lasten lautapeli säännöt, aikuisten säännöt, mitä mieltä?
Pelattiin lasten kanssa lautapeliä. Pelasimme yksikertaistetuilla säännöillä, koska pienin pelaaja on 3v. Alkuperäisissä säännöissä pelissä on mukana estäminen (Labyrintti peli) mutta tätä ei lasten kanssa käytetä koska ne eivät ymmärrä/osaa käyttää tätä.
Lopussa pelissä oli mukana 8v, äiti ja isä. Isä alkoi käyttää yhtäkkiä erikseen sopimatta estämistä kun ei päässyt itse etenemään.
Riitahan siitä tuli, kun muiden mielestä peli olisi pitänyt pelata loppuun saakka alusta asti voimassa olleilla säännöillä, varsinkin kun siitä ei muiden pelaajien kanssa ollut puhetta vaan isä alkoi käyttää sitä ihan yhtäkkiä itse.
Onko lapsilla ja äidillä oikeus suuttua tästä ja pelata peli looppun ilman isää?
Kommentit (10)
ja on oikeus laittaa isi jäähylle, ja tosiaan, äiti saa nyt luvan pihdata pitkään ja hartaasti. 8v saa kiukutella isille tulevan viikon jne!
isälle voi tehdä muutaman viikon ajan samanlaisia källejä eli muutella yhteisiä sääntöjä. Tuo pihtaaminen on liian tuttu juttu, mutta sen muunnelma eli "naiselle orgasmi, miehelle ei" olisi varsin kätevä. Kun olet itse saanut, sanot miehelle, että "ihan kiva, mutta nyt nukuttaa, tumputtele loppuun". Tai vaihtoehtoisesti houkuttele se nuolemaan, mutta kun mies alkaa esittää omia toiveitaan, sanot, että tämä riitti tältä päivältä.
Kivola pelihetkiä, miehelle uudet säännöt ovat varmasti piristävä juttu.
rinnastaa, mut mua ihmetyttää se, että miehen mielestä oli itsestään selvää, et kun hän oli jäämässä viimeiseksi niin sitten saakin yhtäkkiä estää, vaikka siihen saakka ei pelissä kukaan ollut käyttänyt sitä tapaa.
Mies intti kuin 3v konsanaan, että se pelihän on ihan eri minun ja hänen välillä kuin hänen ja lasten.
Itse en tajua miten se olisi eri, peli aloitettiin tietyllä tapaa/tietyillä säännöillä, ei sitä kesken vaihdeta?
ap
jopa koko perheen lautapeleissä. Oma mieheni joskus loukkaantui ihan tosissaan jossain pelissä, kun söin hänen nappulansa tms... Olin tosi yllättynyt moisesta lapsellisuudesta, nyt en enää kun jo tunnen hänet.
Pelattiin lasten kanssa lautapeliä. Pelasimme yksikertaistetuilla säännöillä, koska pienin pelaaja on 3v. Alkuperäisissä säännöissä pelissä on mukana estäminen (Labyrintti peli) mutta tätä ei lasten kanssa käytetä koska ne eivät ymmärrä/osaa käyttää tätä.
Lopussa pelissä oli mukana 8v, äiti ja isä. Isä alkoi käyttää yhtäkkiä erikseen sopimatta estämistä kun ei päässyt itse etenemään.
Riitahan siitä tuli, kun muiden mielestä peli olisi pitänyt pelata loppuun saakka alusta asti voimassa olleilla säännöillä, varsinkin kun siitä ei muiden pelaajien kanssa ollut puhetta vaan isä alkoi käyttää sitä ihan yhtäkkiä itse.
Onko lapsilla ja äidillä oikeus suuttua tästä ja pelata peli looppun ilman isää?
minun pulssi on hidas ja verenpaine liian alhainen, happi ei kulje aivoihin, aivot ei toimi. Lisäksi olen vhh:lla, joten aivot eivät saa tarpeeksi verensokeria ja olen tyhmä
"hei, etkö muista, ettei tässä pelissä saa estää, se sovittiin yhdessä pelin alussa?"
Joskus sitä voi vaikkapa unohtaa tuollaisen sääntömuutoksen, jos on aina aiemmin pelannut normaalisäännöillä.
Mutta totta, pelin sääntöjä ei kesken pelin muuteta yksipuolisella päätöksellä, se on selvä.
heti vedetty pultteja :D eikä oltu varsinaisesti sovittu ennen pelin alkua ettei estettäisi, kun me ei olla tuota pelattu vasta kuin muutaman kerran ja ainä näillä "lasten säännöillä", kun aina on 3v mukana innokkaasti :)
Kaikki kuitenkin tajuavat tän sanomattakin, et kun 3v on mukana niin ei estetä, koska eihän se sitä tajuais :D enkä ole varma tajuaisiko meidän kakkosluokkalainenkaan ihan, ei ole nimittäin mikään pelinero kyseessä :):)
Ja isäkään ei tosiaan estämistä käyttänyt koko pelin aikana vasta kun sitten kuten itsekin sanoi "eihän mulla ole mitään mahdollisuutta voittaa, niin estän sit muut". Juu, kakara ;)
Joskus vain on vaikea muistaa kuinka kilpailuhenkinen munki mies on. Kaikessa.
ap
Äidillä ja lapsilla on oikeus tuohon. Lisäksi äidillä on oikeus pihdata loppukevät sanktiona isän hölmöilylle.