Vi... Saa.......ex mies ilmoitti viime viikolla että pitääkin
kesälomansa elokuussa. Oltiin keskusteltu lasten hoidosta kesän aikana, ja sovittu alustavasti että minä olen lomalla juhannuksesta kolme viikkoa(kaikki joka minulla on ) + osa vapaapäiviä. Ex sitten olisi jatkanut heinäkuussa.
Meillä töissä lomat lyöty jo lukkoon. Minne lapset heinäkuussa kun päiväkoti on kiinni.
Kommentit (14)
Mitäs jos antaisit lasten isän miettiä lapsille hoito heinäkuuksi? No, ei siitä taida mitään tulla. On se helvetin kumma, että kaikki käytännön asiat on sit kuitenkin ÄIDIN vastuulla vaikka olisi YHTEIShuoltajuus :-/
eli varahoito.
Mun x teki viime kesänä saman tempun tai samanlaisen, lupasi hoitaa lasta 5 vkoa, mutta palautti 10 pvän päästä kun tuli tärkeämpää menoa..Kiva kun voi luottaa että asiat hoituu niin kuin on sovittu...not.
Ilmoita hänelle, että hän saa huolehtia lasten hoidosta heinäkuussa, koska luulit hänen pitävän sovituista asioista kiinni ja sinä et voi enää lomaasi vaihtaa. Mies siis järkkää hoitajat ja maksaa ne. Oppiipa sitten tajuamaan, miksi neuvottelut ja sopimukset ovat tärkeitä.
Että kai sä nyt olit onnessasi ettei tarvinnutkaan olla 5 viikkoa erossa sun lapsesta? Erossa hirvittävintä olisi kyllä se että joutuisi tahtomattaan myös osittain eroon lapsesta eikä saisi olla joka päivä osana hänen arkeaan. Tai näin ainakin itse äitinä koen. Outoa että joku valittaa tuollaisesta. Muuttaisin viivana minkä tahansa lomasuunnitelman jos se tarkoittaisi sitä että saisin erottuani "ylimääräistä" aikaa lapseni kanssa.
numero 8 kommentoi numero 6 viestiä. joku ehti jo väliin..
kaikki kommentit tämäntapaisiin asioihin, joissa sanotaan että se on isän/miehen hoidettava, senkun pistät sen hoitaan. Ei se vaan mene niin. Itse en ainakaan IKINÄ jättäisi lapsiani miehelle jos hän on sillä tuulella että "ei kiinnosta". Miehellä ei ole äidinvaistoa ja äidinrakkautta. Lapseni on mulle niiiin tärkeitä että mielummin hoidan heille asiat hyvin (luovun omista asioista, mies saa taas plussaa itselleen) kuin annan pienten lasten kärsiä.
Ei ole neuvo AP:lle, vaan kommentti negatiivisille vastaajille. Isähän pitäisi saada vastuuseen ja pitään kiinni sovitusta mutta mitäpä sitten kun se ei onnistu?
Ottaisin mielelläni lapset hoitoon, mutta eiköhän teillä se varahoitokin järjesty :)
kun lapsi on pois jos haluaa käyttää maksuttomia kesäkuukausia.
Eikö se kaikkialla ole niin, että heinäkuu on joka tapauksessa maksuton jos on poissa koko kuun? Ap voisi sitten lähettää sen hoitomaksu exälleen, jos ei saakaan nyt maksutonta kuukautta.
Sympatiat sinulle, ap. Tiedän hyvin millaista on yrittää sopia asioita, kun ex on sellainen, ettei välitä kuin omasta navastaan.
Itsekin olen joutunut monesti nielemään kiukkuni ja tekemään vaikka mitä uhrauksia ja näkemään vaivaa korjatessani exäni sotkemia asioita, jotta lapset eivät kärsisi. Sapettaa kun ei voi vaan antaa tyypin selviytyä itse omista mokistaan! Mutta en vaan voi antaa haitan kohdistua lapsiin millään tavalla.
kaikki kommentit tämäntapaisiin asioihin, joissa sanotaan että se on isän/miehen hoidettava, senkun pistät sen hoitaan. Ei se vaan mene niin. Itse en ainakaan IKINÄ jättäisi lapsiani miehelle jos hän on sillä tuulella että "ei kiinnosta". Miehellä ei ole äidinvaistoa ja äidinrakkautta. Lapseni on mulle niiiin tärkeitä että mielummin hoidan heille asiat hyvin (luovun omista asioista, mies saa taas plussaa itselleen) kuin annan pienten lasten kärsiä.
Ei ole neuvo AP:lle, vaan kommentti negatiivisille vastaajille. Isähän pitäisi saada vastuuseen ja pitään kiinni sovitusta mutta mitäpä sitten kun se ei onnistu?
Ottaisin mielelläni lapset hoitoon, mutta eiköhän teillä se varahoitokin järjesty :)
En voisi laittaa lasta kärsimään exän typeryydestä.
Surullisia kyllä tuollaiset tilanteet, kun oikein kukaan ei haluaisi lasta joksikin ajaksi.
Mutta kunta on tosiaan velvollinen järjestämään varahoidon - aina jotkut päiväkodit ovat auki.
Ei ne tapaamiset ole mitään vanhempien oikeuksia vaan lapsen oikeuksia. Joillain sitä paitsi voi olla niin, että se kesäloman 4-5 viikkoa on ainoa aika vuodessa kun lapsi saa viettää aikaa isänsä kanssa (esimerkiksi jos asuu kaukana), ja silloin jos isä pätkäisee ajan 10 päivään siksi, ettei kiinnosta niin kyllä se vaan on eniten siltä lapselta pois. Vaikka isä olisi miten surkea niin lapselle voi silti olla tärkeä henkilö.
Eiköhän se aikaisempi kirjoittaja tarkoittanut juuri tätä eikä sitä, että olisi itse halunnut olla 5 viikkoa erossa lapsestaan.
Että kai sä nyt olit onnessasi ettei tarvinnutkaan olla 5 viikkoa erossa sun lapsesta? Erossa hirvittävintä olisi kyllä se että joutuisi tahtomattaan myös osittain eroon lapsesta eikä saisi olla joka päivä osana hänen arkeaan. Tai näin ainakin itse äitinä koen. Outoa että joku valittaa tuollaisesta. Muuttaisin viivana minkä tahansa lomasuunnitelman jos se tarkoittaisi sitä että saisin erottuani "ylimääräistä" aikaa lapseni kanssa.
Jos lapsi yleensä on äidillään ja vain harvoin isällään, hänelle luultavasti tulisi aika ikävä äitiä jo 10 päivän saati 5 viikon aikana.
Asiaa ei ainakaan parantaisi, jos isä olisi jotenkin haluton ja kylmä tyyppi. Kuten ilmeisesti, jos ei säännöllisesti ja usein tapaa lasta.
mieltä 15 kanssa. eiköhän se 10 päivää ollut just se passeli aika viettää semmoisen isän luona. varmaan oli jo liikaakin päiviä lapsen parhaan kannalta. Kai se isä olis lapsensa pitänyt pidempään jos olisi halunnut!! Käsittämätöntä miten eron jälkeen näissä jutuissa usein paistaa se että kumpikaan vanhemmista ei oikeastaan haluaisi niitä lapsia!
työnantajalle, kuten eksäkin, vielä ei vain ole varmuutta...
Mitäs jos antaisit lasten isän miettiä lapsille hoito heinäkuuksi? No, ei siitä taida mitään tulla. On se helvetin kumma, että kaikki käytännön asiat on sit kuitenkin ÄIDIN vastuulla vaikka olisi YHTEIShuoltajuus :-/