Siivousfirma pk-seudulla teki oharit
Sovittu asunnon loppusiivous jäi tekemättä. Kyselkää suosituksia, ennen kuin harkitsette sopimuksen tekemistä.
Kommentit (20)
Pointtini oli se, että kyselkää suosituksia tuttavilta tms. ennen kuin teette sopimuksen.
Puhelimeen ei enää vastattu jne.
Itselläni on yritys, ei tosin alalta, mutta muutaman kerran olen joutunut perumaan sovitun työn kun työntekijä on yllättäin sairastunut/loukkaantunut enkä ole saanut siihen hätään tuuraajaa. Näitä voi sattua ihan missä yrityksessä tahansa. Erittäin ikävää kummallekin osapuolelle.
Itselläni on yritys, ei tosin alalta, mutta muutaman kerran olen joutunut perumaan sovitun työn kun työntekijä on yllättäin sairastunut/loukkaantunut enkä ole saanut siihen hätään tuuraajaa. Näitä voi sattua ihan missä yrityksessä tahansa.
Kyllä, mutta silloin tosiaankin kuuluu hyviin tapoihin soittaa ja perua sovittu työ hyvissä ajoin, ei vain jättää ilmestymättä paikalle sovittuna aikana. Kiireet ja sairastumiset/kesälomat kyllä ymmärtää, mutta jonkinlainen ilmoitusvelvollisuus pitäisi olla.
Meille tekivät kanssa oharit ja kaverni yhteydenotto pyyntöihin ei vastattu, vaikka useaan kertaan lupasivat uudelleen soitella.
Saan vielä korvausvaatimukset niskaani. Pk-seudulla toimii ja mainostaa itseään netissä. Pointtini oli se, että kyselkää suosituksia tuttavilta tms. ennen kuin teette sopimuksen.
Herjauksesta saat syytteet jos valehtelet, mutta jos puhut totta niin ei siitä mitään vaatimuksia saa. Urpo.
olin vielä varannut varta vasten, että olen päivän vapaalla, kun tulevat. Eivät tulleet, eivät soittaneet, eivät vastanneet soittooni. Oliskohan voinut tuosta päivästä lähettää niille laskun? (otin siis töistä yhden vapaapäivän tuon takia)
IHAN JUST ÄSKEN laitoin irtisanomisen meidän siivoussopimuksesta. On ollut NIIN PALJON JA NIIN HUONOA JÄLKEÄ.
Toinen firma kävi tekemässä koesiivouksen - paikkasivat 8 tuntia niiden jälkiä!!!! Ja totesivat ettei meidän toivomia, sovittuja asioita oltu selvästi tehty pitkääään aikaan.
Mä oon kuvitellu tolevani vaan tiukkis ämmä ja bitch, mutta olen ilmeisesti ollut vaan kuitenkin liian lepsu koko ajan, kun katsonut kaikkea sormien läpi.
Viime viikolla vaadin ne paikkailemana jälkensä (tämä on heidän vakiosopimuksessa että tulevat) - siitäkin sain olla monta kertaa yhteydessä. Oli siis kerta kaikkiaan jätetty tekemättä niin paljon, ja oltu paljon vähemmän aikaa kuin mistä maksetaan.
Ei pitäisi sitten lupailla, jos ei voida pitää mitä luvataan. Tosin ei meilläkään nyt mitään niin ihme juttuja tartte tehdä, mutta niiden siivous välillä on samaa tasoa kuin meidän 14-v. murkkupojan :-(.
Tänään minuutin pikasilmäilyllä (en tosiaan koko kämppää edes uskalla kiertää...):
- paksua pölyä joillain avohyllyillä.
- kuraroiske jälki pyyhkimättä kylppärin ovessa - ja samasta asiasta reklamoin viime viikolla, luulisi että nyt ois osattu katsoa
- likainen kylppärin oven kahva
- hammastahnaroiskeita lavuaarin taustaseinällä
ym. ym.pientä..
Ja ikkunoiden pesusta puuttuvia hommia jo viikkokaupalla - ikkunanpesusta olen jo maksanutkin. Mutta edelleen esim. ikkunapellit pesemättä (en käsitä ettei niistä voitu samalla pyyhkiä pölyjä ja hämähäkin seittejä pois - vaikka olin työtä tilatessa asiasta erikseen maininnut!!!)
Sivinan siivoojilla ei näytä olevan minkäännäköistä siivous"silmää"/kokemusta.
Olen käynyt joskus Sivinan haastattelussa ja voin sanoa että ehdot on ihan perseestä. Palkka alle 8 euroa ja ei toivettakaan palkankorotuksesta koska MIES pomo ei sitä hyväksyisi. Kieltäydyin kohteliaasti työtarjouksesta. Ihan oikeastikko luulette että työntekijät jaksaa nälkäpalkalla siivota hikihatussa teidän kämppiänne?Eivät saa edes ruokatunnista palkkaa.
Jos asiakas ostaa palvelun, kyllä hänen pitäisi rahoilleen vastinetta saada. Se ei ole asiakkaan vika, että työntekijöillä on huono palkka.
Koko ajan vaihtui ihmiset ja meidän kodin olisi pitänyt toimia uusien ihmisten "koulutuspaikkana", täyteen hintaan totta kai!!!
mutta silti - mielestäni se on sitten Sivinan johdon vika.
En oikein ymmärrkään heidän mentaliteettia, kun kaikkiin valituksiin vastataan "otamme siivoojat puhutteluun" - ihan kuin nyt toivoisin jotain ihme ripitystä siivoojille.
Sivinan pitäisi enemmän miettiä nyt laatua, SEKÄ motivoitunutta henkilökuntaa. Taitavat vain haluta maksimoida voitot. No, kilpailu pitää kohta huolen ..... kauaa eivät voi noin jatkaa.
- -
Mielestäni minullakin on oikeus olettaa että se tehdään, mistä on sovittu. Oikeasti siivous on meille iso kustannuserä - ei me olla mitään huippurikkaita - mutta tässä kohtaa se on kuitenkin hyvin tarpeellinen palvelu joten "pakko" on maksaa. Mutta tosiaan toivoisin ettei ne rahat menis ihan kankkulan kaivoon niin kuin nyt välillä tuntuu, kun saan itse aina siivota perästä päin, jos todella haluan että on puhdasta.
11
Pointtini oli se että ammattilaiset eivät ajaudu firmoihin jonka työstä ei palkkaa makseta.Jos laatua haluatte niin soittakaa firmoihin josta työntekijä saa kunnon liksaa,motivaatiokin eri. Se on teidän on ongelmanne jos ette ole valmiita maksamaan laadusta ja tuette mieluiten matalapalkka firmoja. Olen tehnyt vuosia kotisiivouksia ja olen koulutuksen saanut,en edes tuolla Sivinan palkalla persettäni nostaisi!
Minä saan työstäni aina kiitokset ja asiakkaat ollut erittäin tyytyväisiä!
-12
ja vasta nyt olen tyytyväinen siivoojaan, jonka olen löytänyt. Usein se vielä menee niin, että alkuun tehdään ihan ok jälkeä, mutta sitten kun asiakas on jo "vanha" asiakas (=heidän mielestään varma tapaus) niin aletaan tekemään vähän niin ja näin. Hyvää siivoojaa ei todellakaan ole helppo löytää, jos sellaisen löytää, kannattaa pitää kyllä kiinni kynsin ja hampain!
paljon niille siivoojille maksetaan palkkaa??
Te voitte kysyä siltä firmasta mistä tilaatte näitä palveluja työntekijöiden eduista. Lisään vielä että firma missä olen töissä saadaan vielä palkan lisäksi bonuksia hyvin tehdystä työstä!
asiakkaalle, että joo, meillä maksetaan tosi huonoa palkkaa ja työntekijät eivät saa edes ruokatauolla käydä? Mutta, paras tapa on aina kysellä suosituksia muilta, ja on hyvä, että näistä firmoista puhutaan ihan nimillä.
Silloin en tajunnut työntekijöiden etuja kysellä.
Pyysin tarjoukset kolmesta paikasta:
- yksi oli ihan omituinen, joka kerta olisi voinut käydä eri tyyppi, ja niillä oli ihme käyntimaksuja ym. (Lekator)
- yksi ei jättänyt tarjousta ollenkaan vaikka lupasi aina "huomenna" ja "ensi viikolla"... ikinä ei lopulta palannut, kysyin monesti perään (Helmi)
- Sivina sitten oli järkevin, en ehtinyt niin monia selvittää.
Lisäksi koetin täällä kysellä kodinhoito-palstoilla referenssejä, joku oli käyttänyt Sivinaa, eikä pahemmin haukkunut. (En tunne ketään henk.koht. joka käyttäisi siivojaa.)
Ja kyllä SIvinan aktiivinen markkinointi (esim. koko ajan ilmoitukset LänsiVäylässä) varmaan vaikutti mielikuvaan "luotettavasta" / isosta firmasta....
Ei Sivina mielestäni mitenkään erityisen HALPA ollut, ihan keskihintainen, joten siksi en epäillyt ERITYISEN HUONOJA työoloja.
Mutta vissiin sitten ovat jos ei ruokatuntiakaan ole - onkohan tuo laillista??
Mielellään ottaisin jonkun yksityisen kunnollisen siivoojan, mutta enpä ole löytänyt ketään. ei niitä oikein netistä löydä, ja kerran kotiin mainoksia jakaneelle siivojalle soittaessa hän oli jo täynnä.
19 - voisitko kertoa missä firmassa olet töissä??!!
11/15
että monilla paikkakunnilla on siivoojista pulaa...! ja mitä enemmän kysyntää on, sitä enemmän siivous maksaa JA firmat voivat valikoida asiakkaita.
Miksi ihmeessä mennä raatamaan todella likaiseen lapsiperheen asuntoon, jos vaihtoehtona on kahden aikuisen siisti koti? Aikaa toki menee vähemmän siistimmän kodin siivoamiseen, mutta toisaalta keikkoja voi sitten tehdä useampia päivän aikana.
Jos ajatellaan meneekö mielummin siivoamaan kotiin jossa on kaksi viikkoa katseltu sitä kuratahraa ovessa (miksei sitä itse voinut pyyhkäistä, en itse jaksaisi katsella likatahraa ties miten pitkään, kun parilla rätin huiskaisulla se katoaisi...) vai kotiin jossa on varsin siistiä valmiiksi, ja ehkä osa palkasta tulee vaatteiden silittämisestä tmv.
Sukulaiseni on parin ystävänsä kanssa perustanut siivousfirman, ja hyvin menee. Panostavat laatuun, siivoavat pääosin itse kohteissa. Ja todellakin kohtuullisen kalliista hinnoista huolimatta, asiakkaita riittää, ja ne taloudet joissa on "liian sotkuista" karsiutuvat pois "siistimpien" talouksen tieltä. Tosin sukulaiseni firma kyllä ilmoittaa asiakkaille asaillisesti ettei enää voi jatkaa heillä käymistä.
EI sentään ollut meillä viikkoa ovessa :-), aamulla huomasin, en tosiaan aamukiireessä alkanut rättiä kaivamaan esille ja siivoamaan, kun tiesin että siivoojat tulossa 1-2 tunnin päästä!
No, tuo voi olla totta, että esim. Espoossa on siivoojista pulaa. Mutta sitten tosiaan reilumpaa ettei edes lupaa jotain / sitoudu johonkin, mitä ei voi pitää.
Ja toisaalta - uusia firmoja näyttää nousevan aika tiheään...
11/15/21
Saan vielä korvausvaatimukset niskaani. Pk-seudulla toimii ja mainostaa itseään netissä. Pointtini oli se, että kyselkää suosituksia tuttavilta tms. ennen kuin teette sopimuksen.