Eläköityminen
Tunnetusti Av mammat ovat suomen parhaita experttejä, joten olisi yksi kysymys.
Onko paniikkihäiriön ja keskittymishäiriön vuoksi mahdollista päästä sairaseläkkeelle?
Periaatteessa en halua eläkkeelle, mutta olen lopen kyllästynyt elämään kela ja sossun pienillä ja epäsäännöllisillä tuilla.
Asun pienellä paikkakunnalla josta on erittäin vaikeaa löytää minulle sopivaa työtä (olen tietotekniikan tradenomi) ja saidausten vuoksi en voi muuttaa, tai käydä töissä muualla. En myöskään voi tehdä "normaalia" onnettomien ihmisten tehdas työtä (iso tapaturma vaara).
Paniikkihäiriö ja keskittymishäiriö ovat musertaneet itseluottamiseni ja oma aloitteisuuteni nollaan.
Häiriöt myös kulkevat käsikädessä voimistaen toisiaan. Keskittymisen herpaaminen aijeuttaa stressiä ja paniikkia, joka taas ei auta keskittymisessä. Jatkuva keskittymisen kanssa tappelu aiheuttaa myös unisuutta ja saatan nukahtaa kesken päivän tuolille.
Lääkärin ja työkkärin mukaan voisin tehdä tietokone / toimisto työtä (ilman asiakaspalvelua) noin 4-5 tuntia päivässä ja olen B papereilla oikeutettu palkkatukeen (valtio maksaa 60% palkastani työn antajalle).
Mutta kuten sanoin on työn löytäminen lähes mahdotonta ja epäsäännöllisellä tuella elämisen myötä on oman elämän suunnittelu ja järjestely vaikeaa. :(
Öh... En ole myöskään elämässäni tehnyt paivääkään palkallista työtä ja olen jo 29-vuotias.
syistä on pitkä prosessi eikä siinä palsta voi esiintyä minkäänlaisena asiantuntija. Sun pitää lähteä etenemään sun oman lääkärin kautta.