Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä kaikkea rakentamiseen liittyvää osaatt tehdä?

Vierailija
02.04.2012 |

-rakennussiivousta?

-hioa, tasoittaa ja maalata?

-tapetoida?

-laatoittaa?

-paneloida?

-asentaa sähköt?

-tehdä LVI-työt?

-tehdä runkotyöt

-vesikaton asennuksen?

-asentaa ikkunat ja ovet

-valaa ja tasoittaa lattiat?

-muurata?

-slammata?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaamalla ammattilaiset paikalle. Miksi tehdä itse, kun rahalla saa. Kaikista tärkein rakentamiseen liittyvä työ on kuitenkin laadun valvonta, ja se sun listalta puuttuu. Ilmeisesti et ole kovin kokenut rakentaja.

Vierailija
2/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta reiän seinään naulan kahta puolen kylläkin. Ja peukalon muusiksi. En ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen hyvä istumaan pakkauslaatikon päällä viinilasi kädessä ja katselemaan kun mun mies tekee noista kaiken muun paitsi sähkö- ja lvi-työt.

(No oikeesti on ehkä joitain pieniä maalaustöitä, joita mä osaan tehdä. Ja oon toki joskus laatoittanut ja tapetoinut ja muurannutkin, mutta en OSAA niitä.)

Vierailija
4/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on oikein verinen kauhea tapahtuma niin sitten voi kyllä mennä väärään numeroon.

Vierailija
5/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä suunnittelu kaupan päälle. 3D:nä tietenkin.

Valvoja piti kuitenkin palkata kossupullolla.

Vierailija
6/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetointia, maalausta, muurausta, villoitusta, saumausta, väliseinien pystytystä ja levytystä, salaojaputkien asennusta, routa,-ym.eristystä, kaapistojen asennusta, kaiteita ja sitä siivousta. Äkkiseltään ei muuta tule mieleen.

Vierailija
7/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt ja ollut apuna tekemisessä. Varmaan isommatkin onnistuisi opettelemalla. Mutta ei just nyt ole tarvettakaan runkotöiden tekemiseen, lattioiden valuun, muuraukseen tai edes slammaukseen.

Sähkö- ja LVI-työt onnistuu monilta osin mutta luvat puuttuu.

15-vuotta on rempattu vanhaa taloa, kyllä tässä on oppinut paljon.

Vierailija
8/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rakennussiivousta ->OK

-hioa, tasoittaa ja maalata ->Ok

-tapetoida -> en ole koskaan kokeillut

-laatoittaa -> ei kokemusta

-paneloida -> OK

-asentaa sähköt -> ei kokemusta valasisinpistotulppien "asennusta" lukuun ottmatta

-tehdä LVI-työt -> salaojapputkia ja lavuaarien vesilukkojam olen laitellut

-tehdä runkotyöt -> ei kokemusta

-vesikaton asennuksen -> ei kokemusta

-asentaa ikkunat ja ovet -> väliovet ok, muista ei kokemusta

-valaa ja tasoittaa lattiat -> Ok

-muurata -> OK

-slammata -> ei kokemusta

Aika paljon kaikenlaista on tullut tehtyä taloa rakentaessa. Ja varmaan kohta tulee vielä harjoitusta tuossa laatoituksessa, kun kodinhoitohuoneen välitilasta puuttuu vielä laatat. Ja edellisten lisäksi olen asentanut parkettia, listoittanut, rakennellut väliseinäikkunan, laittanut silikonit kylppäreihin ym ym. ja kaikki ihan yksin.

Vierailija
9/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 neliötä tuli laitettua levyvillaa välipohjaan, asensin ilmanvaihtoputket sokkeliin, asensin keittiön, khh ja 2Xwc:n kaapit lähes yksin sekä eteisen liukuovikaapiston ja kaikkien makuuhuoneisden vaatekaapit.

Vierailija
10/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pintakäsittelijä. Hion, maalaan ja tapetoin aina kaiken tarvittavan. Osaan myös kaakeloida ja vesieristää. Viimeksi otimme ammattilaisen kaakeloimaan, niin siinä vaan kävi että konttailin illan suoristamassa laattoja hänen jäljiltään. Noita muita hommia en tee, mies osaa paljon niistäkin ja lvi- ja sähkötyöt jätetään luonnollisesti ammattilaisille.

Vierailija
11/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tässä sanoo osaavansa, kun on kokeillut kerran omalla työmaalla. Mun mies taas on ammattirakentaja ja on siis harjoitellut näitä kohta 20 vuotta. Silti, kun rakennetaan omaa taloa (tällähetkellä meneillään meidän viides) hän sanoo, että tulee halvemmaksi palkata hiomiseen, tasoitukseen, maalaukseen ja tapetointiin maalari, sähkömies ja lvi-mies niihin hommiin, peltimies peltihommiin ja valumies lattiahommiin. (Voi ne toki olla naisiakin, mutta vain meidän maalari on oikeasti ollut nainen). Muuraamisesta vähän aina arvotaan, ja piiloon jäävät sisäseinät (esim kylppäris seinät) muuraa itse, näkyviin tuleviin kohtiin palkataan muurari. Ja ovien ja ikkunoiden asennusta hän pitää hankalana ja v***umaisena puuhana, vaikka sen itse aina tekeekin, koska uretaanin määrän oikea säätäminen niin, että se pitää vedon mutta ei paina seiniä tai karmia on vähintään hankalaa.

Käy mielessä, että onkohan kaikkien omatoimirakentajien työn laatu sittenkään ihan niin priimaa kuin itse halutaan kuvitella? Moni ei ehkä edes tiedä, miten niiden asioiden _pitäisi_ olla...

Vierailija
12/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-rakennussiivousta? -hioa, tasoittaa ja maalata? -tapetoida? -laatoittaa? -paneloida? -asentaa sähköt? -tehdä LVI-työt? -tehdä runkotyöt -vesikaton asennuksen? -asentaa ikkunat ja ovet -valaa ja tasoittaa lattiat? -muurata? -slammata?

Listassa vain murto-osa talonrakennuksen tehtävistä. Listalta en ole itse tehnyt lattiavalua ja tasoitusta, liian vaikeaa, muita hommia olen tehnyt. Rankinta on näin naisena mielestäni kiviseinän roilottaminen (em roilon tasoituksia kyllä teen) ja inhokkini kipsilevyseinän saumaus ja tasoitus.

t 3:tta taloprojektia aloitteleva

Vierailija
13/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fyysistä voimaa vaativia.

Meillä mies rakentaa ja mä teen pinnat ja sisustan.

Vierailija
14/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tässä sanoo osaavansa, kun on kokeillut kerran omalla työmaalla. Mun mies taas on ammattirakentaja ja on siis harjoitellut näitä kohta 20 vuotta. Silti, kun rakennetaan omaa taloa (tällähetkellä meneillään meidän viides) hän sanoo, että tulee halvemmaksi palkata hiomiseen, tasoitukseen, maalaukseen ja tapetointiin maalari, sähkömies ja lvi-mies niihin hommiin, peltimies peltihommiin ja valumies lattiahommiin. (Voi ne toki olla naisiakin, mutta vain meidän maalari on oikeasti ollut nainen). Muuraamisesta vähän aina arvotaan, ja piiloon jäävät sisäseinät (esim kylppäris seinät) muuraa itse, näkyviin tuleviin kohtiin palkataan muurari. Ja ovien ja ikkunoiden asennusta hän pitää hankalana ja v***umaisena puuhana, vaikka sen itse aina tekeekin, koska uretaanin määrän oikea säätäminen niin, että se pitää vedon mutta ei paina seiniä tai karmia on vähintään hankalaa.

Käy mielessä, että onkohan kaikkien omatoimirakentajien työn laatu sittenkään ihan niin priimaa kuin itse halutaan kuvitella? Moni ei ehkä edes tiedä, miten niiden asioiden _pitäisi_ olla...

että osa noista hommista sujuu hyvin myös amatööriltä. Moni tavis kun tekee harkiten , rauhassa ja huolella, omalla työllä säästää pitkän pennin. Esimerkiksi maalaus ei ole avaruustiedettä vaan onnistuu moneltakin oikein hyvin. Useinhan pintakäsittelyjä uusitaan muutenkin usein, pohjatyöt ja perusta on mun mielestä ennemminkin oltava kunnossa. Sähköjohtojenkin veto asianmukaisten ohjeiden mukaan on aika helppoa, kytkennät tietty ammattilaisille.

Työ on kallista ja siitä voi säästää remontoidessa tosi paljon.

Vierailija
15/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tässä sanoo osaavansa, kun on kokeillut kerran omalla työmaalla. Mun mies taas on ammattirakentaja ja on siis harjoitellut näitä kohta 20 vuotta. Silti, kun rakennetaan omaa taloa (tällähetkellä meneillään meidän viides) hän sanoo, että tulee halvemmaksi palkata hiomiseen, tasoitukseen, maalaukseen ja tapetointiin maalari, sähkömies ja lvi-mies niihin hommiin, peltimies peltihommiin ja valumies lattiahommiin. (Voi ne toki olla naisiakin, mutta vain meidän maalari on oikeasti ollut nainen). Muuraamisesta vähän aina arvotaan, ja piiloon jäävät sisäseinät (esim kylppäris seinät) muuraa itse, näkyviin tuleviin kohtiin palkataan muurari. Ja ovien ja ikkunoiden asennusta hän pitää hankalana ja v***umaisena puuhana, vaikka sen itse aina tekeekin, koska uretaanin määrän oikea säätäminen niin, että se pitää vedon mutta ei paina seiniä tai karmia on vähintään hankalaa. Käy mielessä, että onkohan kaikkien omatoimirakentajien työn laatu sittenkään ihan niin priimaa kuin itse halutaan kuvitella? Moni ei ehkä edes tiedä, miten niiden asioiden _pitäisi_ olla...

että osa noista hommista sujuu hyvin myös amatööriltä. Moni tavis kun tekee harkiten , rauhassa ja huolella, omalla työllä säästää pitkän pennin. Esimerkiksi maalaus ei ole avaruustiedettä vaan onnistuu moneltakin oikein hyvin. Useinhan pintakäsittelyjä uusitaan muutenkin usein, pohjatyöt ja perusta on mun mielestä ennemminkin oltava kunnossa. Sähköjohtojenkin veto asianmukaisten ohjeiden mukaan on aika helppoa, kytkennät tietty ammattilaisille. Työ on kallista ja siitä voi säästää remontoidessa tosi paljon.

Hyvin on osattu tehdä kaikki sallitut työt, jotkut hitaammin kuin ammattilainen mutta ehkä myös huolellisemmin.

Monet työt on hankalia ja v*** maisia (kuten ne ikkunoiden asennukset) mutta kaikesta selviää, kaikkea on tehty...

13

Vierailija
16/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa noista hommista sujuu hyvin myös amatööriltä. Moni tavis kun tekee harkiten , rauhassa ja huolella, omalla työllä säästää pitkän pennin. Esimerkiksi maalaus ei ole avaruustiedettä vaan onnistuu moneltakin oikein hyvin. Useinhan pintakäsittelyjä uusitaan muutenkin usein, pohjatyöt ja perusta on mun mielestä ennemminkin oltava kunnossa. Sähköjohtojenkin veto asianmukaisten ohjeiden mukaan on aika helppoa, kytkennät tietty ammattilaisille.

varmaan siinä säästääkin, mutta kun lopputulos on läkikäs ja peilaava ja tasoitukset epätasaiset niin...

Tapetointi on toinen, minkä ihmiset luulee osaavansa, mutta kuitenkin saumat kiiltää kun liisteriä on tullut yli. Onneksi niin päin, eikä että irvistäis kun on liina vähän liisteriä - mutta ammattilainen saisi sellaisenkin sauman, mikä olisi ihan priimaa.

Vierailija
17/17 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siinä säästääkin, mutta kun lopputulos on läkikäs ja peilaava ja tasoitukset epätasaiset niin...

Tapetointi on toinen, minkä ihmiset luulee osaavansa, mutta kuitenkin saumat kiiltää kun liisteriä on tullut yli. Onneksi niin päin, eikä että irvistäis kun on liina vähän liisteriä - mutta ammattilainen saisi sellaisenkin sauman, mikä olisi ihan priimaa.

mutta tottakai sun miehesi on paras..

Harmi kun me ei kaikki nyt voida palkata sun miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi