Mitä mieltä olette ihmisistä jotka jättää koiran kaupan eteen?
Kommentit (19)
tosin minulla se syy on koiran erittäin varautunut luonne, vieraita ihmisiä kohtaan siis
mutta silloin on väärin, jos koira palelee tai joutuu olemaan janoissaan paahteessa.
Onhan siinä se riski että koira varastetaan, mutta jos omistaja on itse valmis ottamaan sen riskin, niin mikäs siinä.
Prisman nurkalle jätetyt koirat katsovat monesti minua silmiin niin surkean näköisenä, että tekisi mieli mennä juttelemaan niille ja paijaamaan. Ovat niin onnettoman oloisia kun joutuvat olemaan siellä yksin.
Itsekin jätin juuri äsken kaupassa piipahtaessani. Millä tavalla tuo on vastuutonta käytöstä?
koiraa mukaan kun käyn kaupassa, joskus ollut pihalla kun jonkun jäätelön olen ostanut matkalla.
kukakohan uskaltas meidän koiran varastaa, kun sitä jos menis joku vieras lähestymään se alkais murisemaan ja haukkumaan, niin tuskin menis niin lähelle :D
...olisi "hauska" nähdä, kun joku yrittäisi varastaa meidän 50-kiloisen laumanvartijan :-D
Ulkokoira ei palele sen enempää kaupan pihassa kuin kotipihassakaan, ero on tietysti siinä, ettei se ole pihassa kytkettynä ;-)
...olisi "hauska" nähdä, kun joku yrittäisi varastaa meidän 50-kiloisen laumanvartijan :-D Ulkokoira ei palele sen enempää kaupan pihassa kuin kotipihassakaan, ero on tietysti siinä, ettei se ole pihassa kytkettynä ;-)
mutta kaupan ulkopuolella näkee joskus pikkurakki seropeja jotka tärisevät hulluna talvipakkasilla. Se ei ole kivaa.
paskat siinä vieressä. Itse kyllä jätin koiran kaupan eteen kun kävin nopeasti kaupassa. Tosin silloin olin teini-ikäinen. Eipä sitä tullut ajatelleeksi, että joku voisi varastaa.
Nykyään en voisi söpöä pikkukoiraani jättää kaupan eteen, pelkäisin että varastetaan. Näitähän on, että koiraa haluava lapsi ottaa kaupan eteen jätetyn koiran. Tosin näissä tapauksissa koira on saatu takaisin, kun lapsen vanhemmat ovat koiran huomanneet.
Meidänkin koirat ovat aika isoja ja äänekkäitä. Varastamiselle tai edes sen yritykselle on aika pieni todennäköisyys. Varastamismahdollisuusko ainoastaan tekee ko toiminnasta vastuutonta?
tai jos koira on arka, niin koira voi pelätä esim ohikulkevia kiljuvia kakaroita tai öriseviä känniläisiä.
tehdä. Mistä te tiedätte, että koiranne osaa taatusti käyttäytyä teidän ollessa pois? On myös paljon ihmisiä, jotka pelkäävät koiria. Entä, jos joku menisi kiusaamaan koiraanne?
Tyypillistä koiraihmisille olla tajuamatta miksei noin voisi
Vierailija - 07.04.12 07:05 (ID 14626059)
tehdä. Mistä te tiedätte, että koiranne osaa taatusti käyttäytyä teidän ollessa pois? On myös paljon ihmisiä, jotka pelkäävät koiria. Entä, jos joku menisi kiusaamaan koiraanne?
Koiria pelkäävien ei ole mikään pakko mennä siihen missä koirat ovat!
Enemmän minä ainakin arastelen "yhteiskunnan tukipylväitä eli kermaa" niinkuin esim.puistokemistejä ja muita luusereita, sekä kansallispukuisia.
Eihän ne koirat tule sinne kauppaan, kuten nuo edellä mainitsemani!
Koiria pelkäävät ihmiset pelkäävät koiria tilanteesta riippumatta, mitä tekemistä sillä on jos joku jättää koiran hetkeksi kaupan ulkopuolelle kytkettynä?
Joo, ilkivalta ja kiusaaminen on tietenkin mahdollisuuksien rajoissa, mutta sitäkin pidän epätodennäköisenä. Täytyy olla todella huonoa tuuria, että juuri silloin 10 min aikana joku mielenvikainen koirankiusaaja sattuu paikalle. Valtaosa ihmisistä on kuitenkin ihan fiksuja ja antavat muiden koirien ja omaisuuden olla rauhassa. Ja tosiaan, myönnetääkönne etten minäkään ihan missä tahansa ja missä tilanteessa tahansa koiraa jättäisi kaupan eteen. Tähän oman lähikaupan eteen olen kyllä huoletta jättänyt ilman pelkoa kiusaamisesta, varastamisesta tms.
joka aina jätettiin kaupan eteen odottelemaan, kukaan ei paheksunut ja kenenkään ei olisi tullut mieleenkään että joku voi varastaa.
Samaa pohti työkaveri joka oli lapsenlastaan hoitamassa ja meni kauppaan vaunujen kanssa, mietti että vauvat viedään nykyisin kauppaan eikä jätetä kaupan eteen nukkumaan niinkuin ennen.
koira odottaa siinä pihalla sen max 10 min?