vierailija
16/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaiset kosto tulee, kuka niitä jakelee? Vahtii mitä me tehdään ja jakaa tuomioita? Ylimmäinen Tuomari? Joo ihan varmaan.

Vierailija
17/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläissäni ole tehnyt pahaa pienimmällekään hyönteiselle tai ihmiselle tahallani. Silti olen saanut kokea jo lapsesta saakka niin rankkoja juttuja, ettei moni uskoisi. Rankin oli kuitenkin se, mitä oma lapsi joutui kokemaan.

Eli en usko karman lakiin, tai ainakin itse olen jostain käsittämättömästä syystä joutunut monen pahan asian uhriksi. Ja mistä se taas kertoo? En tiedä.

Vierailija
18/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat tästä ns kostoa. Eli jossain vaiheessa saat maistaa omaa lääkettäsi, ? Minä uskon kyllä tähän, että jos olet joskus tehnyt jotain oikein väärin / rumaa jollekin niin elämässäsi joskus eteen tilanne missä itse olet "uhrina".

on samaa soopaa kuin uskonnot sun muut...

Vierailija
19/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos tekee hyvää, saa takaisin hyvää ja jos tekee pahaa niin saa itsekin negatiivista.En enää tiedä uskoako. Kun olen itsekin yrittänyt nähdä kaikessa positiivisia puolia, olen auttanut pyyteettömästi apua tarvitsevia ihmisiä ja eläimiäkin. Silti tulee jatkuvasti vaan p**kaa niskaan, vuodesta toiseen. Työttömyyttä, köyhyyttä, sairautta, loputonta masennusta.

Vierailija
20/20 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaa nälkäänäkevät lapset on sun logiikalla tehneet? Mistä niille kostetaan? Eikö se hyvä jumala sääli niitä ollenkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi