Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jouduin tosi outoon välikäteen!

Vierailija
05.04.2012 |

miehelläni ja isällään on ollut tosi vaikea suhde kai koko elämänsä, nyt eivät ole olleet tekemisissä viiteen vuoteen. meillä on nyt kaksi lasta ja olemme lähettäneet heistä kuvan joulukortin muodossa. isoisä sitten otti yhteyttä ja mieheni ajatteli että nyt lasten takia ollaan taas tekemisissä.

kävimme isoisän luona vierailulla yhden vkonlopun ja he kaikki oli suht ok. no, jossain välissä vierailun jälkeen miestäni alkoi taas ärsyttää isänsä tyyli ja jälleen välit poikki. ongelma on, että tämä isoisä antoi minulle kortin jonka välissä oli 600e lapsille! tämä raha tuli kyllä tarpeeseen ja kiittelin vuolaasti, mutta nyt kun miestä ei taas huvita olla tekemisissä niin tuntuu jotenkin oudolta pitää tämä raha. ja mies suuttuu jos olen missään tekemisissä isänsä kanssa hänen selän takanaan. huoh! miten kaksi aikuista ihmistä voi olla tuollaisia...

lasten takia harmittaa, neljästä isovanhemmasta heillä on yksi jota tapaavat säännöllisesti. (minun vanhemmat asuvat toisessa maassa)

mitä kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän päättää omista vanhemmistaan.

Vierailija
2/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaariakin harmittaa tilanne ja hän välittää lapsen lapsistaan ja haluaa antaa heille jotain.

Muuten asiaan vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä, mikä miehesi ja isän välejä hiertää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen et koittaako vaari jotenki mielistellä? Näyttää sinulle että on "hyvä" tyyppi kaikesta huolimatta.

Meillä yks isovanhemmista lahjoo todella paljon lapsia ja mielistelee. Lähettelee postissa rahaa, karkkia, kortteja jne. Ja aina on jotain pientä tuomista mukana lapsille.

On kuitenkin ollut minulle todella inhottava koko ajan. Tuntuu jotenkin tosi inhottavalta kun on niin mielin kielin lapsille mutta minua kohtelee tosi rumasti. Lapsetkin sen tajunneet ettei pidä minusta ja ihmettelevät miksi on minua kohtaan semmoinen ja lapsille niin ystävällinen.

Tällä isovanhemmalla on välit poikki melkein kaikkiin sukulaisiin ja naapureitten kanssa ei pärjää. Todella itsekäs on. JA jokaista ihmistä morkkaa minkä kerkee.

Vierailija
4/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien sukupolven isyys on hyvin voinut kilpistyä perheen elättämiseen, eivätkä isovanhempinakaan muuta osaa/halua. Oma isäni on tällainen, käy aika harvoin, lähinnä kun on ostanut lahjoja tai tuliaisia matkoilta. Tynkää nähdä kun lapset ilahtuvat ja saattaa sen kerran lukea uutta kirjaa tms. Pyydämme kyllä käymään muutenkin, mutta harvoin jaksaa tulla "ilman syytä".

Vierailija
5/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni ja nuoruuteni oli hornaa, välit poikki 20 vuotta, lasten takia yritin olla yhteyksissä, mutta hölmöähän sitä oli edes yrittää...

Ja todellakin juuri noin hänkin tekee. Tunkee rahaa - ja esittää kaikille, ettei voi käsittää, miksi minä olen niin hankala.

Anna miehesi päättää nuo välit ja kunnioita miehesi näkemystä!

Vierailija
6/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun toivon ettet tuomitse miestäsi, kun et tiedä mitä kaikkea lapsuudenkodissa on tapahtunut. Olen itse miehesi kaltaisessa tilanteessa eli välit lapsuudenkotiini poikki. Isäni on psykopaatti-narsisti, ulkopuolisille lepposa, hurmaava ja huumorintajuinen seuramies, ja omalle perheelle sadisti ihmishirviö. Isäni ehti minua vauvaikäisestä 19v ikään asti hakata, nöyryyttää ja kiduttaa systemaattisesti. En halua olla isäni kanssa missään tekemisissä, näemme vain sukujuhlissa.

Oma puolisoni ei voinut ymmärtää tätä koska hänen mielestään isäni on niin kiva ja mukava (toki on kun rooli on päällä). Hän olisi mielellään mennyt sinne jouluksi tms eikä tajunnut että siellä pitää koko ajan pidättää hengitystä, olla pelossa ja parhaimmillaan isä käy päälle ja kuristaa kurkusta. Isäni on hyökkäillyt kimppuuni vielä aikuisenakin.

Isä ei siis tapaa lapsenlapsiaan omasta halustaan (olen sanonut että vaikka meidän välit on poikki niin saa tulla lapsia silti katsomaan) ja suureen ääneen teeskentelee muille välittävää isovanhempaa. Nyt suureellisesti suvulle esittää niin rakastavaa isovanhepaa (totuus: ei ole nähnyt lapsiani kuin 2 kertaa elämän aikana) ja kailottaa miten HÄN auttaa taloudellisesti ja miten HÄN elättää meidän perheen.

En ole saanut lanttiakaan rahaa tai muuta tukea (edes henkistä) kotoa lähdön jälkeen, mutta isällä on todennäköisesti lapsenlapsille pieni säästötili olemassa. EI todellakaan pyytettömästä auttamisen halusta vaan vallankäytöstä. Aikonee sillä kiristää lapsiani aikanaan, samoin kun kiristää minua perinnöllä (joka ei tod kiinnosta) ja vaatii minua maksamaan takaisin kaikki kotona asuessani saamat lahjat. Isällä on "velkakirja" jossa on ylhäällä esim. ajokortin hinta, ylioppilaslahja, rippilahja jne. Eli lahjoja jota on antanut minulle, ja nyt minun pitäisi ne maksaa takaisin kun olen "kiittämätön" enkä pidä yhteyttä.

En väitä että miehesi perheessä kuvio on sama mutta usko mieheesi ja anna hänen päättää. Äläkä pakota miestäsi lapsuudenkotiin! Miehellä - jos on ollut vähänkään samaa kuin minulla - on siitä ikuiset traumat jota aikakaan ei korjaa. Minä olen tehnyt vieraimattomuuspäätöksen ja välien poikkaisun nimenomaan _perheen parhaaksi_ . Luota siis sinäkin mieheesi että hän tietää mitä on päättänyt ja siihen on varmasti painavat perusteet.

Vierailija
7/7 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niita pitaisi ruveta jalkeenpain palauttamaan vain siksi etta miestasi ei taas 'miellyttanyt isansa tyyli'? Sanoisin etta jos taustalla ei ole jotain todella rankkaa kuten just vakivaltaa, hyvaksikayttoa tms niin parempi olisi etta lapsilla olisi kuitenkin suhde isoisaansa, vaikka miehesi ei isansa kanssa tulekkaan toimeen.

Avaa lapsille saastotili ja laita rahat sinne! Enemman pahaa mielta saat aikaan jos rupeat nyt rahojen palautusta hossottamaan. Isoisa antoi rahat lapsenlapsilleen, ei omalle pojalleen.