Kiitättekö koskaan Herraa,
Jumalaa, Allahia, metsän henkiä tai ihan vaan hyvää tsägäänne, jos teille on sattunut ihan täysjärkiset vanhemmat, isovanhemmat, appi ja anoppi, sisaret ja veljet, lasten opettaja ja hoitajat, ystäväpiiri, työkaverit.
Niin ja ne lapset. Puoliso.
Olen täällä havainnut, että näköjään syytä olisi.
Tero
Kommentit (23)
kaikesta hyvästä, mitä olen saanut. Yritän muistaa siitä myös iltarukouksessani kiittää.
ainakaan jumalia tai muita satuolentoja kiittele.
kiitollisuutta siitä, että olet järkevien ihmisten ympäröimänä, etkä sellaisten hirviöiden joista täällä saa lukea?
Tero
Olet oikeassa että kiitollisuus omalla kohdalla kasvaa kun täällä lukee ihmisten kohtaloita.
minulla on sekä appivanhemmat että omat vanhemmat universumin paskimpia isovanhempia jotka eivät välitä perheestämme tuon taivaallista. Eivät huomaisi varmaan vuoteen pariin jos meidän koko perhe kuolisi (jos siis heille ei viranomaistaho kertoisi). Lapsuuteni oli kamala luonnevikaisen sadistin uhrina ja alamaisena.
Siitä huolimatta olen opetellut olemaan kaikista kiitollinen, noista hulluistakin ihmisistä, sillä jokaisen hullun ihmisen ja vastoinkäymisen tehtävänä on kai viime kädessä opettaa meille jotain tärkeää :)
Joten kannattaa kiittää vaikkei näkyvää aihetta aina olisikaan :)
minulla on sekä appivanhemmat että omat vanhemmat universumin paskimpia isovanhempia jotka eivät välitä perheestämme tuon taivaallista. Eivät huomaisi varmaan vuoteen pariin jos meidän koko perhe kuolisi (jos siis heille ei viranomaistaho kertoisi). Lapsuuteni oli kamala luonnevikaisen sadistin uhrina ja alamaisena.
Siitä huolimatta olen opetellut olemaan kaikista kiitollinen, noista hulluistakin ihmisistä, sillä jokaisen hullun ihmisen ja vastoinkäymisen tehtävänä on kai viime kädessä opettaa meille jotain tärkeää :)
Joten kannattaa kiittää vaikkei näkyvää aihetta aina olisikaan :)
omista lähtökohdistaan, eikä oikein voi ymmärtää tai uskoa, että tuollaisiakin vanhemoia on olemassa. Ja onhan niitä. Samoin työyhteisöissä voi olla varsinaisia kusipäitä sanan kirjaimellisessa merkityksessä, siis täysiä luonnevikaisia monstereita. Onneksi ei ole kohdalle osunut ihan pahoja tai sellaisia, joita ei olisi voinut välttää.
Tero
kiitollisuutta siitä, että olet järkevien ihmisten ympäröimänä, etkä sellaisten hirviöiden joista täällä saa lukea?Tero
kyllä syvää kiitollisuutta siitä ja monesta muustakin asiasta. Elämäni on todella upeasti kohdillaan.
Tero, luulin, että olet ateisti. Muut kirjoittamasi asiat tässä ketjussa on, kuten olen tullut sinulta yleensäkin odottamaan, asiaa.
Mutta se ei silti tarkoita, ettenkö voi muilta kysyä heidän vakaumuksensa mukaisesti.Agnostikotkin voivat olla kiitollisia.
Tero
Mutta jos ateisti määritellään kuten tässä (kestää 3 minuuttia):
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=swkAGExZCII" alt="http://www.youtube.com/watch?v=swkAGExZCII">http://www.youtube.com/watch?v=swkAGExZCII</a>
Oletko silloin ateisti?
kysytty :)
Penn *tykkää*
Tero
pitääkin joskus määritellä tää oma suhde uskontoon, koska se ei ole silleen hälläväliäkään, mutta suvaitseva eikä varsinkaan fanaattinen
uskovat ja persut niin monasti ymmärtävät väärin kysymykset...
Tero
uskovat ja persut niin monasti ymmärtävät väärin kysymykset...
Tero
Yksi näkemys on väärinymmärtäminen, toinen näkemys on että vastaaja tulkitsee ja näkee kysymyksen sellaisena kuin hän HALUAA sen nähdä. Tuo filtteri on joillain hyvin vahva eivätkä he oikeastaan tiedostakaan sen olemassaoloa. Itse pyrin pitämään filtterin pois päältä mutta aina se vain hiljaa naksahtaa päälle, eikä sitä heti tajuakaan...
Uskovainen on sellainen onnellinen uskon häkkiin suljettu eläin, joka ei halua oikeastaan tullakaan ulos sieltä häkistä vaikka oven aukaisisi. Persu on puolestaan ärhäkkä häkkieläin joka taas haluaa ulos mutta jota kaikki epäröivät vapauttaa. Tärkeää on että molempia ulkoilutetaan sillointällöin, etteivät he totaalisesti lannistu häkkeihinsä. On ne molemmat niin veikeitä otuksia.
ei ole helppo kiittää, kun niin paljon on mennyt lapsuudessa pieleen. Kiitoksen aiheitakin on. Niistä kiitän.
Teron jatkuvaan Perussuomalaisten tölvimiseen.
Vihapuhetta
Yksi näkemys on väärinymmärtäminen, toinen näkemys on että vastaaja tulkitsee ja näkee kysymyksen sellaisena kuin hän HALUAA sen nähdä. Tuo filtteri on joillain hyvin vahva eivätkä he oikeastaan tiedostakaan sen olemassaoloa. Itse pyrin pitämään filtterin pois päältä mutta aina se vain hiljaa naksahtaa päälle, eikä sitä heti tajuakaan...
Uskovainen on sellainen onnellinen uskon häkkiin suljettu eläin, joka ei halua oikeastaan tullakaan ulos sieltä häkistä vaikka oven aukaisisi.
Tero, luulin, että olet ateisti. Muut kirjoittamasi asiat tässä ketjussa on, kuten olen tullut sinulta yleensäkin odottamaan, asiaa.
Mutta se ei silti tarkoita, ettenkö voi muilta kysyä heidän vakaumuksensa mukaisesti.
Agnostikotkin voivat olla kiitollisia.
Tero
Mutta se ei silti tarkoita, ettenkö voi muilta kysyä heidän vakaumuksensa mukaisesti.Agnostikotkin voivat olla kiitollisia.
Tero
Mutta jos ateisti määritellään kuten tässä (kestää 3 minuuttia):
Oletko silloin ateisti?
perheestäni ja saan voimaa taas jatkaa eteenpäin.
olen luterilainen
samalla ihmettelen Hänen suuruuttaan, kun kykenee rakastamaan kaikkia sukankuluttajia, joita nämäkin palstat pursuavat: varmasti sitäkin joka into pinkeenä ryntää julistamaan Jumalaa satuolennoksi joka ketjussa, jossa henkäistäänkin jotain uskoon liittyvää; ja sitä joka ilkeilee ja haukkuu toisia ammatikseen.
Ihmettelen myös omaa pienuuttani, sillä niin mielelläni tuomitsisin älyttömät. "Oppimateriaalistakin" olisi kai syytä kiittää - tjaa en ole sentään pyhimys minäkään ;)
mitään satuolentoja, toki olen iloinen lähimmäisistäni.