Äitini on väkialtainen välillä :( Uhkailee, lyö..
Se sattui. Tiesin, että äiti ei saisi satuttaa. Siskot näki, tai sitten ei. Olin saanut jonkun raivokohtauksen, pienempänä ja itkin. Menin omaan huoneeseeni äitin käskystä ''häpeämään''. En lopettanut itkua. Äiti tuli huoneesee otti rajusti kiinni, joka sattui, ja pätkäisi naamaan. Se tuntui kamalalta. Miksi juuri minä? Ei siinä vielä kaikki, hetken päästä äitini löi uudestaan, en muista että löikö kolmannen kerran.
Muistan tapahtuman koko loppuelämäni, josta aijon vielä äidille hieman vanhempana sanoa. Äiti varmaan luulee et en enää muista koko juttuu. Auttakaa!
Toinen juttu. Äiti uhkailee aina mun pikkusiskoja ja mua: jos viel äitket vedän sua korville tms..:(
En kestä! Tää ei jää tähän!
T: 12 v tyttö
Kommentit (10)
Asia kannattaa ottaa puheeksi jonkun aikuisen kanssa! Itsellä on sama juttu, olen 15v. ja äitini uhkailee, jopa melkein on lyönyt minua, mutta lähdin karkuun... Minkäänlainen fyysinen tai henkinen väkivalta ei ole oikein ketään kohtaan! Varsinkaan lapsia.
''Perheväkivaltaa on kaikki perheen sisällä tapahtuva, yhden perheenjäsenen toiseen kohdistama fyysinen, seksuaalinen tai psyykkinen väkivalta tai sen uhka. Väkivaltaisia ovat teot, jotka tehdään vastoin uhrin tahtoa ja jotka aiheuttavat tälle kärsimystä.
Esimerkkejä fyysisen väkivallan ilmenemismuodoista ovat mm. läimäyttäminen, töniminen, repiminen, lyöminen, kuristaminen, silpominen jne. Seksuaalinen väkivalta on usein fyysistä: uhrin vastenmieliseksi kokemaa koskettelua, ahdistelua tai äärimuodossaan raiskaamista. Psyykkistä väkivaltaa on mm. huutaminen, kiroilu, pilkkaaminen, uhkaaminen, vähättely, pelottelu, syyttely, häirintä jne. Se on myös rajoittamista, pakottamista, eristämistä tai kohtuutonta kontrollointia. Usein monet näistä muodoista esiintyvät samanaikaisesti tai vaiheittain: väkivalta on usein prosessi, joka etenee aalloittain ja kiihtyen."
ja turvakoti.net , voi käydä juttelemassa : https://www.turvakoti.net/site/
Hieman mietin, että onko 12v eksynyt vauva.fin av:lle, mutta olettaen aloituksen todeksi, ehdotan että koulussahan voisi terkalle puhua?
Anonyymina voisit toki soittaa johonkin auttavaan puhelimeen ja kysyä neuvoja?
Voit soittaa myös lastensuojeluun. Äitisi tarvitsee apua. Onko koulukuraattoria?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:22"]
Hieman mietin, että onko 12v eksynyt vauva.fin av:lle, mutta olettaen aloituksen todeksi, ehdotan että koulussahan voisi terkalle puhua?
Anonyymina voisit toki soittaa johonkin auttavaan puhelimeen ja kysyä neuvoja?
[/quote]
Tuota tekstiäkään en ihan heti yhdistäisi 12 vuotiaaseen tyttöön. Ellei sitten joku kirjoittajalahjakkuus :D
Oon Puavo Mäkipoeka eli Paavo Mäkisalo. Ku olin laps niin jäin luokalleni tosi monta kertaa. Mutta eipä tuo surettanna ku ol miulla kohtalotoveri. Nimittäin Uuno Turhapuro ol miun kohtalotoveri. Katoin sen telekkarista ku Uuno Turhapuro ol vielä 18-vuotijjaanakin ala-asteen toesella luokalla. Se ol niin monta kertaa jiäny luokalleen. Mie aattelin ku sen katoin että kyllä se siitä, enpähän oo aenut jolle on sillä tavalla käyny, itelläni on sama ongelma. Eikä minnuu sekkään harmittanna ku jäin peräkammarin pojaks vielä aekuesena elelemmään. Ku olhan se Pekko Aekamiespoekakin peräkammarin poeka. Sekkään ei minnuun harmittanna ku en oo ikinä suanunnu mittään muuta tehä ku muata vuan uuninpankolla ja syleskellä kattoon ku ei sua se kesämieskään tehä yhtään mittään. Siinäki on ollunna kohtalotoveri miulla. Kahtokkee vuan tämä video
Voi pikkuinen, puhu koulussa kuraattorille tai omalle opettajalle mitä kodissasi tapahtuu.
Ei sun tarvitse sietää noin huonoa kohtelua. Voimia sinulle lapsonen. Ihan oikeesti kerro jollekin aikuiselle miten sinua kohdellaan.
Kannattaa hakea apua. Monesta paikasta jollei eka auttais. Koulutetkka, auttava ouhelin ja turvakoti ovat hyviä neuvoja. Olet vatmaan huolissasi myös pikkusisaruksista. Hekin arvitsevat apua, ja äitisi, jotta lopettaa väkivallan. Nyt elätte pelossa.
entä isäsi? Toivon, ettei hän lyö. Tai isäpuoli ta mikä onkin.
aikuisilta pitäisi saada apua, ei pelkotiloja.
voimia ja onnea asian ettenpäin viemiseen!
ps. Onkohan äitiäsi lyöty joskus? Puhunut ikinä siitä? Tekee ehkä samoin itse vaikkei saisi.
No ei täällä kenenkään kuulu tietää kuka kirjoittaja on!
Juttele koulussa. Terkalle, koulukuraattorille tai ihan omalle opettajalle. Sanot että sulla olis tärkeää asiaa ja se tarttis puhua heti.
Äitisi tarvitsee apua. Pelkkä juttelu voi auttaa mutta siihen päästäkseen sinun tarvitsee jutella koululla. Ne ottaa yhteyttä sitten äitiisi ja sovitte varmaan lastensuojelun kautta teille sopivia apuja. Ne voi olla ihan sellaisiakin että äiti saa omaa aikaa ja teille tulee lastenhoitaja hetkeksi kotiin.
Joskus aikuisiakin pelottaa mutta sinäkin voit hakea apua. Koululla taas teidän kodin asioita ei puhuta muille. Kannattaa kertoa. Minä en joskus lapsena kertonut.
Väärä paikka hakea apua. Täällä kuitenkin ollaan vahvasti sitä mieltä että lapsia pitääkin pahoinpidellä että oppivat kunnon kansalaisiksi.
Sun pitää puhua tosta jollekkin. Pärjäile!
P.S. en voi oikeen auttaa sua, kun en tiedä kuka olet.. :(