Maailman suurijalkaisin lapsi?!?
Kahdeksanvuotiaalle pojalleni hankittiin juuri kevätkengät, kokoa 37. Oma kengännumeroni on 38. Syksyllä varmaan voidaankin periaatteessa käyttää jo samoja kenkiä...
Minkäs kokoisia jalkoja on muilla 8-vuotiailla?
Kommentit (9)
poika täytti just 9 vuotta ja kenkä on 41
Tietääkö kukaan, kuinka kauan jalan kasvu jatkuu? Periaatteessa yhtä kauan kuin pituuskasvukin? Vai pidenmpäänkin?
Onko nuo lapiset pitkiä?
Meillä 8-v pituudessa keskikäyrällä kasvava poika käyttää kokoa 32/33.
Tietääkö kukaan, kuinka kauan jalan kasvu jatkuu? Periaatteessa yhtä kauan kuin pituuskasvukin? Vai pidenmpäänkin?
Usein jalka kasvaa aikaisemmin ja kasvu ainakin hidastuu, vaikka pituutta tulee lisää paljonkin. Varsinkin monet n. 13-v pojat on hassun näköisiä, kun jalka on iso, mutta pituuspyrähdys vielä edessä.
tyttö käyttää kokoa 33. On pitkä 128cm.
Mummulta opin tämän vanhan kansan viisauden. Ettei vain pitäis paikkaansa :)
Onko nuo lapiset pitkiä? Meillä 8-v pituudessa keskikäyrällä kasvava poika käyttää kokoa 32/33.
Kahdeksanvuotiaani taitaa olla nippa nappa 130 cm. 5-vuotias pikkusisko on ehkä n 115 cm ja sai juuri kengät kokoa 31. Me vanhemmat emme ole mitään isojalkaisia, oma kengännumeroni on 38 (olen 168 cm), 180 cm pitkän mieheni jalka on kokoa 43.
Itse tosin olen miettinyt, että moniko osaa ostaa kengät oikealla kasvunvaralla. Ainakin tuttavapiiristäni löytyy ihmisiä, joilla tuntuu olevan vaikeuksia muistaa, että kengän kärkeen pitäisi jäädä ainakin 1,5 senttiä kasvanvaraa ostettaessa...
tyttö 8v "vain" 35 koko