Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää sukulaisten kommentit rahankäytöstämme

Vierailija
10.04.2012 |

Olemme nuori pariskunta, jolla 1 lapsi. Mies töissä ja minä kotona lapsen kanssa. Saan aika usein rahaa äidiltäni lasta varten ja minulla on jonkin verran säästössä.

Minua ärsyttää, että mieheni sukulaiset kommentoivat kaikkea uutta, mitä kotiimme tai lapsellemme hankimme. Kaikki on heidän mielestä kallista ja turhaa ja vanha ois "välttänyt". Minua raivostuttaa se, että meille kaiken pitäisi "välttää" vain siksi, että olemme alle 30-vuotiaita ja asumme kerrostalossa. Olen alkanut hävetä tilanteita, jossa nämä mieheni perheenjäsenet huomaavat että meille on hankittu vaikka jokin uusi huonekalu, ja entisen olemme vieneet kierrätykseen tai myyneet netissä. En halua enää edes kutsua kylään kun tuntuu että ensimmäinen tehtävä on laskea kaikki uusi kodissamme. Ja suurimman osan olen ostanut minä omilla säästöilläni, eikä mieheni koskaan ole saanut rahaa vanhemmiltaan.

Matkustaminen ja ravintoloissa syöminen on myös toinen juttu, jota ilmeisesti ei saisi tehdä. Varsinkin kun on pieni lapsi, niin ei kuulemma nyt tarvitse tehdä mitään tai käydä missään mikä maksaa ennen kuin lapsi on kouluikäinen ilmeisesti.

raivostuttaa vaan. Että pitäkää huoli omasta rahankäytöstänne älkäälä sukulaistenne, jos ette itse joudu heitä rahallisesti auttamaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän pitäisikin katsoa rahankäyttöänne, jos ette tule toimeen omillanne!

Vierailija
2/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan äitini antaa sitä lahjaksi, jotta voin ostaa lapselleni vähän parempia vaatteita. ja tämä raha tulee pyytämättä, äitini omasta tahdosta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat olleet ehkä tosi tiukilla lasten ollessa pieniä ja jakelevat niiden tuntemustan mukaan ohjeita.

Osa ei käytä rahaa esim. sisustukseen. Ostetaan Sotkasta huonekalut ja käytetään niitä 20 vuotta kotona ja sen jälkeen raahataan ne mökille. Teet ihan miten sä itse haluat ja yrität olla välittämättä muiden kommenteista.

Vierailija
4/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme myös reilusti alle 30-vuotiaita, asumme kerrostalossa ja meillä on yksi lapsi. Perheemme bruttotulot ovat reilut sata tonnia vuodessa, ja jos joku rahankäyttöömme puuttuisi, sanoisin aivan suoraan, etteivät käsittääkseni tulomme tai menomme kuulu kenellekään. Tee sinä samoin, ja jos joku siitä suuttuu, niin se on kyllä sitten sen henkilön heikkoutta eikä sinun ongelmasi :)

Vierailija
5/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukulaiset toiselta puolen Suomea? Meillä on näin ja olemme monesti kuulleet, kuinka meillä on (heidän mielestään) kaikki niin hyvin ja hienosti ;).

Mitäpä siitä murehtimaan. Olen vain kiittänyt kehuista :D.

Vierailija
6/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai loppuu yhteyksissä olo. Ei ole mitään asiaa hyökyä toisten kotitalouksiin noin, te teette tavallanne, he tekevät omillaan. Suku on paras riittävän etäällä! Ei kuulu heille yhtään.

Vierailija
7/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää. Ehkä ne ei oo koskaan saanu mitään kivaa ku lapset ovat olleet pieniä. Ei se kellekkään kuulu et kuinka paljon mummo auttaa rahallisesti tai muuten. Se on vaan etu että pärjää.

Vierailija
8/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin miehen suvussa elää varsin vahvana tuo sana "välttää" Miehenikin sitä aikansa viljeli kun muutettiin yhteen, mutta sanoin heti alkuunsa että EI vältä. Että meille ei mikään tule "välttämään" sen saat oppia. Mitään ei hankita sen takia, että "kyllä se välttää". Hankitaan sitä, mitä oikeasti halutaan.

miehen sukulaisten asumukset onkin sitten sen näköisiä että kyllähän ne on välttäneet. Sen suureellisemmin eivät ole yksityiskohtaisesti rahankäyttöämme kommentoineet, mutta "vaivihkaa" yrittävät ohjata ostopäätöksiämme yms kuluttamiseen, ulkona syömiseen, matkusteluun liittyviä asioita. Omalla esimerkillään. "näin meillä, kato ei tarvii parempaa."

Mikäs siinä, jos oikeasti on sitä mieltä, ettei itse ole sen paremman arvoinen, mitä tähän maailmaan on kuitenkin tehty sitten ilmeisesti vain joitakin toisia varten. Parempia ihmisiä varten. Itselle riittää aina se surkein.

Voi yök mikä ajattelutapa.

Vierailija
9/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä siihen, että ap oppii nopsaan aikuiseksi.

Se on paras lahja minkä voi lapselleen tai lapsenlapselleen antaa.

Vierailija
10/10 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyä siihen, että ap oppii nopsaan aikuiseksi.

Se on paras lahja minkä voi lapselleen tai lapsenlapselleen antaa.

Ei se äitikulta ikusesti elä, joskus kuitenkin pitää tulla omillaan toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi