Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tunne liikkeitä ja linea negrakin katosi...

Vierailija
09.04.2012 |

Kolmas raskaus menossa ja rv18. En ole vielä tuntenut tosiaan liikkeitä ollenkaan, kuten edellisissä raskauksissa jo ja etenkin kummallista, että minulla oli linea negra, kuten aiemminkin, ja nyt se on haalistunut niin, että ei huomaisi, ellei ihan katsomalla etsisi...

Onkohan tämä nyt sitä, mitä pelkään :( Lääkäriinkin pääsee tietysti vasta nyt pyhien jälkeen. Huoh.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos soittaisit terveyspalvelujen neuvontanumeroon?

Vierailija
2/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko soittaa sairaalaan ä-polille/synnärille? Itse pääsin aikoinaan ultraan joulunpyhinä, ainahan siellä joku osasto on auki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin netistäkin etsi tietoa tästä linea negran katoamisesta.Se on niin omituista, th totesi viime viikolla, että onpa selvästi näkyvissä ja nyt ei mitään :(

ap

Vierailija
4/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeitähän ei ole ihan pakko tuntea kai vielä, kun niitä ei ole tutunutkaan ja linea negran katoaminen ei ehkä ole myöskään syy. Jos olisi kipuja, ottisivat varmaan heti.

Maha on kasvanut, mutta nyt tuntuu, että pari päivää se on jotenkin lössähtänyt. Olenkohan jo ihan luulosairas, se vaan ei tunnu niin pinkeältä. Tosin, jos sietä jotain olisi tullut ulos, ts. vettä, olisin varmasti huomannut kyllä.

ap

Voitko soittaa sairaalaan ä-polille/synnärille? Itse pääsin aikoinaan ultraan joulunpyhinä, ainahan siellä joku osasto on auki?

Vierailija
5/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liikkeet eivät tunnu viikoilla 22 -> sitten on syytä huoleen.

Itselläni linea negra katosi odottaessani poikavauvaa, tyttövauvoista oli loppuun asti ja jopa raskauden jälkeenkin näkyvissä. Ja toisessa raskaudessani tunsin ekat liikkeet hyvin aikaisin, ja sitten en tuntenut viikkoihin mitään. Ei kuitenkaan ollut mitään vialla, vauva vain rauhallisempi kuin aikaisempi, sekä istukka edessä vaimentamassa pieniä liikkeitä.

T. 3 lapsen äiti.

Vierailija
6/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän rauhoittua, mutta tätähän tämä odottaminen on, jos jonkinlaista huolta aina :(

t.ap

jos liikkeet eivät tunnu viikoilla 22 -> sitten on syytä huoleen.

Itselläni linea negra katosi odottaessani poikavauvaa, tyttövauvoista oli loppuun asti ja jopa raskauden jälkeenkin näkyvissä. Ja toisessa raskaudessani tunsin ekat liikkeet hyvin aikaisin, ja sitten en tuntenut viikkoihin mitään. Ei kuitenkaan ollut mitään vialla, vauva vain rauhallisempi kuin aikaisempi, sekä istukka edessä vaimentamassa pieniä liikkeitä.

T. 3 lapsen äiti.

Vierailija
7/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita juoda jotain sokeripitoista mehua tms, sillä tavalla sikiöihin yleensä saada liikettä esim. ultratessa. Voi olla sellaisessa asennossakin, ettei liikkeet tunnu niin hyvin. Koita ottaa rauhallisesti, ei varmasti pikkuinen liiku jos oikein odottamalla odotat. Kaukohalaus :)

Vierailija
8/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmatta odotan. Liikkeitä olen tuntenut nyt pari viikkoa, mutta en välttämättä ihan joka päivä. Epäluulo iskee minuunkin aika ajoin, mutta se kuuluu tähän hommaan. Itse hankin kotiin doplerin jolla sitten pahimman pelon aikana kuuntelen sen pikkuisen sydämen sykkeen.

Ole huoleti ja soita huomenna neuvolaan että tahdot ehdottomasti päästä heti kuuntelemaan sydänääniä. Tsemppiä!

Vierailija
9/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ne sua voi tutkimatta pois ajaa jos meet huolissas synnärillä/polilla käymään.

Voimahali!!! Päätetään et kaikki on kunnossa!

Vierailija
10/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit jo tuntenut liikkeitä, mutta jos et ole vielä ollenkaan tuntenut, niin se voi johtua istukan paikasta ja monesta muustakin asiasta.... Itse en vetäisi mitään johtopäätöksiä linea negran perusteella.

Toki sinne päivystykseenkin voi mennä, mutta jos vauvalle olisi jotain käynyt, niin olisiko mitään kiireellistä tehtävissä? Tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
11/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistamassa, on sen verran aikaa kuitenkin neuvola- ja lääkärikäynteihin vielä.

Olen tosiaan aiemmin tuntenut liikkeitä jo mielestäni pitkään tässä vaiheessa, mutten nyt yhtään kertaa vielä selvästi ja syke kyllä oli viime viikolla selvästi.

Vierailija
12/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistetään synnytys, jos vauva on kuollut. :(

Ihan hyvin voit odottaa huomiseen, jolloin saat soitettua neuvolaan. On melko turhaa mennä päivystykseen istumaan, koska noilla viikoilla ei voi vielä mitään tehdä.

Vierailija
13/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä neuvolan päivystysajalla käyn.

ap

Vierailija
14/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ja raskaudet lienevät erilaisia. Noilla viikoilla ei tarvitse vielä liikkeitä tuntea. Istukka voi olla edessä vaimentamassa. En myöskään vetäisi johtopäätöksiä tuosta linea negrasta. Muista, että kun olet noille viikoille päässyt, on keskenmeno aika pieni mahdollisuus. Ja jos noin ikävästi on käynyt, et voi oikein asiaan vaikuttaa. Sen sijaan yritä olla hermoilematta. Hermoiluun ei sikiö kuole, mutta vaikuttaa sinun hyvinvointiisi ja sitä kautta myös sikiön.

Itse menisin pyytämään ultrausta tai äänten kuuntelua, jos noin huolestuttaisi. Ihan siksi, että saat mielenrauhan.

Älä siis huoli. Tule kertomaan kuulumisiasi.

ps. Kommentti nro 16 täytyy olla joltain pahasti vaurioituneelta yksilöltä. Sairasta saada kiksejä toisten pelottelusta. No, kyllä se paskainen kivi takaisin sylkäisee tuollaisille..

Vierailija
15/15 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos linean läsnäolosta jotain voisi päätellä, olisin raskaana jo kahdeksatta vuotta. Tsemppiä joka tapauksessa!