Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan olla harvinaisuus/outo (no vähemmistöä ainakin tällä palstalla)?

Vierailija
07.04.2012 |

Mä maksan mielelläni veroja. Mun mielestä on ok, että esim. joku, joka ei koe pärjäävänsä työelämässä, saa olla kotonaan "minun verorahoillani".

Itseltäni työelämä sujuu, mutta ymmärrän niitäkin, joilta se ei syystä tai toisesta suju (omasta lyhyestä kokemuksestani) enkä näe siinä mitään kadehtimista (en tosin välttämättä mitään huonoakaan, ihmiset ovat erilaisia, lähtökohdat ovat erilaisia, kyvyt ovat erilaisia...). Jos joku kokee voivansa paremmin olemalla kotona, työelämän ulkopuolella, niin ok. On vaan hyvä, jos voin tavallani (verorahoillani) auttaa jotakuta joka työelämästä ahdistuisi.

Kaikki me voidaan kantaa kortemme kokoon, kuka milläkin tavalla. Työttömilläkin on annettavaa tälle yhteiskunnalle ja lähimmäisilleen, jos ei rahallista annettavaa niin jotain muuta kuitenkin.

Verojenikin jälkeen mulle jää kyllä ihan sopivasti rahaa elämiseen ja jopa turhuuksiin, vaikka en hurjia summia tienaakaan.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että veroja vielä nostettaisiinkin, jos niitä verorahoja käytettäisiin nyt huonolla tolalla olevien asioiden parantamiseen, esim. vanhustenhuoltoon yms.

Mitä mieltä olette? Saiskos tästä jotain asiallista keskustelua aikaiseksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluu kuvioihin.

Verotuksen oikeudenmukaisuus taas menee yli hilseen, mutta kai siinä jokin logiikka on.

Vierailija
2/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisi elämä ilman ilmaista kirjastoa, sairaanhoitoa, neuvolaa, koulua, jäähalliakin ja ties mitä muuta?

Se on tietysti jokaisen makuasia mihin rahat ohjataan ja siitä saa minun mielestäni vähän napistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisi elämä ilman ilmaista kirjastoa, sairaanhoitoa, neuvolaa, koulua, jäähalliakin ja ties mitä muuta?

Se on tietysti jokaisen makuasia mihin rahat ohjataan ja siitä saa minun mielestäni vähän napistakin.

en maksa latin lati enempää kuin on aivan pakko.

En "napise". Maksan lakimiehille verosuunnittelusta ja perustan säätiöitä tai muutan kirjat ulkomaille jos niin suositellaan.

Kaikki lakipykälien mukaan, toki. Lain noudattaminen on intohimoni.... :)

Vierailija
4/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla linjoilla.

mutta sitten kun seuraa muuta maailmaa, niin kyllä sitä vähän ihmettelee että miksi näin rankasti ei veroteta muualla. Meillä on juuri nyt ajankohtaisena auton osto, ja se ei ollenkaan suosi kyllä suomalaista :( Saman auton saa Saksasta puolet halvemmalla.

Nuo paljonpuhutut kaksoisverot (mm. perintövero) tulisi kyllä poistaa kokonaan, vaikka miten haluaisinkin tukea vähäosaisia.

Vierailija
5/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että jos huonompiosaisia ei autettaisi, rikollisuus räjähtäisi kasvuun. Minusta on ihan mukavaa, ettei kuitenkaan ole kovin todennäköistä, että joku murtautuu kotiini ja että uskallan jättää fillarini kotipihalle. Parempi sitten, että saavat jonkinlaisen toimeentulon yhteikunnalta.

Vierailija
6/6 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että jos huonompiosaisia ei autettaisi, rikollisuus räjähtäisi kasvuun. Minusta on ihan mukavaa, ettei kuitenkaan ole kovin todennäköistä, että joku murtautuu kotiini ja että uskallan jättää fillarini kotipihalle. Parempi sitten, että saavat jonkinlaisen toimeentulon yhteikunnalta.

en alistu rikollisia pelkäämään.

Kaikki nytkin häviäisi pihalta jos ei olisi lukkojen takana. (Naapureitten polkupyörähävikki on aikamoista. Meillä valvontakamerat -heillä ei.)

Maksan vartiontiliikkeelle jo nyt -ihan rauhassa voidaan laiskureitten tukia pienentää radikaalisti vaikka heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi