Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamukalja = alkoholismin merkki

Vierailija
10.04.2012 |

Onko näin?

Vai onko aamulla kaljan kittaaminen vain joku pahaa tapa?

Olen tutustunut mukavaan mieheen, joka hoitaa työnsä tunnollisesti ja tekee pitkiä putkia töissä.

Vapaalla sitten tissuttelee kaljaa ja jos seuraavana päivänä on vapaa, niin jo aamusta purkki sihahtaa.

Mitenkään erikoisemmin kännissä mies ei tunnu olevan. Toleranssi tainnut kasvaa. Vapaa mies, ei sitoumuksia mihinkään päin.

Sanoin hänelle, että hän on alkoholisti, koska kaljaa menee vapaillaan aamusta lähtien. Itse hän sanoo vain ottavansa hissukseen, eikä koskaan työviikkoinaan.

Olenko muka väärässä? Alkon suurkulutuksen raja tulee kuitenkin vastaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvainen joka tapauksessa. Mutta sun asia on päättää, hyväksytkö sen, koska miestä et tule muuttamaan miksikään.

Vierailija
2/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismia toki vielä välttämättä ole jos kerran pärjäilee viikolla ilman kaljojakin. Kyllä itsekin lauantaisin tykkään tissutella aamupäivällä joskus ja lomalla voi mennä viikkojakin putkeen pienessä pöhnässä, enkä pidä itseäni mitenkään alkoholistina. Suurkuluttaja kyllä olen. Mutta tosiaan en juo työkaudella viikolla mitään alkoholipitoista eikä tapahdu sellaitsa kuin alkoholisteilla että jos ottaa tipankin niin on sitten juotava paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei aamukalja sitä mitenkään automaattisesti merkitse. Itse juon tätä nykyä varmaan 15 annosta alkoholia VUODESSA ja niistä nautinnollisimmat sijoittuvat yleensä aaupäivään/päivään. Vappubrunssin 2 kuoharilasillisesta tullut hiprakka on ihana tai se rento tunne kun ystäväperheen äidin kanssa mökillä kokatessamme juodaan lasit viiniä jo lounasaikaan tai miehen kanssa istahdetaan iltapäivällä terassille ostosten lomassa/matkoilla. Itse en juo mielelläni alkoholia illalla -- se vaikuttaa unen laatuun pienissäkin määrin. Juon sen annoksen tai 2 mieluiten ulkoilmassa ja iltapäivällä ja ehdottomasti hyvässä seurassa. Aamukin käy mieluummin kuin myöhäinen ilta, sisätilat ja meluisa baari -- niistä tulee huono olo & huonot unet!

Vierailija
4/13 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muttei aamukalja sitä mitenkään automaattisesti merkitse. Itse juon tätä nykyä varmaan 15 annosta alkoholia VUODESSA ja niistä nautinnollisimmat sijoittuvat yleensä aaupäivään/päivään. Vappubrunssin 2 kuoharilasillisesta tullut hiprakka on ihana tai se rento tunne kun ystäväperheen äidin kanssa mökillä kokatessamme juodaan lasit viiniä jo lounasaikaan tai miehen kanssa istahdetaan iltapäivällä terassille ostosten lomassa/matkoilla. Itse en juo mielelläni alkoholia illalla -- se vaikuttaa unen laatuun pienissäkin määrin. Juon sen annoksen tai 2 mieluiten ulkoilmassa ja iltapäivällä ja ehdottomasti hyvässä seurassa. Aamukin käy mieluummin kuin myöhäinen ilta, sisätilat ja meluisa baari -- niistä tulee huono olo & huonot unet!

Minä tykkään myös tissutella näin vanhemmiten aamupäiväpainotteisesti viikonloppuna ja lomallakin. Viikolla en ota. Tykkään touhuilla ja saan kieltämättä aikaiseksikin. Iltapäivää kohden sitten jo kylläännyttää ja väsymyskin tulee, eikä baareihin mieli tee.

Vierailija
6/13 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten se tissuttelu on täälläkin siirtynyt aamupäiviin ihan siksi, että yöllä ei sitten nukuta yhtään jos menee ottamaan klo 17 jälkeen.

Vierailija
7/13 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen vapaa-ajan tissuttelijamies joka on harvoin näkyvästi humalassa. Myöntää olevansa alkkis, mutta koska tapa ei vaikuta negatiivisesti kummankaan elämään (jos nyt ei alkoholin vaikutuksesta terveyteen aleta puhumaan) niin ei ole haitannut missään vaiheessa suhdetta. Silloin on toki ilman, jos on jotakin menoa tai yhteisiä suunnitelmia. Jos alkaisi vaikuttaa miehen käytökseen tai esimerkiksi seksielämään, ärähtäisin. Itse tissuttelen lähinnä sokerilimppareita, pahe sekin :-)

Jokaisella on oikeus kohdella kehoaan niin hyvin tai huonosti kuin parhaakseen näkee. Parisuhteessahan ei ole kenenkään pakko olla tai alkaa, joten sinun päätettäväksi jää, millaista elämäntyyliä hyväksyt toiselta. Joku jo aiemmin sanoikin, että muuttamaan et pysty ketään. Mun mies hoitaa työnsä ja kotinsa tunnollisesti ja on maailman hauskin ja lämpimin kumppani jonka kanssa arki rullaa ihanasti, nämä asiat painaa vaakakupissa mulle enemmän kuin alkoholin tissuttelu. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi se olisi monelle ehdoton ei. Tissuttelijan kanssa on myös aina olemassa se riski, että jossain vaiheessa elämää juodut määrät nousevat. Jos esimerkiksi kalja vaihtuisi viinaan, tilanne ei enää olisi minulle ok.

Meillä ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan. Sitten tilanne olisi mielestäni eri, ja tissuttelun tulisi loppua kokonaan.

Vierailija
8/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla.

Vierailija
9/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on joskus kiva lähteä yövuorosta pitkille vapaille menemällä suoraan duunista aamuysiltä johki terdelle imemään aamulonkeroa.

Vierailija
10/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ainakin joskus. Kurjempaa oli silti, kun söi aamupalaksi leivoksia. Kalja + leivoksia. 

Teki todella huonoa vierestä katsoa. 

Hänelläkin oli paljon töitä, luottamustehtäviä, harrastuksia ja opintokiireitä. 

Sitten paljastui, että juuri aina silloin, olikin vaan pitkäksi venähtänyt kapakkailta. Lähes aina, kun oli niitä 

"kiireitä." 

Hän muuten omisti tosi monta tietokonetta ja ne kaikki oli aina päällä. 

Sitäkään en ymmärtänyt, miksi yhdellä ihmisellä pitää olla viisi tietokonetta käynnissä. 

Ei kai sellaista selvinpäin kestä, että vähintään viisi ruutua + kaksi älypuhelinta. 

Vierailija
11/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se merkki alkoholiriippuvuudesta, jos tarvii olla alkoholiakin siinä kaljassa. Muuten se on vaan riippuvuutta kaljan mausta.

Itse tykkään oluen mausta ihan ilman alkoholiakin janojuomana. Olisi aika ikävää, jos alkoholittoman oluen juomisesta janoon saisi alkoholistileiman itselleen. Mutta kyllä niin voikin käydä, vaikka se olut olisi alkoholiton. Joillekin riittää se, että näkevät kaljaa tuopissa ja leimakirves heilahtaa heti. Ei käy kaikilla mielessä, että aika monella se on ihan alkoholiton tuoppi, vaikka vaahtojuomaa joisi.

Vierailija
12/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvi on merkki riippuvuudesta.

Vierailija
13/13 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse vielä kun voit! Mun ex oli samanlainen mut ummistin silmäni suhteen alussa kun kuitenkin pidin hänestä muuten. Tuo on alkoholismia ja se ei siitä muuksi muutu ellei mies halua juomista lopettaa. Lomalla meni alkoholia sit joka päivä. Viikonloput meni tissutellessa ja aina kun oltiin ähdössä jonnekkin veti kunnon 'pohjat' että loppu illasta oli ihan seis. Etsi kunnon mies joka ei juo liikaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi