Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolo vaiva. Auttakaa

Vierailija
10.04.2012 |

Mulla ollut jo useamman vuoden alapässä karvoituksen seassa, erityisesti siinä missä karvoitus alkaa (siis melkein sisäpuolella) sellaista kuivaa hilseilevää "ihottumaa". Kutiaa ihan vietävästi välillä.

Olen kokeillut Ceridal öljyt ja kaikenmaailman muita rasvoja, mutta hankala saada ne sinne karvojen sekaan ja sen lisäksi ne sotkee alushousut.

Kaikkein pahimmillaan ne ovat pari päivää sen jälkeen kun menkat ovat alkaneet koska runsaiden menkkojen takia käytän isoja pitkiä siteitä. Tällöin voi ihoki mennä rikki ja peseminenkin kirvelee.

Olen yrittänyt olla ilman alushousuja niin paljon kun mahdollista, mutta eihän kotona nyt kokoajan voi hanuri paljaana kulkea.

Puuvillaisia alushousuja käytän. Keinokuituisista pahenee kutina heti.

Mikä helvata tää voisi olla? Mikä tähän auttaisi? Ei ole kiva kiemurrella kadulla kun pimppiä kutittaa niin vietävästi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista mieto kortisonivoide nimeltä sibicort, saa ilman reseptiä, parantaa sen todennäköisen tulehduksen sieltä, limakalvoille älä käytä

jos sillä asettuu, jatkat perusrasvalla, esim. novalan

jos ei asetu, ihotautilääkärille

terv. atoopikko

Vierailija
2/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin tavan kortisoonivoide. Ei auta kun puolet jää karvoihin lillumaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit kuulostaa että vaiva on kroonistumaan päin, varaas aika ihotautilääkärille, ne on nähneet pahempaakin :)

t. se atoopikko

Vierailija
4/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt ainakin se siteiden käyttö! Suosittelen kuukuppia, oikeasti. Minulle ei sovi siteet eikä tamponit, mutta kuppi on ollut taivaan lahja.

Saisi rauhassa toipua se ihottuma, kun ei aina 4 viikon välein pahenneta.

Vierailija
5/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nizoral shampoota apteekista ja pese karvoitus sillä 1 x viikossa. Lisäksi samaa nizoral-voidetta joka ilta parin viikon ajan.

Vierailija
6/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ei vaan sovi mun anatomiaan. Siksi siteitä.

Ei ole nyt varaa mennä millekään ihotautilääkärille, osaisko tavallinen lääkäri tehdä jotain asialle? Nolottaa mennä lääkäriin. "Mikä vaivaa?" "Noooh, mulla on ihottumaa tuolla pimpissä" Jep, jep... kiva...

ap

Vierailija
7/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille omalääkärilles että sulla on alapäässä ihottumaa joka ei parane reseptivapaalla kortisonilla

mulla ei taida paikkaa olla, jossa ihottumaa EI olis ollut, se kun kroonistuu niin aina hoito hankaloituu, rohkeesti vaan varaamaan aikaa, ei se sulle naura

t. atoopikko

Vierailija
8/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terveyskeskuslääkäri nää osaa, ihan peruskauraa.

Vierailija
9/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen lääkärille menoa ja vaikka sitten sinne omalääkärille.

Ite olen atoopikko enkä jaksa mennä lääkärille kun joka paikassa ihottumaa. Nyt päätin sitten mennä kun vuosia vaivannut korvan takana ihottuma. Lähti lääkärin reseptilääkkeellä 2viikossa pois eikä ole uusiutunut.

Eli suosittelen lääkärille menoa. Tuo kuukuppi tulee muuten ihan eri kohtaan kuin tamppooni. Mäkin käytän kuppia vaikka en ole koskaan käyttänyt tamppoonia.

Vierailija
10/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vaikka MiniRiskin pesuaineeseen ja etikkaan huuhteluaineena.

Leikkaa karvoitusta saksilla lyhyemmäksi, niin saat paremmin rasvan iholle.

Vierailija
11/11 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lääkärille menoa kokeile apteekista vapaasti ostettavaa voidemaista sienitulehdukseen tarkoitettua ainetta, ei maksa paljon, mutta apu voi tulla. Oranssivalkoinen tuubi, en muista nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan