Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Olenko liian tarkka lakanoiden kanssa?

Vierailija
03.04.2012 |

Luin tuota eriparipussilakana-ketjua ja siinä moni kertoi lapsen petaavan sänkyynsä minkä pussilakanan tahansa.

Meillä on jokaisella lapsella omat pussilakanat ja lakanat ja ne on omassa pinossansa kodinhoitohuonen kaapissa. Jokainen lapsi tietää oman pinonsa ja sen, että ottaa aina alimmaiset. Vanhempien lakanoille on oma pino ja siitä laitetaan lakanat vain vanhempien sänkyyn.

Ollanko meillä muiden mielestä jotenkin oudon tarkkoja. Itselleni tuo on ihan normaalia että jokaiselle omat. Jo lapsuuden kodissa oli niin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri lakanat aikuisten ja lasten sänkyyn - ihan siitäkin syystä, että aikuisten sänky on parisänky ja siihen on leveämmät lakanat. Aikuisten pussilakanoita on myös aina kaksi samanlaista, lasten pussilakanoita on vain yhdet. Lasten lakanat ja pussilakanat on periaatteessa yhteiset, mutta kummallekin on tullut lempparit, joita tykkäävät käyttää ja joita toinen ei halua.

Liinavaatekaapissa on meilläkin eri hyllyt aikuisten ja lasten lakanoille.

Vierailija
2/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aikalailla sama, mitkä lakanat missäkin sängyssä on tai onko lakanoita ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole omia per ihminen, vaan sänky. Siis lasten lakanat, vanhempien lakanat ja vieraslakamat. Meillä on settejä ja petaan samanlaiset lakanat lasten sänkyihin, ei tarvitse olla prikuulleen samat, mutta sointuva kokonaisuus. Samoin pyyhkeet.

Mua häiritsee jos kaikki on tiemunkirjavaa. Se on siis jopa lievästi stressaavaa, koska esteettisyys puolestaan rauhoittaa, kun silmä lepää.

Vierailija
4/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole pakko ottaa mitään tiettyä lakanaa vuorollaan, vaan saa ottaa mitkä haluaa. Meille aikuisille mulla on vielä erikseen talvi- ja kesälakanat...

Vierailija
5/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuota eriparipussilakana-ketjua ja siinä moni kertoi lapsen petaavan sänkyynsä minkä pussilakanan tahansa.

Meillä on jokaisella lapsella omat pussilakanat ja lakanat ja ne on omassa pinossansa kodinhoitohuonen kaapissa. Jokainen lapsi tietää oman pinonsa ja sen, että ottaa aina alimmaiset. Vanhempien lakanoille on oma pino ja siitä laitetaan lakanat vain vanhempien sänkyyn.

Ollanko meillä muiden mielestä jotenkin oudon tarkkoja. Itselleni tuo on ihan normaalia että jokaiselle omat. Jo lapsuuden kodissa oli niin.

Helpointa ois ottaa päältä.

Vierailija
6/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella omassa kaapissaan. Ovat saaneet lahjaksi jokainen mieluisiaan ja haluavat niitä käyttää. Meillä vanhemmilla on aina kahdet samanlaiset lakanat, en halua pedata eri pareja samaan sänkyyn.

Vieraslakanoina on eniten sellaisia jo hieman kuluneita mutta ehjiä lakanoita. Tai lahjaksi saatuja ei niin mieleisiä kuoseja. Pariskunnalle petaan samanlaiset, lapsivieraille mitä sattuu.

Itse saa jokainen valita mitkä lakanat sänkyynsä' haluaa pedata.

Vierailija
7/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten pussilakanoita säilytän khh kaapissa. Sieltä sitten valitsen setin mikä milloinkin silmää miellyttää. Melkein menetän yöuneni tai ainakin vaihdan nopeasti uudestaan lakanat, jos mies on valinnut ensimmäiset mitkä käteen osuvat. Siis esim. kolmesta eri setistä sekasin.

Lasten lakanoita säilytän lasten omien huoneiden kaapissa.

Tuo kuulostaa ihan järkevältä, että otetaan pinosta alimmaiset. Pysyvät kaikki raikkaina.

Vierailija
8/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuota eriparipussilakana-ketjua ja siinä moni kertoi lapsen petaavan sänkyynsä minkä pussilakanan tahansa. Meillä on jokaisella lapsella omat pussilakanat ja lakanat ja ne on omassa pinossansa kodinhoitohuonen kaapissa. Jokainen lapsi tietää oman pinonsa ja sen, että ottaa aina alimmaiset. Vanhempien lakanoille on oma pino ja siitä laitetaan lakanat vain vanhempien sänkyyn. Ollanko meillä muiden mielestä jotenkin oudon tarkkoja. Itselleni tuo on ihan normaalia että jokaiselle omat. Jo lapsuuden kodissa oli niin.

Helpointa ois ottaa päältä.

helpoin on laittaa puhtaat päälle ja sitten käyttöön otetana aina pinon alimmaiset. Pysyy kaikki kierrossa.

ap

Vierailija
9/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempien lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat omassa kaapissaan sekä molemmilla lapsilla omat vuodevaatteensa omissa kaapeissaan.

Pidän tätä itsestään selvänä samoin kuin sitä että sängyssä olevat pussilakana(t) ja tyynyliinat ovat samaa sarjaa ja lakanan väri sopii niihin. Näin oli jo minunkin lapsuudenkodissani. Ei se ole mielestäni oudon tarkkaa vaan normaalia siisteyskäyttäytymistä.

Vierailija
10/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole edes ajatellut koko asiaa koskaan, olen vain tehnyt niin kuin lapsuudenkodissani! Omat lakanat vanhempien sänkyyn, lapsilla omansa ja vieraslakanat vielä erikseen.

Ei olla muuten mitään siivousfriikkejä, mutta pyyhkeetkin meillä on erikseen samoin oli lapsuudenkodissani.

Vierailija
11/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole edes ajatellut koko asiaa koskaan, olen vain tehnyt niin kuin lapsuudenkodissani! Omat lakanat vanhempien sänkyyn, lapsilla omansa ja vieraslakanat vielä erikseen.

Ei olla muuten mitään siivousfriikkejä, mutta pyyhkeetkin meillä on erikseen samoin oli lapsuudenkodissani.

Vierailija
12/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otan aina alimmat käyttöön. Tulee käytettyä tasaisesti. Esim. käsipyyhkeitä meillä onkin vain yhtä sarjaa, haalistuvat sitten pesussa tasatahtiin.

En saa kohtausta, jos joku tekee tosin, on ihan automaattinen toiminto minulle ottaa pinon alin.

Vierailija
13/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa päältä.

Puhtaan jäisi sinne painon alle suoristumaankin hyvin. Vai mankeloitteko ne ne?

Vierailija
14/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä käytetään lakanoita melkein miten sattuu. Tosin nyt on vanhemmilla tuplatäkki joten siinä käytetään talon ainoat (4 kpl) tuplapussilakanatkin. Lapsilla on omia lakanoitaan, joita käyttävät miten haluavat. Lakanat ja pussilakanat eivät ole mitenkään "parit" ja jos tyynyliinaa ei satu löytymään samaa paria pussilakanan kanssa niin sitten laitetaan mitä tulee vastaan. Mulla on sängyssä kaksi tyynyä itselläni, niin ne liinat on yleensä aina erilaiset. Ei haittaa, yöllä mulla on silmät kiinni :D

Vierailija
15/15 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oliko omat tai eri lakanat lapsille ja aikuisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi