Soittaisitko hätänumeroon?
Soittaisitko hätänumeroon pyytäen poliiseja paikalle jos naapuriasunnossa bilettää 3-5 miestä lujaan ääneen aamuyöllä? Siis örveltäen, tömistellen, naureskellen ja kuunnellen musiikkia. Varsinaisia tappelun ääniä ei ole, mutta satunnaisia kirosanoja kuuluu sillöintällöin. Et tunne ko. naapuria. Vai uskaltaisitko mennä sanomaan? Oletetaan että painat alle 60kg ja olet yksin.
Kommentit (23)
jos kyseessä on bileet.
Sen sijaa soitin hätänumeroon kun naapurista kuului pahoinpitelyn ääniä: känniläistä örinää, huutoa, karjumista, naisen ulvahtelua ja uikutusta, tavaroiden ja huonekalujen heittelyä yms hirveetä ryskettä.
Satunnaiset bileet annettakoon itse kullekin anteeksi. Seuraavan kerran voit rapussa mainita että sulla taisi olla bileet.
pitää bileitäkin joskus sietää, jos kerrostaloon muuttaa :)
edes kerrostalossa sietää aamuyöstä mitään tollasta ördäystä tai mitään muutakaan melua.
Soittaisin, en uskaltaisi itse mennä valittamaan.
poliisille ei ole enää eri numeroa, menee kaikki 112 kautta? Korjatkaa jos oon väärässä.
poliisille ei ole enää eri numeroa, menee kaikki 112 kautta? Korjatkaa jos oon väärässä.
vaan laittaisin kirjallisena isännöitsijälle tiedon melusta. Seuraavalla kerralla soittaisin poliisit paikalle ja uusi valitus isännöitsijälle. Siitä menee omistajalle tieto ja varoitus.
Ei se mikään hätä ole, jos naapurissa biletetään äänekkäästi.
kertoa mikä on sellainen poliisin numero, johon voi soittaa yöllä? Minun tietääkseni sellaista ei ole, vaan kaikki kiireiset asiat yöllä pitää soittaa hätänumeroon, vaikka ei olisi varsinainen hätä.
Joskus illalla yritin ilmoittaa ilkivallasta poliisille, erityisesti siltä varalta, että osaisivat pitää silmänsä auki, jos samat neropatit ovat muuallakin tekemässä tuhojaan. Löysin jonkun päivystysnumeron, joka oli vielä auki, mutta sieltä vain pyysivät soittamaan hätänumeroon.
vaan laittaisin kirjallisena isännöitsijälle tiedon melusta. Seuraavalla kerralla soittaisin poliisit paikalle ja uusi valitus isännöitsijälle. Siitä menee omistajalle tieto ja varoitus.
muuten se ei johda mihinkään. Eli siis pitää löytää joku muukin kärsivä naapuri.
Taidan olla hullu...? Olen 70 kg, urheileva nainen (mut en mikään mörssäri, kyllä 3 äijää mut päihittäisi mennen tulln), asun Hgin keskustassa, jossa bileitä siis aika usein... :D Aina olen mennyt ovelle, kun mulla on menny hermo / olen bileiden ääniin heränny... :DDD
Ihan kohteliaasti on aina otettu mun sanomiset vastaan ja menokin on hiljentynyt. :)
Ei varmaan kannattaisi mennä, mutta kun mulla menee hermo, niin adrenaliinin voimin olen snoopy-pyjamassani marssinut paikalle...taidan olla aika näky...
Mut jos et uskalla mennä, soita poliisit paikalle. Varaudu vaan siihen, että voi kestää/eivät ehkä ehdi ollenkaan paikalle ennen kuin bailut on jo ohi. :)
en tosiaankaan ite ole yhtään kertaa yöllä bailannut, ennenkuin joku ehtii syyttelemään.. vaan en tosiaan tajua, että ihan ekasta kerrasta sitten kirjettä isännöitsijälle...????? olette kyllä todella m*****a porukkaa :(
Taidan olla hullu...? Olen 70 kg, urheileva nainen (mut en mikään mörssäri, kyllä 3 äijää mut päihittäisi mennen tulln), asun Hgin keskustassa, jossa bileitä siis aika usein... :D Aina olen mennyt ovelle, kun mulla on menny hermo / olen bileiden ääniin heränny... :DDD
Ihan kohteliaasti on aina otettu mun sanomiset vastaan ja menokin on hiljentynyt. :)Ei varmaan kannattaisi mennä, mutta kun mulla menee hermo, niin adrenaliinin voimin olen snoopy-pyjamassani marssinut paikalle...taidan olla aika näky...
Mut jos et uskalla mennä, soita poliisit paikalle. Varaudu vaan siihen, että voi kestää/eivät ehkä ehdi ollenkaan paikalle ennen kuin bailut on jo ohi. :)
asun Hgin keskustassa,
Keskustassa asuu astetta järkevämpiä ihmisiä, ei mitään hulluja tai sekakäyttäjiä, joiden kohdalla oikeasti pitää jännätä, mitä käy, jos käy ovella. Eli tämä voi toimia nimenomaan Helsingin keskustassa mutta ei välttämättä jossain Keravalla.
en tosiaankaan ite ole yhtään kertaa yöllä bailannut, ennenkuin joku ehtii syyttelemään.. vaan en tosiaan tajua, että ihan ekasta kerrasta sitten kirjettä isännöitsijälle...????? olette kyllä todella m*****a porukkaa :(
siirtyminen häiritsee paljon vähemmän siitä en ottaisi yhteyttä isännöitsijään ensimmäisestä kerrasta.
pitää bileitäkin joskus sietää, jos kerrostaloon muuttaa :)