Nyt tarttetaan mielikuvitusta!!!
Jos pitäisi saada 5 heng. (isä, äiti ja kolme lasta) päivällinen ja iltapala sekä välipala 20e viikossa niin olisiko ehdotuksia? Lounas syödään koulussa/hoidossa. Aamupalaksi kaurapuuro tai murot joita on jo tarpeeksi. Tuli poikkeuksellinen tilanne ja rahat loppu totaalisesti. Ei ole allergioita.
Kommentit (5)
Välipalaksi halvimpia kasviksia ja hedelmiä ja leipää. Jauhelihakastike ja halpismakaronia kahdeksi päiväksi, saavillinen itsetehtyä hernaria loppupäiviksi. Leivo kasa pullia ja sämpylöitä. kasvissosekeitto on halpaa, uunipuuro myös. Porkkanaraastetta, muusia, omwnakaurapaistos, pannukakku.
niin miten ihmeessä tarvitaan välipala, päivällinen ja iltapala?
Eikös kotiuduttua syödä se päivällinen ja nukkumaan mennessä iltapala?
Osta perunaa, porkkanaa, sipulia ja jauhelihaa. Siitä saat esim. keiton tai kastikkeen ja kasviksia. Liota kilo herneitä, mukaan hieman savupotkaa ja saat saavillisen hernekeittoa.
Sämpylöitä leivot itse, ryynejähän sulla on.
Halpoja ruokia jauhelihakeitto, makaronilaatikko, hernekeitto, risotto jne. Sämpylät tietysti itse leivottuna.
Tee itse hernekeittoa, saat n. 4 eurolla pariksi päiväksi, iltapalaksi paista pannari.
Leivo iltapalaksi sämpylöitä/teeleipiä, ei tarvi päälle kuin voita, halutessasi keitä muutama kananmuna lisäksi.
Kaalikeitto/laatikko on todella edullista.
saisitko vaikka niistä kaurahiutaleista jonkun välipalan keksittyä? Vaikka marjojen kanssa tekisit marjapuuroa, lappapuurotyylisesti. Purkkihernekeitto ei ole kallista, eikä varmaan tonnikalapasta. Leipää saat, kun ostat pussillisen jauhoja. Kasviksista eti tarjousjuttuja. Maidot ja tämmöset välttämättömät muuthan ne on hankalia:/ Huhhuh, toivottavasti keksit jotaki.