Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Google haluaa puhelinnumeroni?

Vierailija
06.04.2012 |

Ei kai tuossa ole joku huijaus taustalla?

Jos s-postiin tai blogger-tiliin yrittää kirjautua, koko ajan on Google kerjäämässä puhelinnumeroa.

Pitäisikö tuota varten ottaa joku prepaid-numero?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Google haluaa tietää kaiken kaikista ja kaikesta. He ovat narkkareita ja informaatio on heidän huumettaan. Virallinen selitys on että antamalla puhelinnumerosi voit varmistaa salasanan palautuksen jos se unohtuu, tai identiteettivarkauden tjsp. Hevonpaskaa se vain on, tai puoli totuutta. Ei niille mitään numeroa tarvitse eikä pidä antaa. He vain pyytävät sitä.

Vierailija
2/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni varmaan tuohonkin vipuun menee.

Taidan itse kokeilla antaa niille numeron, jossa on yhtä monta numeroa kuin puhelinnumerossani, mutta joka ei ole kenenkään toimiva numero. Esim. 090-0000 000. Muutenkin olen alkanut antaa aivan vääriä ja harhaanjohtavia tietoja itsestäni erilaisiin niitä kärttäviin nettipalveluihin. Siinäpähän luulevat minua 98-vuotiaaksi papaksi, jolla nyt vain sattuu olemaan naisen nimi! :D Epävirallinen meiliosoite, jota en koskaan lue, minulla on ollut jo pitkään. Sen voi antaa kaikkiin epäilyttäviin paikkoihin huoletta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut niille numeron 040-5555667 tai jotain, siinäpä seurailevat.

Vierailija
4/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nyt haluaisi kaapata blogger-blogini, niin eipä se mun maailmaa kaataisi. Huvittaisi varmaan lähinnä. Eihän sitä kukaan edes lue.

Onneksi en ole antanut numeroani.

Mitä ne niillä tiedoilla tekee? Myy eteenpäin mainostajille?

ap

Vierailija
5/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tule antamaan.

Mikään mitä Google mulle tarjoaa ei ole niin arvokasta, että jaksaisin antaa jotain noin henkilökohtaista heille.

Vierailija
6/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nyt haluaisi kaapata blogger-blogini, niin eipä se mun maailmaa kaataisi. Huvittaisi varmaan lähinnä. Eihän sitä kukaan edes lue.

Onneksi en ole antanut numeroani.

Mitä ne niillä tiedoilla tekee? Myy eteenpäin mainostajille?

ap

Voivat seurata esim. missä kaupoissa käyt useimmin, ja myydä tiedon mainostajille. Tulevaisuudessa voidaan ehkä tehdä sellaisia mainostauluja kaupungille, joiden sisältö vaihtuu sen mukaan, kuka kävelee taulun läheltä. Itse jään mieluummin tällaisen valvontayhteiskunnan ulkopuolelle.

Vierailija
7/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen, mistä tykkään ja mitä tarvitsen. Usein ne on olleet sellaisia juttuja, joita ei missään edes mainosteta. Saanut kissojen ja koirien kanssa etsiä haluamansa.

Oikein toivoisin, että mulle mainostettaisiin mun haluamani asioita. Kuten nyt just olisi hakusessa kaksi 1700-luvun lopun 1800-luvun alun empire-tyylistä pientä, kapeaa, korkeaa sivupöytää, joissa messinkilyötteet.

Jos joku taulu kohdemarkkinoisi tuollaiset mulle, olisin ikionnellinen.

ap

Vierailija
8/8 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietyistä syistä puhelinnumero oli pakko antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan