Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno, mutta EI VUOTOA?!

Vierailija
08.04.2012 |

Jaa. Mitenkäs tämä:

Olin/olen raskaana, plussatestit tehty pari viikkoa sitten. Tuhruvuotoa ollut sen jälkeen jonkin verran, enimmäkseen vain pyyhittäessä wc-käyntien yhteydessä.

Tänään otettiin HCG: 15.

Ei vuotoa edelleenkään.

Jos tiistaina kontrollissa HCG olisi 0-2, kuten lääkäri veikkasi, onko raskaus keskeytynyt ilman vuotoa / pitääkö vuotoa olla? Mihin helkkariin se on ilman kunnon vuotoa hävinnyt...?

Olin niin shokissa, etten tajunnut polilla tätä edes kysyä...

Urpo olen, ei voi mitään. Silmät kyynelten sumentamat, ei tee mieli soittaakaan uudelleen tonne polille...

Mutta siis tuleeko sieltä varmasti verenä jotain ulos jossain vaiheessa?! Entä jos ei tule, pitääkö mennä lääkkeelliseen / kaavintaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on keskeytynyt keskenmeno. Eli sikiö on kuollut / lopettanut kehittymisen jossain vaiheessa. Mutta kohtu ei ole tyhjentynyt. Jollei itsestään ala kohtu tyhjentymään, voidaan joko kaapia tyhjäksi tai käsittääkseni myös lääkkeellisesti "käynnistää" tyhjentyminen samalla tapaa kuin lääkkeellisessä keskeytyksessä.

Tsemppiä, ikävä juttu.

Vierailija
2/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus oli: katsotaan nyt vielä tuo tiistain HCG, mietitään sitä sitten. No, kun vastaus tämän päivän HCG:stä tuli, että on vain 15, sanoi hoitaja, että "vuoto alkanee viikon sisään. Jos ei tule, niin 3 vkoa voit hyvin odotella".

3 viikkoa?!!! Oikeesti? Mun mielestä järkyttävän pitkä aika...

Missä vaiheessa lääkäritkin tunnustavat keskeytyneen keskenmenon ja antavat lääkkeet siihen...?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap :(((

Vierailija
4/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on kehollesi ns. helpompi ja terveellisempi tapa, jos kohtu lähtee itsekseen tyhjentymään. Ja ilmeisesti muutamaan viikkoon ei keskeytyneestä raskaudesta ole sinulle muuta kuin henkistä haittaa (kamala miltä tämä kuulostaa), joten alkio saa olla siellä ja toivotaan että keho alkaa tätä omatoimisesti poistaa.

vastaus oli: katsotaan nyt vielä tuo tiistain HCG, mietitään sitä sitten. No, kun vastaus tämän päivän HCG:stä tuli, että on vain 15, sanoi hoitaja, että "vuoto alkanee viikon sisään. Jos ei tule, niin 3 vkoa voit hyvin odotella".

3 viikkoa?!!! Oikeesti? Mun mielestä järkyttävän pitkä aika...

Missä vaiheessa lääkäritkin tunnustavat keskeytyneen keskenmenon ja antavat lääkkeet siihen...?

ap

Vierailija
5/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla niin ettei vuoto ala "koskaan" itsestään. On naisia, jotka ovat kokeneet monta keskenmenoa, ja joka kerta suunnilleen joutuneet kaavintaan... Tosi rankkaa takuulla :(

Vierailija
6/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen verran alussa, rv 6+3, etteivät ottaneet siksi sisälle?

ap

Vierailija
8/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo vkolla 8 oli keskenmeno tapahtunut, vasta vkolla 15 tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, sitten vuodinkin kaiken edestä.

Vierailija
9/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhruvuoto kuitenkin voi olla ihan normaaliakin.

Eli varmistus ensin.

Vierailija
10/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, kyllä tuo niin alhainen on.

Vierailija
11/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tiistaina HCG tippunut, niin sano, ettet halua odottaa niin kauaa.

Vierailija
12/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten keskeytynyt keskenmeno rv.9+ mutta alkio vastasi vk.6+.

Minulle ultraava lääkäri (yksityinen) laittoi lähetteen samantien eteenpäin. Seuraavana päivänä soittivat päiväpoliklinikalta, että heillä ei ole aikoja ja antoivat ajan päivystävälle gynelle. Siellä sitten vielä ultrattiin ja sain pillerin mikä piti ottaa siinä. Sitten pillerit (cytotec) kotiin (+särkylääke reseptin) ja nuo pillerit piti ottaa seuraavana aamuna. Kotiin sain siis lähteä kun viikkoja oli alle 9. Olisin halutessani saanut myös jäädä osastolle.

Kotona otin sitten ne pillerit,mutts vuoto oli tosi rajua ja kun sitä oli kestänyt 10h oli pakko lähteä sairaalaan. Siellä sitten sain vielä 3 tai 4 kertaa noita cytotekiä, mutta alkio ei tullut silti ulos ja jousuin kaavintaan.

Minulla on ollut myös tuulimuna raskaus joka todettiin ns. vk.12 ja silloin menni pari päivää siihen että kaavittiin.

Ja perusteena ihan se ,että on niin ikävää odottaa vuodon alkamista ja se ei edes välttämättä ala.

Näin siis kuopiossa.

Vierailija
13/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omasta kaksosraskauden kmsta aika tarkkaan tänään 2 vuotta... Itkin sydämeni ruvelle. Olin rikki koko naiseuteni kanssa.

Nyt minulla on 1v2kk tyttö - ihana neitokainen jota ei koskaan olisi luoksemme tullut ilman tuota ensimmäistä tragista menetystä.

Miksi kerron tähän tämän? Vaikka tuntuukin julmalta odottaa vuodon itsenäistä alkamista, se on parempi tapa antaa kohdun tyhjetä kuin kaavinta. Kaavinnan jälkeen sinun tulisi odottaa ainakin 1 kierto ennen uutta yritystä. Spontaanin vuodon kanssa ei ole pakko odottaa uutta kiertoa. Rakas tyttäreni sai alkunsa juuri suoraan seuraavasta ovulaatiosta. Lääkäri sanoi minulle että varoa ei silloin kohdallani tarvinnut ja että elimistön ollessa siihen valmis on uusi raskaus mahdollinen koska vaan.

Yllättävän moni läheiseni kertoi kokeneensa kmn. Luulin ennen että on kyse harvinaisemmasta ilmiöstä. Puhu jos se sinua helpottaa. Itse sain yllättävän paljon apua jutusteluista.

Voimia sInulle!!!

Vierailija
14/14 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mua pelottaa että tulee keskenmeno!

Jotenkin outo olo, milloin koti koneella saisi sydän äänet kuulumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän