Mistä masutuubin ohjeet?
Nyt olisin kiinnostunut masutuubista, kun maha alkaa kasvaa vinhaa vauhtia... Bebesin sivuilla oli masutuubin hinta 24¿. Voisin tehdä sellaisen itsekin, jos vain saisin ohjeet ja millasesta kankaasta kannattais tehdä?
Tinttu81
rv 22+1
Kommentit (6)
Mä sain tosi hyvän tuubin leikkaamalla vanhasta topista olkaimet pois :)
Ajattelin myös itse ensin, että ompelen, mutta olisi tullut kuitenkin kalliimmaksi kuin tällainen. Toisen tuubin tein samalla lailla, mutta sitä arten ostin HM:ltä noin 4¿ topin ja leikkasin samallalailla.
Ompelemaan en siksi alkanut, kun en saumuria omista ja omalla kokemuksellani en saa kovin joustavista kankaista saumoja kestämään. On mulla koneessa joustoommel, mutta siitä taas ei tule kovin hyvä..
Meenkö vaan kauppaan hakemaan kangasta naps naps + ompelu. Kuinka tiukka sen tulis olla? Kertokaa te viisaammat, olis kiva kokeilla sellasta. Kuinka pitkä sen tulis olla? Neuvokaa edes vähän?
Tinttu81
Mä löysin kaupasta sellaista aika kapeaa trikooputkea. Ostin sitä sopivan pätkän ja käytän sellaisenaan (en edes ommellut reunoja, kun en eivät näytä purkaantuva). Mä ostin sitä yhtä tuubia varten sellaiset 45-50 cm.
Mahan kohdalta on sopivan tiukka (rv 30+4), mutta muualta vähän löysä.
Olen ajatellut käyttää niitä myös imetyksen aikana peittämässä mahaa. Sitä varten niitä täytyy varmaan vähän kaventaa.
Oli vakaa tarkoitus silloin ommella vaan jotenkin jäi... Alanpa nyt itsekin kokeilemaan millainen tulee, kun kerran tuli mieleen!
Suuri käsityölehdessä numero 10 oli tämä ohje: koot 34(36)40(44)
Leikkaa masutuubille 28 x 79(82)90 (98) cm, mitat sisältävät saumavaran ja 2 cm:n päärmevarat.
Ompele kappaleen lyhyet päät yhteen. Ompele molempiin reunoihin päärmeet.
Toivottavasti tulee hyvä!
miikuko
Menen töiden jälkeen kangaskauppaan ja ei muuta kuin kokeilemaan. Aattelin, että näin talveksi se olis kätevä, kun peittäis ja lämmitääis samalla... on ollu tmyös selkäkipuja...
Kiitos vielä kerran!
Tinttu81
rv22+1
Olen luullut, että kukaan muu ei ole (resori)putkesta innostunut. Helppoa ja nokkelaa minusta.
pusu75: