G: Suurin heikkoutesi ja vahtuutesi äitinä?
Siis sellaisista asioista, jotka nyt yleensä liitetään äitinä/vanhempana olemiseen tai jonka nyt vain itse satut kokemaan heikkoutena...
Minun ehdottomasti suurin heikkouteni on, että en todellakaan ole pullan tai minkään muunkaan ruuan tuoksuinen. En leivo kun synttäreille ja juuri ja juuri pipareita jouluksi tms. Kokkaan ehkä kaksi kertaa viikossa ja silloinkin tyyliin makaronin keitto tms. eli valmispinaattiletuille ja valmiskanamarinadeilla yms. mennään... Ei vain kiinnosta, mutta maksaisin aika paljon, jos joku nyt taikoisi minulle n. 50 perusruuan innostuksen ja viitsimisen lähteä tekemään...
Paras puoli ehkä monipuolisuus ja sellainen hullunkurinen lapsenomaisuus, että mun on tosi helppo leikkiä lasten kanssa, heittäytyä kaikenmaailman rooleihin leikeissä ja hassutella, rakennella ja pelailla jne.
Kommentit (7)
Haistan jo työpaikaltani jos lapsella on jotain hullusti ja saan tuon teininkin vielä avautumaan pahasta mielestään.
Olen myös hyvin paljon läsnä hänen harrastuksessaan.
Huono puoli on nalkutan pikkuasioista.
Miinus: heikkohermoisuus, stressaantuneisuus
Vahvuus: olen hyvä ja monipuolinen ruuanlaittaja, ja olen onnistunut lasten kulinaarisessa kasvatuksessa toistaiseksi hyvin.
lohduttaa ja kannustaa heitä. Meillä saa puhua kaikesta.
Heikkous: ressaan usein liikaa arjen pikkuasioista ja ilmeisesti tartutan stressiäni muuhunkin perheeseen.
En jaksa ruuanlaittoa, enkä kauheasti leikkiä.
Hyvä ominaisuus on, että olen opettanut tieteellistä ajattelua lapsille: kemiaa (alkuaineiden ominaisuuksia), tähtitiedettä, biologiaa (kasvienkin nimet menevät oikein), jne. Annan siis lapsilleni vahvan yleissivistyksen. Samalla myös lapsieni sanavarastoa ollaan kehuttu suureksi.
Vanhemmalle teinille tulee korjailtua tietokoneohjelmien virustorjuntoja, laitettua asennuksia koneisiin, keskustelemme java-ohjelmoinnin rakenteista, miten pelit tehty. Kodinelekroniikasta on tullut meille yhteinen harrastus muutenkin. Kaikenlaiset vempaimet tullut hankittua.
huudan ja nalkutan liikaa, voisin osoittaa enemmän hellyyttä varsinkin isommille lapsille!
Vahvuus: Lapset saavat pääsääntöisesti tekemääni terveellistä ja maukasta kotiruokaa ja leivon välillä heille herkkuja, juttelen lasten kanssa monista asioista,yritän luoda heille turvallisen ja viihtyisän ilmapiirin ja ympäristön kotona.. pidän kiinni päivärutiineista.
Mulla taas aloittajaan verrattuna päinvastainen tilanne. Ruoanlaitto ja leipominen on se mun juttu. Teen yleensä 2 lämmintä ruokaa päivässä ja leivon joka viikko. Hyvin harvoin tympäsee ruoanlaitto.
Sen sijaan lasten kanssa leikkimisessä olen laiska. Kirjojen lukeminen, ulkoilu, uimahallissa käynti jne. on kivaa, mutta hassuttelu, loruttelu, roolileikkeihin mukaan menenminen ei vain ole mulle luonnollista. Lasten isä on tässä onneksi mua parempi!